Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mza #10163:
ZVOZom, specialnym pracovnym /sluzobnym/ spojom, zvlast pre autobusakov a zvlast pre trolejbusakov.
Reply on: Juraj #10162:
ako sa dopravuju do prace vodici,kt. sluzia na prvych rannych spojoch?
Reply on: Miro #10161:
Nerob si srandu, pri svojej praci robim aj chyby, ale taketo chrapunstvo by mi moja profesionalna dopravacka cest nikdy nedovolila! Radsej mi napis uplne vazne, co si o tom myslis.
Reply on: Juraj #10160:
To je nápad! Urob to tak!
Mimochodom, SADistické Karosy často parkujú vodiči na dedinách pri svojich domoch, ale uznávam, toto je trošku o niečom inom, než parkovať autobusy MHD na sídliskách.
Reply on: S499.1023 #10159:
Myslim si, ze si v tomto vynimka. Suhlasim za podmienky, ze na Smrekovej 55 ma niekto sidlo vedene v Obchodnom registri ako fyzicka osoba, prihlasenu firmu. Moze to byt "cestovna kancelaria" spocivajuca vo fyzickej osobe v sucinnosti s faxom v rohu obyvacky, ako extremny priklad. Ty si este "stara skola", ktora sa drzi hesla "Co patri Bohovi a co volovi". Ale uvediem ti druhy extremny priklad.

Zober si, ze by som chcel usetrit nielen na "zvoze" a "odvoze" vodicov, taktiez na nakladoch parkovacieho arealu /udrzba, osvetlenie, zimna sluzba -odhrnanie od snehu atd./. Nedajboze by som chcel na tom este zarobit prenajmom arealu inej fyzickej alebo pravnickej osobe. Co urobim? Presne to co tajtrlik v nemenovanej firme. Umoznim ako ten nemenovany tajtrlik vsetky B700-ky a B900-ky vsetkym nasim vodicom parkovat "pod svojimi oknami". Danovo im vypocitam zdanitelne plnenie nepenazneho prijmu v minimalnej vyske cca 2km domov a 2 spat a usetrim rocne statisice! Chlapci prijdu s klbakom pred panelak, obsadia X miest, kde by mohli parkovat "domaci obyvatelia", este si mozu vyjazdit blato na byvalom travniku /zlegalizujte nam to vybetonovanim za peniaze danovych poplatnikov, vsak tu uz trava rast nebude!/ a vsetko bude v pohode?

Je zaujimave, ze vacsina v takomto pripade povie, ze v pripade sluzobnych Karos nie, ale desiatky sluzobnych oktavii, furgonov moze? Ze to nie je to iste? Ale je!
Reply on: Juraj #10157:
Ja, a daňovému úradu ako zmaestnanec nič nehlásim, proste to mám na páske.
Reply on: Juraj #10157:
Napríklad JA si zvyšujem základ dane o jedno percento z nadobúdacej ceny vozidla a okrem toho si platím aj PHM a keď som robil na SK, tak som to robil takisto. Auto môžem používať na súkromné účely bez obmedzenia, teda aj na cestovanie z práce a do práce. Z toho dôvodu mi nie je jasné, prečo by som nemohol parkovať na sídlisku v ZA (ak tam budem mať trvalý pobyt) úplne rovnako, ako občan s vlastným vozidlom. Najmä ak občan vlastní plesnivú Š 105 a jazdí na propan-butan z kuchynskej bomby.
Reply on: Mongolec #10155:
Pouzivat firemne auto na sukromne ucely sa v nasom pravnom state moze iba vtedy, ak sa to danovemu uradu ohlasi ako tzv.nepenazny prijem a odvedie sa z toho dan! Pochybujem, ze to niekto tak naozaj robi, na to by sa mohli pozriet danovnici. A aj keby aj - je to stale firemne auto, ktore moze pouzivat na sukromne ucely /napriklad na dovolenku alebo na chaty s frajerkou/ - ale to mu nedava pravo obsadzovat obyvatelske parkovacie miesta alebo dokonca si vynucovat betonovat zelen! Pre mnohe firmy je urcite lacnejsie zaplatit par korun na daniach /ak to vobec robia/ ako urdzovat vlastny firemny areal alebo budovat nove parkoviska. Aj tak je to len odrb beznych obyvatelov na ich daniach.
Reply on: Juraj #10149:
tak tak...
"Vyhnat ich a vratit zeleni jej opatovnu funkciu!" ?
Reply on: Juraj #10154:
A čo s tými, ktorí nemajú vlastné vozidlo, ale používajú firemné auto aj na súkromné účely?
Reply on: Mongolec #10153:
Suhlasim, NAY "linka" ako verejne sluzba z verejnych penazi by bola naozaj zbytocna. Ale ako vedlajsi vianocny biznis DPMZ je dobra, aspon budeme moct upgradnut vo firme namiesto PC486 aspon 2 dalsie pocitace.

