V aktuálnom vydaní Žilinského večerníka sa spomína zavedenie bezplatného "Miragebusu". Mal by premávať na troch "linkách" - zo Soliniek, Hájika a smeru Rosina-Vlčince. Odkedy, kedy ani zastávky spojov nie sú uvádzané, pri ceste späť sa bude treba poukázať pokladničným blokom z OC.
Je predpoklad, vzhľadom na majetkové prepojenie, že vozidlo poskytne SAD Žilina a nie DPMŽ (ako to bolo pri pokuse s názvom "MAXbusom").
Súhlasím, najprv by malo prebehnúť testovanie, nakoľko 15-metrovým vozidlám vybočuje aj zadná časť. Rád by som sa pozrel napr. na výjazd zo zastávky Hlinská v smere na Solinky, kde sa len tesne obchádzajú zaparkované autá (hoci tam by bolo najlepšie zrušiť zachádzanie do parkoviska a vybudovať klasický zásek s adekvátnou nástupnou plochou).
Re #19921: Nepredbiehajme, iste to nie je také jednoduché, že sa primátor s riaditeľom ráno vyberú do Poľska na trh a večer privezú so sebou Solarisy. ?
Re #19920: Tiež som ju raz stretol ako šla po Rajeckej pred uvedeným časom, takže záloha.
Ešte zopár info. V týchto dňoch sú v centre mesta jedinými spustenými semafórmi len tie na križovatkách Hálkova/VO a VO/Spanyolova, čo spôsobuje, že časť spojov, ktoré zvykli meškať (najmä v špičke) idú načas. Aj tie dva čoskoro budú modernizované, takže možno budeme niekoľko dní/týždňov bez jedinej svetelne riadenej križovatky v centre. ?
Na najbližšom zasadnutí MZ sa poslanci budú venovať novej stratégii a cieľom pre DPMŽ a návrhu novej tarify. Materiály budú na oficiálnej stránke mesta pravdepodobne od konca týždňa. Návrh tarify finančná komisia mesta neodporučila schváliť. Počíta sa so znižovaním zliav na PCL. Na dopravnej komisii sa diskutovalo o obnove vozidlového parku, opäť o zachovaní trolejbusov, dopravnom generele a pláne dopravnej obslužnosti (spojenom s optimalizačnými opatreniami). http://www.zilina.sk/98/komisie/
je síce pekné , že chceme 15m trolejbusy aj to, že kapacitou budú postačovať len UŽ TERAZ s 18m jazdia vodiči tak, že im ostávajú milimetre voči oproti idúcim autám a obrubníku! (osobná skúsenosť "vlečka" vyšla aj na obrubník).Takže dokým sem nepríde na test 15m Trolik a neprejde križovatky ako je predmeská/ 1 maja (pravouhlá zatáčka)atĎ ,neradujme sa, OK?
ale ved by ho strazila SBS predsa, v urcitych casoch dokonca policia s vodnymi delami! ?
L1: skoda ze sa trate nestavali pred r. 1989, to by boli droty okrem Zastrania, Bytcice, Banovej, KnM ... natahane aj k cintorinu. ?
Ale s tou L31 je to teraz casovo rychlejsie zo zel. stanice, ako by bolo L1 okolo celeho mesta, jedine z cintorina je to skoro jedno.
Je treba konečne zvážiť zriadenie automatu na cestovné lístky na zastávke Kysucká aspoň v jednom smere. Novinový stánok je otvorený krátko a lístky sa nedajú inde kúpiť. Táto trasa je dosť frekventovaná a bolo by to treba vyriešiť.
Len taká inšpirácia pre DPMŽ pred Sviatkom všetkých svätých - (v dostatočnom predstihu):
Myslím, že pre obyvateľov Žiliny by bolo vhodné, keby okrem už tradičného posilnenia L31 premávala aj L1, trebárs aj ako A-bus až na Nový cintorín. Prechádza polovicou mesta, ide okolo žel. stanice, obchodných centier (čo istotne niektorí ocenia) a predovšetkým ide blízko starého cintorína, nového cintorína i závodského cintorína.
napr Control Techniques vyraba 3f menice na baze MOSFETov
a na druhej strane, ked mam kvalitne usetrene deltaU/deltaT (vzhladom k Ton a Toff toho dotycneho mosfetu) a dobre dimenzovane RDC cleny na obmedzenie spiciek, nemal by v tom byt velky problem
aj ked samozrejme IGBT tymto netrpi(teda len v malej miere)
tux