Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #13010:
To si teraz do mladeho pichol trochu nekorektne. Sam vies, ze zgeneralkovat 750 Voltovy trolejbus na 750 Voltovy je omnoho lacnejsie ako prerobit a zaroven zgeneralkovat 600 Voltovy na 750 Voltovy.
Reply on: marek231 #13014:
Ale veď terajší primátor je zástancom nových ekologických autobusov a nie trolejbusov. A súčasný vývoj tomu nasvedčuje - nákup ďalších autobusov, zrušenie nákupu nových trolejbusov ? takže kým terajšie trolejbusy doslúžia, nakúpime nové autobusy, ktoré ich nahradia. Potom predáme do šrotu troleje a za ne kúpime ďalšie autobusy... no nie je to geniálne ekonomické?
Reply on: marek231 #13014:
Predpokladám, že tou vetou o autobusoch pod trolejom si reagoval na môj príspevok.... Dúfam, že si sa už prevetral a cítiš sa lepšie.Ak nie, vyhľadaj, prosím, lekársku službu - nerád by som bol, aby z mojich pár viet si trpel a mal psychickú traumu. Tým príspevkom som mal na mysli jedno - ak niekto hovorí o nedostatku kĺbových trolejbusov a ide to kompenzovať nákupom šrotov zo Zlína, tak podľa mňa nie je tento stav v poriadku. Variantu s autobusom pod trolejom som použil v situácii, že radšej sa odveziem ( a určite nie len ja ) v normálnom buse, kde je komfort a technický stav určite lepší , ako v pojazdnom šrote z CZ, ktorý nikto nevie, kedy a kde vypovie službu - alebo- kedy a kde sa niekto preborí v podlahe ..... Nikde som nepísal o nejakom pravidelnom nasadzovaní autobusu namiesto troleja. Aj TB zo Zlína majú byť použité len ako záložné vozy - tak prečo ako záloha nemôže byť ten aj tak stojaci a nikam nejazdiaci kĺbový bus vo vozovnii na Košickej? Prečo niekto nezmyselným spôsobom vyhadzuje peniaze len na to, že si nevie skoordinovať podnik, v ktorom pracuje? Nákup nových TB je nevyhnutný, to je fakt a nijako som toto nenapadol a nikdy ani nenapadnem. To , čo som napadol, je neschopnosť kompetentných v DPMŽ si reálne zhodnotiť situáciu, pozrieť, na čo majú, určiť rezervy a stanoviť krízový plán. A toto v DPMŽ absentuje, lebo keby bol dialóg medzi všetkými oddeleniami tohoto podniku korektný, tak musia sa všetci zhodnúť, že východiská sú, len triezvy pohľad a určenie stratégie v podniku absentuje. Je úžasné byť krásny a dobrý a neviem aký perfektný v očiach všetkých.... Ale táto hra sa nedá hrať dlho, je to len na krátku dobu... A čo potom ? Potopa? Robiť si bodíky v očiach ľudí rôznymi diskusiami a zmenou linkovania je krásne, ale toto robiť pomaly na úkor bezpečnosti a riadnej obslužnosti normálnym TB je až pochabé. Ja súhlasím s Tvojimi tvrdeniami, máš pravdu - áno, kde sú tie peniaze... ??? Plný súhlas.... Ale nenapádaj , prosím, príspevok , kde si myslím, že ako krízové riešenie autobusu pod trolejom je lepším riešením, ako akože nutný nákup šrotu zo Zlína zvlášť v situácii, kedy nákup nových TB bol zmrazený ( čo je veľmi zlé ).Denne cestujem v TB z Hájika... Viem , aký je ich technický stav - veď je to počuť a cítiť. Týmto príspevkom som Ťa nechcel uraziť ani sa ťa dotknúť... Dúfam, že som sa vyjadril dosť jasne, že sme na rovnakej lodi, len každý kričíme iným smerom....
Reply on: marek231 #13014:
A este nieco...Ak tí ,ktorí tu prispievaju do tohto fora sa neprepravuju trolejbusmi DPMZ ,tak nemôzu vediet o com hovorime tí ktorí zlí techn. stav vnímaju. Trolejbusy 230, 231 , 232 ,vozidla nakupene v roku 1998 isli v minulom roku po 8 rokoch do GO a môzu tam ist zas. Lebo peniaze sa vyhadzuju za GO ,ktoré mnohí ako vieme za vela nestoja. Nase 9 rocne trolejbusové vozidla su uz po GO ich techn. stav je diskutabilny. Napravy, kardany, el. vyzbroj, vsetko trpí uz poruchami alebo nedostatkami. Nehovoriac o tých vozoch z roku 1993 - 94.
