Chcem sa Vás opýtať, či niekto nechodí občas vlakom do Turzovky alebo Makova. Práve pozerám, že trať je po celej dĺžke umiestnená vo veľmi dobrej polohe k jednotlivým dedinám, resp. sú v jej okolí domy a zastávky sú blízko pre ľudí. Nemá niekto prehľad aká je tam vyťaženosť a či by nebolo lepšie posilniť vlakové spoje na úkor autobusových? ?
btw 240 - voz sa vraj casto kazi, zistilo sa, ze pri prudkom stlaceni jazdy vyhadzuje automat (povrava sa, ze pan vodic MM toho rad zneuziva, lebo ked vymenili 240 a 236 zrazu problem ..nebol)
Aké spoje robí 5/5PS na klbáku okrem posily L4 od stanice 7:32?
Čo je s 231 a 233? Naposledy som ich stretol asi pred tromi týždňami a celkovo mám dojem, že chýbajú ešte ďalšie. Napr. Zliňáky sa teraz dajú stretnúť snáď každý pracovný deň, včera na 3/5 sa postupne vystriedali až tri vozidlá (236, 203, 246) a dnes o pol deviatej išla 201 smerom na Jaseňovú podľa všetkého vymeniť pokazený trolejbus a po pol hodine sa porúčala aj ona. Popritom ešte na L14 jazdila Karosa B741.
Re #19534 Kami: Sú podmienky na výmenu naftových autobusov nastavené tak, že musia určitú dobu (počet km) odjazdiť u žiadateľa, aby mal nárok na dotáciu? Lebo ak nie, potom sa teoreticky môže odkúpiť desať "ojetín", formálne ich zaradiť do evidencie a "zneužiť" na Eurofondy.
Niektoré nové zastávkové označníky typu A sú otočené o 90 stupňov, lebo priestorové pomery neumožňujú jeho umiestenie na šírku. Takto otočený označník na zastávke Spanyolova, nemocnica smerom do centra si môžete pozrieť na nasledovnom odkaze:
S tvorbou ceny je to jednoduché - skladá sa z poplatkov za distribúciu, za systémové služby, za prevádzkovanie systému, zo spotrebnej dnae a odvodu efektívnej sadzby NJF (národný jadrový fond). Tieto položky sú regulovaneé a dajú sa nájsť v rozhodnutiach ÚRSO. To je približne polovica ceny. Druhá polovica je cena za silovú elektrinu, ktorá nie je regulovaná a tým pádom je predmetom obchodného tajomstva. Dá sa len približne abstrahovať, že pre odberateľa veľkosti DPMŽ bude cena siloviny okolo 60,- EUR/MWh
to, že medzi L6, 7 a 16 vozidlá dakedy behajú si pamätám, tiež, že spoje z L1 pokračujú potom od Vlčiniec/Soliniek po trase inej linky, ktorú dané vozidlo ide. Tie vozidlá čo idú z L5 na L3/4/14 sú ale kĺbové či sóla?
ad 3: pride na konecnu ako linka X a odide ako Y
napr: 4/6 robi 5ku (pride ako 14 na Fatransku, na displeji sa prehodi na 5 a robi 5)
1/1 robi poslednu 7ku z Fatranskej
5/3a robi 5ku z Vlciniec 14:05 (pride ako 5 na Fatransku, PRE na Maticu a ide ako 6)
3/4 robi 5ky (rano od 8:00 a na obed od 12:00)
3/5 robi 14 o 9:32 a 4 o 13:30 (cca)
4/5b robi poslednu 6ku z VL (22:20) cez tyzden (cez vikend ju robi 6)
5/5PS robi rannu posilu 4,14, potom od 10tej 7ku do 14tej, od 14tej 5ku
kazda 6ka (6/1 az 6/4) robi min. jednu 7ku
7 a 16 robia 6ky, 7ky aj 16ky
dík za odpoveď ?
1. Tak dúfam, že sa nebude musieť pristúpiť k redukcií trolejbusových liniek z dôvodu, že trolejbusový park začne hniť ?
2. Čo sa týka kratších autobusov, tak myslel som 9,5 alebo 10,5m. 7,7m je už takmer minibus.
3. A trolejbusáci ako robia prejazdy medzi linkami? ?
4. Čiže, ak som správne pochopil, tak čo to dostala Prievidza či Trnava na CNG autobusy, tak je to iba jednorázová možnosť čerpania peňazí z EÚ a keď budú chcieť o 8-10 rokov obnoviť vozový park taktiež CNG autobusmi, tak už musi ťahať z vlastného vačku? Následne by teda prípadnú dotáciu Trnava, či Prievidza dostala iba keby chcela prejsť na ešte ekologickejší pohon a to elektrinu, t.j. trolejbus? Takto to funguje?
Na odpoveď sa nenašiel žiaden Žilinčan, skúsim teda ja:
1. Informácia nie je známa. Pred výmenou vedenia mesta a následne DP na prelome rokov 2006/2007 sa so začiatkom postupnej obnovy trolejbusového parku počítalo. Nové vedenie nielen že všetky investície zmrazilo (počas celého volebného obdobia 2006-2010 nebolo objednané ani jedno nové vozidlo MHD) a navyše sa objavili pochybnosti o budúcnosti trolejbusovej dopravy ako takej. Ku katastrofickým scenárom našťastie nedošlo, nastala "len" stagnácia. Čerstvý riaditeľ DPMŽ sa síce o podpore trolejbusovej dopravy rozhovoril, ale zatiaľ nie je známe, či sa pristúpi aj k reálnej obnove. Zdá sa totiž, že zlá finančná situácia bude limitovať MHD v Žiline aj v nasledujúcom období.
2. Ťažko povedať, osobne si myslím, že kratšie autobusy nie. Pred pár rokmi DPMŽ prevádzkoval 7,7m dlhé Isuzu (tuším na L29 a 50) a neosvedčilo sa, bolo odpredané. Jedným z dôvodov môžu byť obehy autobusov, kde dochádza k prejazdom medzi linkami s rôznym stupňom záťaže.
3. Áno, prejazdy medzi linkami sú bežná vec. Aj v autobusovej, aj v trolejbusovej doprave.
4. Na CNG autobusy teoreticky áno, na trolejbusy nie. Podmienkou je totiž náhrada menej ekologického vozidla. Ak by chceli od EÚ nové trolejbusy, museli by nimi nahradiť autobusy, čo v súčasnosti nie je aktuálne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vodič