Pekny navrh (je to vobec o ZA?).
Prvykrat vidim ze niekto ma zaujem o zachovanie trolejbusov (ci to ale nie je len na papieri, ale aj v skutocnosti, to si pozrieme ako sa k tomu postavi mesto, ak nekupia tie t-busy tak prestavam MHD pouzivat a vo volbach to tiez pocitia).
Podla tych cisel co su tam uvedene mi vychadza ze po aspon polovicnej vymene vozidloveho parku su t-busy vyhodnejsie ako busy, alebo prinajhorsom na rovnakej urovni, takze jasne ze tie zle cisla su sposobene len zastaralymi vozidlami s vysokou spotrebou el. energie a coraz drahsimi udrzbami.
Prvykrat vidim ze niekto ma zaujem o zachovanie trolejbusov (ci to ale nie je len na papieri, ale aj v skutocnosti, to si pozrieme ako sa k tomu postavi mesto, ak nekupia tie t-busy tak prestavam MHD pouzivat a vo volbach to tiez pocitia).
Podla tych cisel co su tam uvedene mi vychadza ze po aspon polovicnej vymene vozidloveho parku su t-busy vyhodnejsie ako busy, alebo prinajhorsom na rovnakej urovni, takze jasne ze tie zle cisla su sposobene len zastaralymi vozidlami s vysokou spotrebou el. energie a coraz drahsimi udrzbami.
Majo
Čo sa týka podstaty problému, legislatíva o tom hovorí toto: "Samosprávny kraj alebo obec dbá, aby dopravná obslužnosť bola zabezpečovaná vzájomným prepojením verejnej pravidelnej autobusovej dopravy s verejnou osobnou dopravou na dráhe a tiež aby sa zamedzilo vykonávaniu súbežnej verejnej osobnej dopravy. Súbežnú verejnú osobnú dopravu definuje ako vykonávanie vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy, ak vzdialenosť od východiskovej zastávky po konečnú zastávku nepresahuje 100 km, ktorá má s verejnou osobnou dopravou na dráhe tieto spoločné znaky:
a) identické alebo veľmi podobné smerovanie vedenia liniek alebo spojov,
b) porovnateľnú hustotu staníc (zastávok) a porovnateľnú dochádzkovú vzdialenosť k staniciam (zastávkam)
c) spoj je vedený v rovnakej alebo veľmi blízkej časovej polohe."