No ja osobne sa v 24/25 Tr cítim výrazne lepšie ako v 14/15 Tr.
Re #11077 Kvačalova23: Ja myslím, že bez ohľadu na linkové vedenie kĺbové trolejbusy dokúpiť treba. Nemožno zabúdať, že pomaly už aj nadchádza čas na obmenu trolejbusového parku!
Obnova vozového parku, na to dopravný podnik NEMá peniaze. Tým že sa nakúpia 3 trolejbusy 25Tr tým sa problém nevyrieši, ale zmena koncepcie nestojí takmer nič.
* oprava poslednej vety v príspevku o riadok nižšie.
Rok 2002 - +0,5% Rok 2003 -1,3% Rok 2004 -10,6% Rok 2005 -5,6% to je AVTD
NKTD 2006 -11,8% to je snáď rekord a ešte musím pripomenúť že aké boli tuhé zimy v tomto období, v jeden den až -25 C, v tom čase sa dosť cestovalo. Na takú silnú zimu pokles cestujúcich o takmer 12 percent je nepochopiteľné. No to som zvedavý ked príde na lámanie chleba a urobí sa štatistika za rok 2007, to sa bude vedenie chytať za hlavu, ten pokles cestujúcich to bude niečo katastrofálne. Takže v roku 2007 príde pokles cestujúcich o nejakých 16%? Ja si myslím že s tým je niečo treba robiť. Obnova vozového parku, na to dopravný podnik má. Tým že sa nakúpia 3 trolejbusy 25Tr tým sa problém nevyrieši, ale zmena koncepcie nestojí takmer nič.
Ak sa nám niekedy podarí tá spoločná cesta do Budapešti, tak ŤA povláčim metrom s absolútne nezrozumiteľným maďarským hlásením. Ako inteligentný cudzinec mi iste po pár zastávkach budeš schopný povedať, aká nasledujúca zastávka sa hlási ? . Kérem vigyázat, az ajtó zárudnyak ? ? .
JA si myslím že obnova vozového parku je veľmi drahá investícia, a čo potom s 14Tr? Tie by len tak postávali v depe, najprv treba ustáliť pokles cestujúcich. Však keby sa zmenilo linkovanie tak by bolo možné nasadiť sólo spoje. Absolútne nerozumiem význam tých spojov, na žel. stanici je to ok, ale napr na zastávke Polícia nič nejde 9 min a potom v priebehu 1 min sa stretávajú L.14 a L.4 to je v špičke.
Na Patrónku to hádam nemá čo jazdiť na diesel, nie? Ale inak - pseudoduobus je drahá šotohračka a ten, čo si ju na šotohranie zaobstaral, dostane odo mňa strašidelne vynadané, bo už viem, kto to je...
V Zsolne by sa samozrejme nehodilo nič, čo je podlé a neslovenské ? . Však načo vychádzať cudzincom v ústrety, keď už nás otravujú, lezú sem a nútia nám svoje peniaze, nech sa pekne naučia aj po slovensky, kua ua!
Najskôr píšeš, že nevidíš reálne aby sa nové trolejbusy kupovali, lebo pri súčasnom úbytku cestujúcich nebudú potrebné a v zápätí sa ti nezdajú sólo vozy na L4/14. Však tie sú tam práve kvôli nedostatku kĺbových vozov.
100% súhlas. Ja som len tak pre zaujímavosť uviedol ten príklad z motoráka radu 840. Naozaj neviem, pre koho to hlásilo Brodno po anglicky a po nemecky ?
Súhlasím s tým, že cudzojazyčné hlásenie viac otravuje ako pomáha. Okrem toho som presvedčený, že každý inteligentný cudzinec pochopí, že to, čo sa stále opakuje rovnako ("ďalšia zastávka") bude zrejme ďalšia zastávka a to za tým bude jej názov. A názov zastávky predsa prekladať nikto nebude. Až na železničnú stanicu, kde by som skôr uvítal piktogram na vnútornom transparente namiesto cudzojazyčného textu.