Nesuhlasim vsak s tym parkovanim. Robim si uz cca 2 roky evidenciu parkovania firemnych vozidiel a pomer URCITE JE "velmi vela, mne to vychadza napr. na Solinkach uz cca 1/3, co je VELMI VELA. Jednoducho povedane, keby ta 1/3 vozov ubudla, vsetci Solinkari /aj ked ma sem-tam aj 2 sukromne vozy na rodinu/ by mali moznost pohodlne a bez problemov parkovat!

Tvoja poznamka s uz skoro nevyzerajucou zelenou je /prepac/ jednoznacne zvratena! Urobme teda system, ze nechajme /t.j. dobrovolne dovolme/ najprv zdevastovat podnikatelmi nasu verejnu peknu sidliskovu travu na blato a "kolaje" - a potom si pred svojim svedomim ospravedlnme jej vybetonovanie. Prepac, nie. Vyhnat ich a vratit zeleni jej opatovnu funkciu!
Reply on: Valec #10152:
Zrejme to len skopírovali z vlaňajšieho oznamu a na toto trocha pozabudli. ?

NAY-linka sa mi zdá byť zbytočnou. Dnes na Štúrovom námestí nastúpili do vozidla "až" 2 osoby a pochybujem, že išli práve do NAY-u.

Re #10149 Juraj: Mne sa nezdá, že je taký veľký problém s parkovaním firemných áut na sídliskách. Tých nie je veľmi veľa - možno jedno z tridsiatich je firemné (je síce fakt, že by tam také vozidlo nemalo parkovať). Dnes má už skoro každá domácnosť auto - niektorá aj dve alebo tri (má muž, žena, prípadne aj dieťa). Pri väčšine panelákov toľko miest nie je. Výstavba hromadných garáži by určite pomohla, ale netreba sa brániť ani rozširovaniu parkovacích miest tam, kde sa rozšíriť dajú. Písal si, že nechceš zväčšovať plochy na úkor zelene. Súhlasím, avšak na mnohých miestach to už zeleň ani nepripomína - parkujú tam autá, v tráve sú vyjazdené koľaje...
Nechápem, aký má význam zábrana na Smrekovej ulici. Parkovanie na trávniku neobmedzí, pretože sa tam dá dostať z druhej strany. Zablokuje akurát prejazd smetiarom alebo odhrabovačom snehu, ktorí sa budú musieť otočiť.
Reply on: Pišta #10150:
"Na polnočný ohňostroj budú vypravené mimoriadne spoje s odchodmi zo Soliniek, Vlčiniec a Hájika o 23:15 po trase linky č. 4 a 6."

A ktorá že z nich pôjde zo Soliniek? ?

A tiež by ma zaujímalo, pre koho jazdí MHD 25.12 už od 5:00? Keď napr. v BA sa začína až o 6:45. ?
Reply on: Juraj #10147:
"Nie kazdy parkuje na sidliskach celych 24 hodin denne a preto vydanie iba tolkych rezidentskych kariet kolko je parkovacich miest nevidim rozumne."

