Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #11097:
Ja si to tiež myslím že tarifa by sa mohla zmeniť, ale nesúhlasím že len tarifa, problém z tarifou by som dal asi až na tretie miesto. 1 zmena v linkovaní t-busov, autobusov, 2 vozový park.

3 tarifa.
A/ Čo sa mi zdá trošku nespravodlivé, že študenti musia platiť 66,6 - 70% z cestovného zarábajúceho človeka. Však študenti by mali mať zľavu 50% ako to bolo kedysi. Sa mi to zdá nespravodlivé, štúdium si vyžaduje dosť veľké peniaze. A čo sa týka predplatených lístkov tam je to tiež trošku divné, keby len trochu. Bez rozdielu na to či cestujúci si nabije 40 ciest alebo 240 ciest zľava je vždy rovnaká. Každý si radšej povie že radšej si nabijem menej, však miniem, dobijem. Určite by malo byť výhodnejšie nabiť si 240 ciest ako 40 ciest.

B/ Nepáči sa mi "zdieranie ZŤP osôb" podľa mňa by títo cestujúci mali do vozidla nastupovať štýlom sadnem a idem ako je to napr. v Bratislave. To je ale potom nekontrovateľné a nedá sa tak zistiť počet cestujúcich. Výborný nápad bol keď zaviedli 1 SK lístky, to si myslím že bolo veľmi spravodlivé. Súčastná metóda je čudná, a zdá sa mi to nespravodlivé, že tí "chudáci" čo majú v živote veľké problémy majú nárok len 360 ciest / ročne. A čipové karty zbytočne zaťažujú tieto osoby. Musia preukazovať zľavy, chodiť do predajne DPMŽ aby si vybavovali karty a chodili dobíjať jazdy. Čo sa mi zdá spravodlivé je 1 SK lístok. Dostanú ho kúpiť na väčšine zastávok, nemusia sa s tým trápiť a kontrolovať stav ciest. Neviem prečo sa tento systém tak rýchlo vytratil. Čipovými kartami sa nič nezíska, akurát skomplikovanie cestujúcim. A po prečerpaní jázd platiť také vysoké cestovné.
Reply on: marek231 #11087:
No to je fakt, dalšia zastávka .... to je dosť podivné, keď už nechcelo hlásiť zastávku pod hájom tak si myslím že povedať dalšia zastávka .... ticho, radšej hlásadlo nemuselo nič povedať. Lebo to vyzerá ako keby sa to pokazilo.
Reply on: Vladimír #11082:
Ja si to tiež myslím že je to potrebné, však niektoré 14Tr už budú pomaly doslužovať, ale pokiaľ sa nepodarí ustáliť pokles cestujúcich tak sa obávam toho že z čoho sa nakúpia 25Tr.
Dnes som sa dozvedel takú perličku.... Vraj v januári opustilo brány DPMŽ 11 vodičov a podnik ako taký má vážny problém s tým, aby vôbec nasadil niekoho na linky.... Situácia sa vyhrocuje a je úplne možné, že trolejbusy prestanú postupne premávať práve kvôli nedostatku vodičov... Tí na ich vedenie potrebujú nejaké osvedčenie... DPMŽ ho síce uhradí celé, ale od vodičov chce viazanosť ich služieb na 2 roky.... A preto nik už nechce ísť na TB... Skriňu síce generálkuje Rošero, ale motory vraj nejaká firma v Rajci.... A tá robí len ich čistenie.... Dá sa preto v tomto formáte vykonaných prác vôbec hovoriť o generálke? ..... Ak to pôjde takýmto tempom ďalej, TB sa rozpadnú samé a ak by sa aj nerozpadli, tak kto ich bude viesť?

Tarifa? Nuž zrejme len vďaka nej má DPMŽ stabilné príjmy v tom rozsahu , v akom momentálne má. V súčasnej kritickej situácii by som tarifu nemenil.... Ak by sa menila, určite by sa musela zvýšiť výška cestovného a tým by sa odliv cestujúcich ešte prehĺbil. Žilinčania si na túto tarifu zvyklli, návštevníkov mesta , ktorí využívajú MHD v Žiline je len nízke percento.... Pokiaľ sa nenastupuje cez predné dvere - ako napr. v TN, tak je to stále benefit....