Hlavne ten puch v tých trolejbusoch mi lezie na nervy, to teplo no neviem, to sa mi ani nezdá. No pri tomto stave a poklesoch cestujúcich po zavedení NKTD je enormný pokles cestujúcich myslím si že medziročne to bolo 11,8% =>znížený počet vozokilometrov, aj ked niektoré doslúžia tak aj tak bude počet trolejbusov nadbytok. Pokiaľ bude stav stále klesať neverím tomu že tento rok budú 25Tr dokonca ak sa nič neudeje tak ani 2008 nevidím reálne.
Čo sa mi zdá nepochopiteľné je asi to že na linky 4,14 sú v čase špičky často nasadzované sólo trolejbusy, to je niečo neúnostné=> pretlaky v spojoch, nastupovanie , vystupovanie ľudí na každej zastávky, potom spoje meškajú. To je fakt nepochopiteľné a pri súčastom linkovaní nie je sólo spoje ani kde nasadiť a aby na niektorú linku prišiel raz sólo raz kĺb ved to je čo za systém a pri začiatku som videl pár krát solo na L.13 tak to už bolo "Kocúrkovo". Chcelo by to zaviesť nejaké nové linky, kde by bolo možné nasadiť sólo spoje. Pri súčastnom linkovaní mi to vychádza jedine tak že na L.16 by mohol jazdiť sólo.
No to by som si nevedel predstaviť že by sa v Žilinskej MHD-čke spustilo anglické alebo nemecké hlásenie, ľudom by to podľa môjho názoru liezlo na nervy. Drvivá väčšina cestujúcich sú žilinčania, ktorí cestujú hlavne za prácou, vzdelaním. Veľmi málo je ľudí ktorí sú z iných miest ako turisti a o zahraničných to ani nehovorím. Možno že kvôli šikmookým. Ale ináč nevidím dôvod prečo by mali hlásiť v iných jazykoch. Fakt zbytočne otravný hlas. Pomohlo by to možno 0,1 % ľudí čo sú zahraničný, aj to si myslím že preháňam a čo tých 99,9 % slovákov? Je rozdiel MHD a diaľkové spoje.
nepokazili sa preto, že sú šmejdy, ale preto, že prídavný dieselagregát nie je stavaný na zaťaženie, ktoré si vymyslela Blava. Stačilo sa previezť cez víkend tým jedným poradím L32, a človeku bolo jasné, že to nemá šancu dlho vydržať (na Patrńku to ledva vzdychalo... a keby len tam...) ?
Ja by som vam ich najradsej poslal vsetky... smejdy... uz sa stihli aj pokazit... (2) teraz je v tych trolejbusoch strasne dusno, nechcem vidiet ake to bude v lete... asi zacnem chodit hore kopcom pesi ?
Pokiaľ viem, tak v BA v niektorých vozidlách je aj anglické hlásenie a ešte si spomínam, že som pred nejakými pár rokmi išiel smerom do Čadce motorovou jednotkou radu 840 a tam som počul "nasledujúca zastávka - next stop - nächste Haltestelle Brodno" ?
Kvacalova23
NKTD 2006 -11,8% to je snáď rekord a ešte musím pripomenúť že aké boli tuhé zimy v tomto období, v jeden den až -25 C, v tom čase sa dosť cestovalo. Na takú silnú zimu pokles cestujúcich o takmer 12 percent je nepochopiteľné. No to som zvedavý ked príde na lámanie chleba a urobí sa štatistika za rok 2007, to sa bude vedenie chytať za hlavu, ten pokles cestujúcich to bude niečo katastrofálne. Takže v roku 2007 príde pokles cestujúcich o nejakých 16%? Ja si myslím že s tým je niečo treba robiť. Obnova vozového parku, na to dopravný podnik má. Tým že sa nakúpia 3 trolejbusy 25Tr tým sa problém nevyrieši, ale zmena koncepcie nestojí takmer nič.