Reply on: Pišta #10122:
Individuálna doprava a parkovanie v centre mesta úzko súvisí aj s MHD. Ešte pred zavedením parkovného, bolo širšie centrum mesta upchaté autami. Autá v niektorých uliciach už stáli po oboch stranách, občania v bývajúcich uliciach nemali kde zaparkovať, nemohli vojsť do dvorov, v niektorých miestach v prípade požiaru by nemohli prísť hasičské autá, sanitky a podobne. Na MsÚ prichádzali sťažnosti od občanov a od uvedených inštitúcii. Po roku 1989 nastal obrovský nárast automobilov, a to sa prejavilo aj v širšej centrálnej časti mesta. Bol ohrozený chod trolejbusovej dopravy na niektorých uliciach. Spomínam si ako nedisciplinovaní vodiči pri Pošte 01 parkovali až po Hurbanovu a popoludní zablokovali totálne trolejbusovú dopravu v meste. Muselo sa teda spraviť opatrenie a pristúpiť k zavedeniu parkovného a obmedzeniu parkovania v určitých miestach. Nebol to výmysel len v Žiline, ako sa to stále podsúvalo občanom. Po pár rokoch niekto povie, že zruší parkovanie, postaví parkovací dom (z čoho ?) a v postavenom sa bude parkovať zadarmo (ako keby bol jeho). Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Len na okraj, toľko nenávidená spoločnosť opozičníkmi dodržala sľub a postavila v centre mesta najväčší Parkovací dom na Slovensku za 250 mil. Sk. Tieto príspevky z posledných dní čítajú aj mimo žilinskí diskutujúci, tak si o nás pomyslia, že sme v Žiline asi samí idioti. Keď som bol v západnej Európe tak sme všade platili. Synovec trvale žijúci v Paríži musel zaplatiť poplatok v mestskej časti ešte skôr, ako si kúpil auto, a to bez nároku na parkovacie miesto.
Nech sa vôľa sľubov naplní a dúfam, že nebudem sedieť v trolejbuse na Hurbanovej hodinu, pokiaľ odťahovacia služba uvoľní priestor pri Pošte 01.

Jozef
Áno, napísal si veľmi zmysluplnú vetu, ešte si mohol doplniť, že aj minister Rusko a vláda SR im mohla byť ukradnutá. Pozrel som sa do „historických“ materiálov a zistil som, že KIA pobehala celú strednú Európu, až napokon unavená prišla do Žiliny na radnicu a povedala: "Dobrý deň, pán Slota, už sme všade boli, nezoberiete nás." A tak sa to vybudovalo tu v Žiline.
Re #10120 To mi tu nemusíš písať či sa na tom zhodneme. Takto ako si to napísal je to aj tak veľmi zjednodušené. Na jednej strane bolo politické rozhodnutie aj s peniazmi, ale na druhej strane tímy ľudí pracovali od nuly na vybudovaní DPMŽ, novej organizačnej štruktúry, delimitácii majetku, nákupy nových vozidiel, výstavba trolejbusového depa, dielní, umyvárne vozidiel, administratívnej budovy, desaťročná investičná výstavba trolejbusových tratí a všetko čo s tým súvisí (meniarne, diaľkové ovládanie, dispečing, návrhy nových tratí, analýzy a pod.). Toto všetko ležalo na chrbte terajšieho riaditeľa DPMŽ, ktorý okrem toho riadil aj chod DP. Smutné je, že toto sa nikde nespomína. Na záver možno zjednodušene povedať, že radnica bola priaznivo naklonená k založeniu vlastného DP a jeho činnosti, výstavbe trolejbusovej dopravy a riaditeľ DPMŽ to realizoval.