Reply on: S499.1023 #13010:
Ano stojí to niečo ked sa tu generalkuju trolejbusy ale to uz je obohrata pesnicka. Uz pred par mesiacmi ak nie uz minuly rok som tu hlasne hovoril ze GO nebudu riesenia do nekonecna a stale. To je ale ako hrach na stenu. Mame tu plan GO pomali vsetkych vozov do neviem kedy, nakupili sa zlinske sroty a tvarme sa ze to pôjde takto dalej. No nepôjde. A ked tu vidim navrhy niektorých citatelov, ze nedostatok klbových trolejbusov budu riesit vyjazdy autobusov pod trolejové vedenia je mi z toho zle. Tak o co tu ide? Trolejbusom zacina odzvanat? Ich nedostatok a technicky stav tych co mame este stale nie je pre kompetetných dôvodom na zamyslenie sa? A stale sa budem pytat kde sa zrazu stratili peniaze alebo vytvorený rozpocet DPMZ na nakup nových trolejbusov este z obdobia J. Popluhara riaditela DPMZ?

Ale nakupujme nove autobusy....Ved tých mame nedostatok. Nech sa nam babky s Mojs. Lucky a dalsich dedin odkial autobusy odchadzaju prazdne prepravuju na nových vozoch a nosna cast dopravy v Ziline, cize trolejbusy, idu do zahuby bez akejkolvek snahy o napravu...
Reply on: Miro #13011:
Skutocne trefne. Tie naklady na nakup srotov a ich uvedenie do prevadzky su skutocne vyhodene peniaze. Prostriedky mali byt pouzite na GO jestvujuceho parku a na splacanie novych trolejbusov.
Reply on: Valec #13006:
Neviem preco tu zas kombinujes, ked sa vseobecne vie, ze na tento rok bol planovany nakup na lizing styroch kusov nizkopodlaznych trolejbusov. Po politickej zmene vedenia v DPMZ bol nakup vozidiel zruseny.
Reply on: S499.1023 #13010:
Trefné ? ? ?
Reply on: marek231 #13009:
Zatiaľ čo keď si zgenerálkujete nejaký svoj žilinský trolejbus, tak to nestojí nič, čo?
Reply on: VLK #13008:
Toto by ma tiez zaujímalo...A keby aj peniaze na to pripravene neboli no minimalne rozpočet pre ich nakup na leasing na roky dopredu musel byt pripravený. Kde sa to stratilo?

Ak stali Zlinske "trolejbusi" spolu 300 000 korun tak ani to by som za ne nedal. Ved netreba sa pozerat iba na to ze stal jeden cca 80 000 korun. Ved na nich bolo potrebne neskutocne mnozstvo prace. Diely z ktorých sa daju do prevadzky schopneho stavu, pracovníci, ktorí z toho šrotu urobia trolejbus a v buducnosti vysoke naklady na prevadzku. To bude vsetko treba k nakupnej cene pripočítat.
pripravoval sa nákup nových štyroch trolejbusov, počítam s tým, že na to boli vyčlenené nejaké peniaze, tu by som sa opýtal že kde skončili... ?
Reply on: Valec #13006:
? Jasne že nie, ale aj tak zahadzovať peniaze na opravu a zaradenie do prevádzky nebude až také lacné. Radšej sa mohli peniaze odložiť...
Reply on: Kvacalova23 #13005:
No za to by naozaj kúpili hneď niekoľko nových.
Reply on: acer #13002:
300 000 SK stáli všetky tri.
Reply on: skarpo #12998:
Obidva príspevky = 100 % pravda!!!!!
Reply on: acer #13002:
V tom prípade nie je o čom diskutovať, aj keby sa na nich musela spraviť kompletná generálka. 'Zilinčania ale asi zle znášajú, že budú musieť jazdiť na cudzích (a ešte aj nepriateľských, nezabudnime, kto bol nepriateľ č. 1 pred Maďarmi ? ) "ojetinách".
Podla mojich informacii tie tri sroty stali dohromady 240 000 sk teda asi 80 000 za jeden. Za taku cenu sa nekupia ani nove pneumatiky na jeden T-Bus a uz vobec nie novy 25Tr.
Reply on: Juraj #12996:
Cesta dolu kopcom je podstatne nebezpečnejšia ako cesta hore kopcom. Podľa môjho názoru po cestách takýchto parametrov MHD bežne premáva. Stúpanie 11% zvládali aj staré dvojnápravové električky.
Reply on: skarpo #12997:
Sirka nie je problem, ale velke stupanie a severna strana.
Reply on: Kvacalova23 #12995:
Koľo stáli tie tri "šroty"? Podľa mňa stáli tak tri milióny (celkom), za to by ste si mohli kúpiť tak pekný model 25Tr ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.