Möžeš uviesť, kde je tá povinnosť špecifikovaná, akú konkrétne časovú rezervu by som mal mať? Minútu, dve, päť, desať? S akým náskokom vodič ešte môže jezdiť a s akým už nie?
v drahovej doprave je to prisnejsie, preto dopravne podniky sleduju zastavovanie vozidiel na stalych zastavkach a v SADkach panuje skor svojvola vodicov.
Druha vec je, ci je vola to zmenit. DPMZ ma proste svoju filozofiu pri tvorbe CP.
Lenže Ty ako cestujúci máš aj povinnosť ísť tak aby si mal dostatočnú časovú rezervu keď niekam chceš ísť. (na príklad na ten vlak). Prípadne použiť skorší spoj MHD a neísť nadoraz.
V čase keď ešte chodila L 2 cez Šturák, som išiel na vlak. Mal som vyhliadnutý spoj L22 ktorý mi naväzoval na vlak. Vyšiel som z areálu roboty, a naraz vidím ako môj autobus pekne krásne odchádza zo zastávky. A ja som stál na druhej strane cesty za železnicou Rajeckej Anče. Navyše ma v meste čakala manželka so synom. A teraz čo? Daľším spojom L 22 by sme vlak nestihli. Odviezol som sa L 2 na Štúrovo námestie, tam mi prišiel do rany iný spoj L22 v smere do Bytčice, vodičovi som povedal aby odkázal kolegovi nech nechodí predčasne. (v pocite krivky a hnevu som si to myslel.) Napokon sme vlak stihli a všetko bolo v poriadku.
Dnes s odstupom času sa na túto príhodu dívam inak. Ja na mieste vodiča mne ušlého spoja L22 by som sa zachoval rovnako. Blížil by som sa k zastávke na ktorej nikto nestál ani sa mi vo vozidle nikto nechystal na nej vystúpiť, tak by som tiež len stlačil tlačítko palubného počítača a šiel by som ďalej.
To že by niekto čakal na druhej strane cesty za traťou Rajeckej Anče a zúfalo by na mňa hladel, by som nemal šancu takisto vidieť.
Takže chybu som spravil vtedy ja ako cestujúci, že som mal odísť z práce o 2 až 5 minút skôr.
Pritom zberateľské koruny sú platidlo pokiaľ viem stále.. takže svoju 500 korunáčku skúsiť niekde v SAD môžem.. ale nechcem riskovať že mi ju vezmú...
K tomu zastavovaniu - ak to je vec interných predpisov, je tak ťažké to zmeniť? Prípadne aspoň uspôsobiť jazdné časy tak, aby sa na zastávkach nemuselo 2min stáť? ono to je v pohode keď je času dosť, ale pôsobí to stresovo keď sa ponáhľam napr. na vlak... lebo šofér nikdy nevie či pred ním nie je nehoda alebo pokazený semafor s červenou..
Tak bus tam chodi preto aby vozil ľudi ak čakaju na spoj alebo chcu vystupiť to je hadam jasne aj v MT.To platidlo sa da pochopiť aj mince do 2 ečiek.Ak vodič predava listok 10-20 cest. a ma na zastavku 1-2 min. nema čas počitať centy.V MT je už asi 7 rokov možna platba kartou teda neviem v čom je problem pre cest.ktory cestuje prav.
Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. oznamuje cestujúcim, že od 1.4.2011 dôjde na linke č. 24 k posunu odchodu prvého ranného spoja z Trnového zo 4:55 na 4:50 hod. Zabezpečí sa tým prestup cestujúcich na spoj linky č. 22.
Cestovné poriadky sa budú vymieňať vo štvrtok 31.3.2011.
Marek píše o SAD Žilina, nie o DPMŽ. SAD Žilina zastavovanie na zastávkach špeciálne v prepravnom poriadku ošetrené nemá, má v ňom však rôzne bonbóniky, ako:
"Pri zakupovaní cestovných lístkov vo vozidle je cestujúci povinný pripraviť si vhodné platidlo:
- mince v nominálnej hodnote od 2 EUR..."
?
Každopádne, zastaviť na stálej zastávke, na ktorej sa tak má urobiť podľa CP, je povinnosťou každého vodiča verejnej dopravy.
Prepravny poriadok nariaďuje vodičovi zastaviť na každej zast. ak nie je na znamenie ak ma signal z vozidla tak aj tam a unožniť vys. a nas.do vozidla ak pride na zast. ako 3. vozidlo je povinny zast. opakovať.PC zaznamenava prich. odchod aj dvere ktore vodič otvara taktiež označovače c.l. aj kontrolu (revizor) atď.
Re #19419 S499.1023: odpovedia, že nič sa nestalo, lebo sa nikto nesťažoval a zaklamú tak ako len SAD-ka vie: kontrola palubného počítača vozidla nezaznamenala skorší odchod vozidla zo zastávky, prípadne nezastavenie vozidla
takže problém zastavovania na zastávkach riešia interné smernice vodiča?
myslel som si, že pre celé Slovensko v tomto platí nejaký predpis. rád by som riešil problém nezastavovania autobusov na zastávkach v MHD Martin... ale nepoznám ich SADkárske interné predpisy.