Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #9038:
Teda ak to ešte existuje. Fotka je z januára 2003.
Svjho času sa hovorilo o tom, že by bolo vhodné k žilinskému RTOčku nájsť aj príves. Čo keby sa DPMŽ dohodol s KPMD a spoločnými silami zrekonštruovali toto?

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=6901&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
Reply on: simkoslav #9035:


Najlepsie riesenie je taketo:
Pouzije autobusovy spoj SAD Zilina, pripadne ineho dopravcu a oni mu uznaju 50% zlavu na ISIC. ?
Túto prácu nemôže robiť každý


Viackrát sme písali o konkrétnych problémoch spojených s cestovaním v žilinskej mestskej hromadnej doprave a kontrole cestovných lístkov a udeľovaním pokút. Minulý týždeň sme dali slovo „druhej strane“, revízorom Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ). Svoje mená nechceli zverejniť, ich služobné čísla sú 48 a 52.


Medzi cestujúcimi nie ste veľmi obľúbení.

Myslím si, že nie sme žiadne beštie, alebo darmožráči. Správanie cestujúcich k nám je naozaj často veľmi nepríjemné. Robíme kontrolu vo vozidle a dávame pokuty, to nie je veľmi populárne, ale za to sa k nám nemusia takto správať. Keď nastúpime do vozidla, väčšinou to prebieha tak, že niektorí po pozdrave reagujú slovami: „Čo zase otravujete, nemáte čo robiť?“ a podobne. Slušné správanie je vecou každého dospelého človeka a mali by sa mu učiť aj deti. Zachádza to však aj ďalej, vyskytnú sa hrubé nadávky, niekedy aj fyzické napadnutie. Nehovorím, že nás musia mať cestujúci radi, to nie, ale aj keď mám nejaké antipatie, tak ich predsa nebudem hneď prejavovať. Podám cestovný lístok, počkám, kým mi ho skontrolujú a hotovo. Častokrát sme už na začiatku pracovnej smeny postavení do kritických situácií. Cestujúci provokujú, potom nastáva reťazová reakcia, pri ktorej sa do „diskusie“ zapájajú ďalší. Niekedy sa to stane aj v štyroch spojoch za sebou, alebo to pokračuje aj po vystúpení na zastávke. Nejde len o dospelých, dovoľujú si to aj žiaci základných škôl. Neviem si predstaviť, ako by sa cítil predavač, keby som vošiel do predajne a začnem na neho kričať kvôli nejakým nedostatkom.
Medzi ľuďmi sa hovorí, že máte prémie za počet prichytených čiernych pasažierov, alebo nejaké kvóty, ktoré musíte splniť.
Nie, nemáme žiadne kvóty, ani prémie za prichytených ľudí. Keď má niekto platný cestovný lístok, nemá sa čoho obávať. Takisto by sa nemal starať do iných prípadov, lebo nevie, čo za lístok má ten druhý človek pri sebe. Každý, kto dáva pokuty, nie je obľúbený, ale môžu nás za to nechať vykonávať svoju prácu a nekomplikovať nám to. Myslím si, že rozumný človek pochopí, že táto kontrola musí byť.


Čo s chronickými čiernymi pasažiermi?

Sú aj takí. Každý bez cestovného lístka sa zapisuje a potom sa vymáha pokuta a náhrada. Práve takíto cestujúci sú často pôvodcami hádok v trolejbuse a ostatní sa ich zastávajú, čo sme už spomínali. Nie, aby nadávali jemu, že cestuje načierno a sú preto zavreté dvere, ale nadávajú revízorom, ktorí si vlastne len konajú svoju prácu. Podobné je to aj pri dvakrát označenom cestovnom lístku, ten je neplatný, ale iní cestujúci sa začnú zastávať takéhoto cestujúceho, že si lístok označil, ale určite nevedia, ako si ho označil.


Ako je to pri naopak označenom lístku?

Lístok by mal byť označený na mieste na to určenom. Sme však ľudia a vieme pochopiť, keď príde stará babička z dediny, ani nevie presne trafiť do strojčeka, nie to ešte aby vedela, z ktorej strany má byť lístok označený. Je to na rozhodnutí revízora v autobuse, či udelí pokutu, alebo nie, záleží od okolností. V autobuse rozhoduje revízor. Keď sa prípad dostane na DPMŽ, tam rozhoduje námestník a riaditeľ.


Máte nejaké kurzy alebo školenia?