Zmena vedenia aut. liniek? Prosím, čo najskôr!!!!
Reply on: Miro #11095:
ba si myslím, že sa už veľmi jasne prejavil - zrušením TB zálohy a štrajkovou pohotovosťou na DP ?
Reply on: 4444 #11093:
Zilina ma problem len a len s tarifou.
Reply on: VLK #11094:
Juraj niečo o zmenách autobusových liniek naznačoval, ale teraz tu máme nového riaditeľa, ktorý sa zatiaľ nijako konkrétne neprejavil ?
Reply on: 4444 #11093:
súhlas. Pokračovaním NKTD mala byť aj nová koncepcia autobusovej dopravy. V akom bola stave by nám vedel povedať asi jedine Juraj. V každom prípade súhlasím, že je nutné zreogranizovať autobusovú dopravu a urobiť z nej doplnok ku nsnej TB doprave.
Reply on: Kvacalova23 #11079:
Žilina ako taká nemá problém - podla mna - s kvalitou vozového parku. Ten je v rámci Slovenska ešte stále na pomerne slušnej úrovni, i ked trend v poslednom case postúpil.... Nové trolejbusy? Preco nie? Iba nerozumný clovek by bol proti. Ale kde je najväcší problém v žilinskej MHD? Tolkokrát kritizovaná nová koncepcia podla mna nie je zlá. Ak by sme vyšli z predpokladu, o ktorom nikto nepochybuje - že nosná je TB doprava, tak potom autobusy majú byť doplnkom tohoto nosného systému. A tie nimi momentálne nie sú. Súcasná koncepcia tohoto druhu dopravy je už zastaralá a potrebuje zmenu. Navyše nevyužíva potenciál tak kvalitného vozového parku ako má.... Áno, je obsluha okrajových castí... Ale ... Napr. L30 - to co je za linka? L31 a L29 sú už tak zmagorené, že pomaly niet spoja bez doplnkovej znacky , ktorá urcí jej konecnú.... L2... Nebol by jej potenciál väcší , keby....??? L24, 21, 22 sú síce najstabilnejšie a najsilnejšie v autobusových linkách, ale myslíte, že nemajú rezervu a nedajú sa vylepšiť? Možno i iným intervalom.... Ved L21 premáva väcšinou po spojoch z Hájika v Závodí.... Preco to nikto nezmení tak, aby brala ludí pred spojmi z Hájika práve v Závodí? Nemohol by sa potom ušetriť nejaký ten klb na L16 a presunúť ho na L4/14, kde by bol naozaj využitý?Pozrite sa v týždni do depa, kde je odstavených x krátkych TB. Je rentabilné ich státie v depe? A tak potenciál žilinskej MHD je podstatne väèší, ako sa momentálne využíva - je to môj názor a viem, že je jednostranný.... Ale ak niekam vrazím peniaze, tak ich chcem co najskôr späť... a realita? Dobrý biznis je vtedy dobrým, ak okrem hlavných produktov mám možnosť výberu i tých doplnkových... A to v Žiline chýba... Po novej koncepcii na TB linkách ( kde by sa tiež už mohli vykonať urcité kozmetické zmeny, ktoré ukázal cas ich využívania ) by mala nasledovať aj zmena na aut. spojoch a byť skutocným doplnkom v ponúkaných službách.... Dalšia vec, ktorá ma trošku trápi je tá, že do tých už akože objazdených TB, pcháme digitálne tabule typu - za predné okno, boky a vzadu plast... To co je? Nové busy mali zakúpené komplet sady a v Žiline sa upravujú, demontujú a neviem co ešte... Zaplatená práca navyše ... A vizuálny efekt? No pozrite sa na nové citybusy.... Tie plasty na tých bokoch sú ako päsť na oko....Sorry, ale je to príšerné.... Zoberme si autobusy dodané minulý rok, detto.... Podla mna je stále co vylepšovať... A v DPMZ? Zrejme hlboky spanok... Nuz lahke odpocivanie na Kvacalovej....
Hľadal som po internete, že čo je to za firmu a objavil som toto: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=6240&SID=5&P=0 Je to výpis z obchodného registra.
Ich prvú Karosu som videl už dávno - možno 5 rokov dozadu - keď mala SAD Žilina (vtedy š.p.) diaľkové Karosy v nátere dvoch odtieňov sivej. A na jednej z nich zmizla nálepka bol tam nový nápis SLOVENSKÁ AUTOBUSOVÁ DOPRAVA ŽILINA s.r.o. Som vtedy bol mierne zmetený ? A súčasný náter používajú krátko.
Reply on: marcello.b #11089:
Tak, tak, aj ja som si ho všimol. Čumel som na to ako puk, čo že je to za firma (finta), že SAD, s.r.o. a ešte k tomu B732-ka. Takže je to nejaký súkromník, ktorý sa snaží profitovať (parazitovať) na značke SAD Žilina? Aj Michala2 poplietol ?

Ináč čo som videl, ich vozový park je dosť rôznorodý, zrejme čo sa im podarilo rôzne pokúpiť.
Michal2, tú Karosu s atypickým lakom nevlastní SAD Žilina, a.s., ale SAD Žilina s.r.o., ktorá používa svoj náter vozidiel. Vozí pre KIU z Kysúc.
Reply on: Vladimír #11082:
Suhlasim ze obnove uz zacina klopat na dvere. To musi uz zacat aby nakoniec aj tych par ludi ktory sa stale budu vozit MHD malo vôbec co vozit.
Teraz to vidno na 210 a pôjdu dalsie...a dalsie..a to nejde do okola..
Reply on: Vladimír #11071:
Cudzojazycne hlasenie "dalsia zastavka" je pre vas mozno teraz nezmysel ale pride doba ked sa to bude hlasit aj v inych jazykoch.

Rozhodne dovtedy by som napravil uz teraz nemoderne hlasenie zastavok s tym ze by som rad pocul vo vsetkych trolejbusoch nie len v par vínimkach hlasenie aj zastavky POD HAJOM a nie len "dalsia zastavka".....
Reply on: Vladimír #11082:

ja som v nom cez leto isiel Rajska-Cizlizska (cca 35min vnutri), a myslel som, ze sa tam udusim... ? v 15Tr to bolo lepsie ? aspon maju okna, ktore sa daju otvorit
Reply on: Michal2 #11083:
Hmm, to je zaujímavé, ja mám fotku tohto autobusu ešte pred GO keď premával ako TESCO bus v Považskej Bystrici. ?
Dnes som po dlhej dobe uvidel ex. žilinský autobus Karosa B 732 #92/II. Stále má pôvodnú ŠPZ ZA-685AH. Má ho SAD Žilina, v ktorej prešiel asi GO, lebo má nový atypický lak s logom SAD Žilina a má dosadené sedadlá z LC 735. Vyzerá byť vo veľmi dobrom stave a jazdí na linkách do KIE. Bohužiaľ, fotoaparát som pri sebe nemal, tak som si ho odfotil aspoň do mobilu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.