Počas noci väčšina ľudí pred svojím domom parkuje. Preto by som viac kariet na ulicu ako je počet miest nevydal. Takto by si každý motorista po kúpení tejto karty vedel nájsť miesto, nemal by však to svoje vyznačené. Cez deň by ho mohol využiť niekto iný (napr. opravár susedovho televízora...)

Re #10149 Juraj: "Druhy dovod je ten, ze Valec uvazuje o "majitelovi auta pred vlastnym domom", ale na sidliskach urcite nema vlastny dom majitel 2 aut firmy SEVT..."

Zamestanci niektorých firiem môžu používať služobné auto na súkromné účely. Avšak dosť pochybujem, že by si na firemné auto zaplatili kartu aby mohli pred domom parkovať. Títo by buď využili krátkodobé parkoviská (avšak za rok by ich to vyšlo viac ako za kartu) alebo by využívali iné bezplatné parkoviská (Billa, Metro...) alebo by sa im jednoducho cestovanie autom domov každý deň neoplatilo a chodili by MHD.

Rozširovanie parkovísk sa dá robiť nie len na úkor zelene ale napríklad postavením poschodia nad vhodné súčasné parkovisko (toto som videl v Prahe).
info - na www.dpmz.sk je už uverejnená premávka počas sviatkov a prázdnin .
Reply on: Juraj #10148:
Druhy dovod je ten, ze Valec uvazuje o "majitelovi auta pred vlastnym domom", ale na sidliskach urcite nema vlastny dom majitel 2 aut firmy SEVT s bratislavskou SPZ, ani majitel auta 1.cesko-slovenskej poistovne z kocickou SPZ, ani majitel nejakej firmy Ekoservis so sidlom v Pov.Chlmci, Doprastav so sidlom na Cestarskej ci dalsi. TU VIDIM ZASADNY PROBLEM.

Este prednedavnom platilo /resp. sa dodrziavalo, plati to myslim stale/, ze kazda firma, ktora chcela podnikat na uzemi mesta, musela na MsU doniest potvrdenie, ze ma na parkovanie svoj vlastny /alebo prenajaty/ areal, dvor, priestor, kde bude vozidla parkovat. Vynimku malo len par firiem, napr. pekarne /aby soferi mohli este za hlbokej tmy sa dostat do roboty a ludom porozvazat teply chlebik/a niektore firmy s nepretrzitou prevadzkou. Dnes je taky bordel ako este nikdy. Hocijaky tajtrlik vo firme "dovoli" svojim ludom parkovat na sidlisku, ktore nie je ani jeho ani firmy bez toho, aby sa skutocneho majitela /mesta/ aspon opytal, ci moze, ci je tam este dost miesta apod.

ZASADNE SOM PROTI, aby sa z mojich dani pre firemne auta likvidovala zelen a budovali sa pre nich parkoviska! Ak je firma natolko bohata, ze si chce parkovat mimo svojho arealu - tak ZA SVOJE a NIE NA UKOR ZELENE na sidliskach! Ak chcu, nech si kdesi za Solinkami, Vlcincami ci Hajikom najdu zarasteny nevyuzivany priestor, nech si ho pekne za svoje kupia /trebars sa mozu aj viaceri spojit/, za svoje vybuduju a nech sa lobbisticky agresivne nedomahaju toho, aby sa to stavalo za peniaze danovych poplatnikov a dokonca este na ukor tej malo zelene nas vsetkych! Dovtedy nech si pekne parkuju u seba a nestrpcuju zivot a nedevastuju uz aj tak zatazene zivotne prostredie obyvatelov sidlisk.
Prvy dovod je ten, ze na uz vybudovanych sidliskach, ako postupne rastli, sa pocitalo s parkovacimi miestami IBA pre SUKROMNE auta OBYVATELOV, a aj to podla roznych desatroci a noriem podla stupna motorizacie a tzv. obloznosti bytu. Obloznost bytu je priemerny pocet obyvatelov na 1 byt, prednedavnom to bolo 3,2 /rataju sa samozrejme byty od garzoniek az po 4-izbove/. Vychadzalo sa z toho, ze nie kazda rodina ma auto a ak sa aj raz dosiahne stav ze ano, tak maximalne 1 auto na 1 byt. Z tohoto poctu boli dimenzovane aj pocty parkovisk a zivot hlavne po r.1989 ukazal, ze je to malo. Riesenie doplnenia zvysnych parkovacich miest ja urcite nevidim v uberani zelene a betonovani dalsich parkovisk priamo pod oknami. Po prve, nikde zo zakona nema nikto na svete narok parkovat pod vlastnymi oknami, po druhe - riesenie vidim v stredne velkych hromadnych garazach na okraji sidlisk ako je to napr. na Hajiku pri konecnej MHD. Teda v ziadnom pripade zaberanie zelene!

