ešte doplním ? Zopár vybraných spojov robia 14Tr aj na linke č. 7 v pracovný deň. Pokiaľ budeš v Žiline cez víkend, tak všetky spoje L7 sú vykonávané krátkymi Tbusmi.
Re #18864 no.ev.di.: samozrejme, že by sa do Zástrania pri tejto frekvencii spojov drôty ťahať neoplatilo.
Ahoj. 14Tr nájdeš na linkách číslo 1, 5 a 6. Linky 1 a 6 môžeš stretnúť napr. pri žel. stanici, všetky tri linky obsluhujú napr. zástavku Spanyolova-Nemocnica.
Zdravíčko, příští týden bych se měl objevit v Žilině, poradil by mi někdo, na kterých linkách jezdí vozy 14Tr a případně kolik jich bývá standartně vypraváno?
do Zastrania som sa za korunu najazdil kedysi davno.... teraz tam jazdim len na biku, ale zavidim ludom ktori tam byvaju a vozia sa kazdy den v L27 (skoda ze sa tam nenatiahli droty este kym sa dalo, to by bolo skoro ako trasa na Kolibu v BA).
Nielen t-busy sa tu vlecu, busy tiez zvyknu vetrat, mozno si mal vtedy stastie alebo si siel v case ked to vychadzalo normalnejsie.
mne sa nezdalo nikdy keď som išiel nejakou linkou 21-31, žeby sa vodiči vliekli. ? Jedine na Zástranie do toho stúpania sa ide pomalšie, teda aspoň išlo čo si pamätám ja, ako sme išli do kopca medzi Zádubním a Zástraním. Ale veľmi krásna trasa to je čo má L27 ☺
Nezabudajte, ze pri rychlosti zilinskej MHD by cesta z napr. z Visnoveho na ŽS trvala raz tolko (napriek tomu ze by odpadlo nastupovanie iba prednymi dverami) ?
Hej. Lenže základný rozdiel je, že kým Trnové, Mojšová Lúčka, Žilinská Lehota či Zástranie sú MESTSKÉ ČASTI ŽILINY a tak majú MHD zo spoločného mestského rozpočtu, Višňové, Rosina, Lietavská Lúčka sú SAMOSTATNÉ OBCE, do ktorých prímestskú dopravu zabezpečuje Žilinský samosprávny kraj. Ak by chceli niečo naviac alebo dokonca celkom iné, museli by si to ako obce hradiť samé zo svojho obecného rozpočtu.
Tak ale keby si tie priľahlé dediny zaplatili za MHD, možno by to aj vyšlo lacnejšie. Navyše si predstav v akom režime by premávala potom L22 do Lietavskej Lúčky alebo taká L20 či 26 do Rosiny a Višňového! Určite minimálne v úseku Višňové - Rosina - Vlčince - centrum by premávala L26 celotýždenne ? a L22 by šla určite kapacitne hore a uživili by sa tam aj klbáky. Keď sa pozrieš na mapu tak také Trnové, Mojšova Lúčka alebo Žilinská Lehota, ktorá je kdesi za horami dolami kilometre od Žiliny majú MHD a ešte aj Zástranie, tak by aj tieto dediny mohli prejaviť záujem o MHD linku.
sú dva postupy. Buď mám niekde potrebu nejakého druhu vozidla a tam dané vozidlo aj kúpim. Alebo najprv kúpim a potom premýšľam, ako pre dane vozidlá dopasujem linky. Sú to dva postupy, ale len jeden je šoto.
keď sa pozrieš napr. na linky z Vlčiniec tak cez Košickú ti ide len 4/14 v intervale 10/20/10//20, pre zhustenie intervalu by boli fajn 15m t-busy aby nejazdili tam v kratšom intervale zbytočne prázdne 18m, alebo takisto by sa hodili na Hájik na L6 keby sa zrušila L16 a jej kapacita by prešla na L6
nie je to obratisko plánované až na samom konci Bytčice, skoro až ako začína Lietavská Lúčka? ? sa fakt divím, že tam nepremáva MHD, veď to je tak blízko, že to až možné nie je. V BA máme linku do Záhorskej Bystrice alebo Chorvátskeho Grobu a to je oveľa ďalej od BA ako Lietavská Lúčka.
a nezda sa ti, ze je tam pomala vymena cestujucich? Neviem si predstavit plny 15 a taku rychlu vymenu cestujucich ako v 15tr. 4 dveri sa hodia preto, lebo ZA je male mesto rozlohou, takze sa vo vozidle strieda mnoho cestujucich aj ked mame taku tarifu aku mame. Vie tu niekto porovnanie kapacity trolika 12tnb od Soru (samozrejme 4 dverovej) a 14tr?
u nás sú 15m Solarisy a nie je s tým problém. To, že 12m SOR má 4 dvere je už ich osobný problém. 3 dvere stačili na 12m a-busoch vždy. Ale koniec koncov, môže si zákazník sám povedať, či chce mať viac miest na sedenie alebo dverí. V BA tie 5-dverové SORky celkom fajn slúžia v tom, že sa ľudia nemusia pri výstupe presúvať cez polovičku autobusu, avšak je to dané aj dĺžkou tej SORky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Maykl
Re #18864 no.ev.di.: samozrejme, že by sa do Zástrania pri tejto frekvencii spojov drôty ťahať neoplatilo.