Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #12793:
myslím ze klimatizovat vozy MHD je vylozena hovadina...klimatizacia bude maximalne neucinna kedze vozidlo stoji kazdych par metrov a otvara dvere, asi nevedia kam davat peniaze ?
Reply on: S499.1023 #12791:
Máš pravdu, aj nápravy začínajú niekedy vŕzgať. ?
Reply on: marek231 #12785:
Niet sa čomu čudovať, keď sa GO zadali ROŠER-u, ktoré nemá s trolejbusmi absolútnu skúsenosť a je preslávené nekvalitnou prácou a "upgradovaním" vozidiel akurát tak rôznymi kombináciami čiel a elektrická výzbroj sa prakticky negenerálkuje, len ako-tak polepí v dielňach DPMŽ.
Reply on: marek231 #12789:
osobne si myslím, že Juraj si to veľmi dobre uvedomoval a rovnako za to hovorí aj fakt, že v tomto roku mali pribudnúť štyri nové vozy do vozového parku.... uvidíme, ako sa s týmto faktom vyrovná terajšia garnitúra, ale prvý krok spočívajúci v nákupe Zlínskych vozov sa mi zrovna nepozdáva...
Reply on: petter #12788:
Ja by som to tak netvrdil. Uz nakup nových trolejbusov pred ich zrusením by bol az velmi nepochopitelný krok. Podstata nie je v tom!
Podstata je prave v nezmyselnom stavaní Žilinskej trolejbusovej dopravy len na vozidlach kupených v roku 1993, 1994 a par kusov po tomto období ktoré naozaj priemerný vek vozidlového parku nijako nevylepsili. Z toho vyplýva ze tak ako sa trolejbusy nakupili tak zacnu postupným spôsobom ale v jednom období aj odchadzat. A co potom ....potom DPMŽ asi tazko zakupi 20 az 25 trolejbusov naraz.
Reply on: zoZa #12786:
Mestská doprava bola , je , a ešte dlho bude riešená politicky a nie odborne. Ak sa v oktobri kúpi 10 nových trolejbusov tak to ešte nie je záruka že v novembri sa nerozhodne o zrušení trolejbusovej dopravy
Podla mna uz za Juraja sa mali zacat kupovat np Tbusy.

A tie GO, no nie vzdy najlacnejsi je aj najlepsi. ale tobolo vidiet uz po prvych vozidlach, kolko nedostatkov ma GO v danej firme. malo sa postupovat inak.
Reply on: marek231 #12785:


... moja rec. Takisto si dlho myslim, ze sa bude Dpmz a mesto snazit najskor utlmit a nakoniec zrusit trolejbusovu dopravu. T.j trolejbusy nahradit casom autobusmi s odovodnenim, ze prevadzka trolejbusov je nakladnejsia ako prevadzka autobusov, potom poruchovost trolejbusov je vyssia, trolejbusy boli najhorsim riesenim dopravy pre Zilinu (nechali sme si zadrotovat mesto), nie su peniaze na nakup novych trolejbusov (nakup by stal niekolko sto milionov..), trolejbusy su obmedzene vedenim a neumoznuju vytvarat linky, ake by sme potrebovali.. atd. Dpmz si najde vela dovodov preco zrusit trolejbusy.. . Inak, je mozne , ze to tu dopadne rovnako ako v Kosiciach, teda mozno sa najde niekto (myslim investor), ktory bude mat namietky proti trolejbusovym vedeniam, alebo si bude robit narok na odkupenie trolejbusoveho depa a pod..

Ale je to zatial len vizia do buducnosti..
Po predvcerajsom stretnutí sa s vodicmi MHD v Ziline sa pri rôznych otázkach ohladom MHD a technickeho stavu ich vozidiel na mna zniesla vlna kritiky.
Po vysvetlení si a prediskutovaní novej koncepcie trolejbusovej dopravy v Ziline sme presli ihned na temu technickeho stavu trolejbusov. Ani ma to velmi neprekvapilo. Vozidla po roku prevazdky po GO su podla ich slov zrele v niektorých castiach opät na GO. Napravy, tlmice, kardany, ale aj vyzbroje stale vykazuju zavady. Velka nespokojnost bola aj s neustalim nakupom autobusov a neobnovovania trolejbusoveho vozidloveho parku. Nevedia si predstavit ako vedenie planuje pri prudkom vyradovaní tohoto vozidloveho parku v buducnosti nahradit vsetky tieto vozidla novými. V tejto suvislosti ich napadaju myslienky ako keby bol plan zrusit o par rokov trolejbusovu dopravu v ZILINE.

A teraz môj nazor na toto vsetko.
Uz po prevezení sa v trolejbuse 15TrM č. 230 a 231 som mal jasno. Ziadne klamstva. Vozidla su naozaj opät zrele na výmenu niektorých casti vozidla. 231 vydáva neprijemný zvuk podobný klaksonu vozidla z casti el. vyzbroje...loziská? Neviem. Tlmice prednej a zadnej napravy na 231 ako aj 230 - výmena atd.
Snazime sa to "zalatat" generalnými opravami. Toto ale podla normalneho uvazenia v buducnosti nepôjde. Ale hlavne ze pridu tento rok dalsie 3 nizkopodlazne autobusy...
Reply on: Valec #12782:
Juraj bude pravidelne prispievať na http://www.imhd.sk/tn/ ?
Juraj, škoda že už nechodíš do školy, mohol by si aj sem aktuálne prispievať. ?

http://www.imhd.sk/tt/
Reply on: Juraj #12780:
dik takze budu sa davat cisla aj na stare 732? no som zvedave co nam s nasom MHD porobis ale celkom sa tesim ?
Reply on: milan005 #12777:
Jedna sada cisiel je pre nizkopodlazky, druha pre 900 kratke, tretia pre klbaky a stvrta pre stare 700-ky.
Reply on: Juraj #12775:
ach kua... to som si všimol až teraz (ten dátum v tom článku)... ? ?
Reply on: marek #12776:
To je isto-iste preto že na zastávke Spanyolova nenastupujú žiadny chorí a invalidný cestujúci. Tí predsa nastupujú vo veľmi veľkom počte práve na zastávkach Obchodná a Poštová!!! javascript:smile('?');
javascript:smile('?');
Reply on: Juraj #12775:
inak mozem sa spytat podla coho ste zacali cislovat busy u nas v TN, podla serie kedy boli dodane? to sa mi moc nezda. vcera som isiel citelisom a vsimol som si ze ma cislo 01 a videl som cisla aj na B952 a B961... ?
Z akeho dovodu bol na reko zastavke Spanyolova pouzity povodny typ obrubnika?

Uz sa upln eupustilo od kasselskych obrubnikov a betonovej plochy?
Reply on: VLK #12772:
Zrusime SAD-ku... Ani nevies, ako si blizko pravde. Inac, ten clanok je z 2004 a BlueBird v SAD TN je uz pase. Preto tito pani teraz obchadzaju trolejbusove depo v Kosiciach a to je jeden z hlavnych dovodov, preco sa hovori o zruseni trolejbusovej dopravy v Kosiciach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.