V niektorych krajinach sveta je to dokonca zariadene tak, ze obyvatel si nemoze kupit osobny automobil, kym nepreukaze, ze bude mat kde parkovat. /Rovnako ako si nikto nekupi klavirne kridlo do 1-izboveho bytu.../
Teraz k parkovaniu na sidliskach.

Nie kazdy parkuje na sidliskach celych 24 hodin denne a preto vydanie iba tolkych rezidentskych kariet kolko je parkovacich miest nevidim rozumne. Mnohi odchadzaju pocas dna zo sidliska prec do prace a preco by zatial na "ich" miestach nemohol parkovat niekto iny, napriklad niekto, kto na toto sidlisko chodi do roboty? Preto si myslim, ze povoleni moze byt o nieco viac nez majitelov aut na sidliskach.

Valec napisal "kazdy majitel auta bude mat miesto pred vlastnym domom".
Tu je pes zakopany, toto nejde principialne z dvoch dovodov:
Reply on: Juraj #10144:
s tym parkovacim listkom spojenym s listkom na mhd je to skvela myslienka.funguje to tak niekde?
Treti problem - parkovanie na chodnikoch.

Kto aspon raz v zivote drzal v ruke stavebne vykresy ciest a chodnikov vie, ze jednotlive vrstvy na zaklady cesty /stavbari to ludovo volaju "kufor"/ su hrube od 70 do 90 cm, podla druhu zatazenia vozovky. Urcite ma kufor inu hrubku na Malej Prahe alebo na ulickach vnutri sidliska - a inu na Hurbanovej alebo Kosickej /vsade hlavne tam, kde jazdi MHD a nakladne vozidla. No a inu hrubku ma na chodnikoch - tam je len cca 20-25 cm. Uz len z tohoto a zo zdraveho rozumu by malo byt jasne, ze parkovanie na chodnikoch by malo byt absolutne zakazane, lebo auta chodniky nenormalne nicia a to stoji peniaze nas vsetkych. Preto by sme mali byt proti tomu vsetci. Ja osobne nesuhlasim s tym, aby peniaze z mojich dani isli na opravu niecoho, co sa nici a pritom by sa pri trochu poriadku nemuselo.
Jedina vynimka moze byt, ak sa pri stavbe chodnika s tymto zatazenim pocita /napriklad sa tak stalo pri rekonstrukcii ulice a chodnika na Kmetovej asi pred 6-timi rokmi/.

Fyzicke zabrany mozu byt dobre v inych mestach, ale nie v Ziline. Kedysi /myslim, ze to bolo v r.1991/ som dal osadit betonove cerveno-biele kuzele na chodnik pred skolou na Zaymusovej ulici, za niekolko mesiacov vsak boli naburane, vytrhane alebo znicene. Jednoducho zilinski bordelari si v nasom meste presadzuju svoj vlastny vyklad poriadku a pravidiel. Zabrany sa hadam presadia iba vtedy, ak to budu ocelove rury aspon 15 cm hrube a zabetonovane aspon 1 meter hlboko. /A musia sa prve 3 dni po zabetonovani strazit, aby ich do rana nestihol taky osud ako pred tyzdnom na Smrekovej na Solinkach, kde ich do rana vytrhali./ Vzdy som bol optimista, ale v tomto som uz skeptik a je mi z toho smutno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.