Robia sa školenia, všetci máme za sebou psychotesty, že môžeme túto prácu vykonávať. Nie je to tak, že to môže robiť každý.

http://www.regionalnenoviny.sk/c/2881115/Tuto-pracu-nemoze-robit-kazdy.html
Mám takúto otázočku: Študent zo Žiliny študujúci v meste X chce ísť zo Žiliny do Rajca. Ak ide podľa tarify ZSSK, na zľavu nemá nárok, lebo ZSSK poskytuje zľavu len na trati z bydliska do školy (Žilina - 😵, ktorú má uvedenú na ISIC karte. Ak ide podľa tarify ZRIDS, má nárok na zľavu, ak predloží platnú BČK kartu. Je to podobný prípad ako spomínaný so psom (dvojitá tarifa), alebo má nárok na zľavu len ak po tejto trati cestuje do školy? Ako je to s ISIC kartou ako dokladom na zľavu v ŽIRDS?
Reply on: Miro #9032:
Aká nula? Keď zo starých autobusov dva zostávajú v zálohe pre nevyhnutné prípady. Tie nie sú v stave?
Reply on: Miro #9032:
horšie bude, keď im začnú po X rokoch vozy naraz odchádzať.... ?
Peknéééé, priemerný vek prevádzkovaných autobusov v MHD v PB je nula ?
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2878938/MHD-s-uplne-novymi-autobusmi.html
Myslel som linku 4 Solinky Vlcince a spät
Mily mongolec!Vsetko by sa dalo vyriesit a aj to co si mozno teraz vytkol ale to s tou casovou nadvaznostou neni problem len linky 1 a 7 ale aj inych liniek.Osobne si mylsim ze zhustenim spojov linky 1 by sa mohla 7 uplne zrusit.A linka jedna by mala aj väčšiu vyuzitelnost.Ono to bolo dobre ked chodila 7 a 17 len vsetko sa tu pokaslalo.A uz 1 je nejakym naznakom prinavratenia niektorych zakladnych tras spät.Ludia najmä zo Soliniek nikdy DPMZ neodpustia zrusenie linky este v starom prevedeni Solinky Vlcince a spät.Hlavne skolaci na Velkej okruznej a na predmestskej dochadzajuci zo Soliniek si môzu vlasy sklbat.Novy cestovny poriadok sa nemal robit agenturou z Bratislavy ktora o tom nic nevie ale hlavne ze to robila podla palubnych pocitacov ale podla ludi a hlavne vodicov ktory o tom vedia najviac.
Aký to má význam, že o 15:05 ide z Jaseňovej linka 7, keď o 6 minút neskôr ide linka 1 po tej istej trase. Podobne je to aj o 16:33, kedy ide jednotka a o 2 minúty po nej sedmička. Tá však ide len po Hálkovú. Rovnako je to aj v opačnom smere - z Hájika, kedy 13:33 ide linka 1 a 13:35 linka 7.
Nestačilo by, keby vtedy išla napríklad len jednotka? Takto idú zbytočne 2 vozidlá. Viem, že potom by nemohol byť ten druhý trolejbus len tak hodinu odstavený na konečnej, ale nedalo by sa to predsa len nejako vyriešiť?
Reply on: marek #9025:
Neviem ako teraz, ale keď ŽRIDS začínal, naozaj som tam videl okrem sprievodcu aj revízora DPMŽ. Na rajeckej železnici je totiž v rámci ŽRIDS okrem ZSSK dopravcom aj DPMŽ.
Reply on: Vladimír #9026:
To platilo doteraz, naozaj som cestoval (a zdaleka nielen na Ukrajinu, ale i Balkan, Madarsko etc.) kedy som chcel ak som mal peniaze - ako student som predsa mohol kedykolvek.

Avsak uz to tak nebude, pretoze Ukrajinu som pochodil zo vsetkych stran a uz by to chcelo posunut sa dalej do Ruska (len tie viza...) a hlavne od dnes zacinam zit taky isty zivot ako aj ty - za hodinu idem prvy raz do prace a tak az do dochodku, takze s vyletmi v doterajsej podobe uz bude asi koniec...

Jaj, nie je nad zivot na vysokej skole... ?
Reply on: Jakub #9012:
Dočerta, Ty si vážne chodíš na tú Ukrajinu, kedy sa Ti zachce? Slepo závidím...
Reply on: Miro #9023:


Myslis si, ze vo vlaku ZSSK chodia aj revizori DPMZ? podla mna tam nemaju co robit. To by potom mohol revizor ZSSK chodit v ziline aj na MHD... ved je to o tom istom, ci nie?
Keď sme pri tých prepravných poriadkoch a tarifách, tak platnosť dvoch taríf na rajeckej železnici prináša zaujímavé paradoxy. Keď napríklad pôjdem so psom do Rajca, asi si pre seba kúpim lístok ŽRIDS, ktorý je o 10 Sk lacnejší než u ZSSK, ale psovi kúpim lístok ZSSK, pretože podľa ich tarify sa za psa platí polovičné cestové a podľa tarify ŽRIDS celé ?

Podobne sme tu už rozoberali, že podľa tarify ZSSK sa lyže prepravujú zadarmo, podľa ŽRIDS je to batožina za polovičné cestovné ?
Reply on: marek #9022:
Na rajeckej železnici platí aj prepravný poriadok a tarifa ZSSK. Podľa nich ak sa na tvojej nástupnej zastávke nedá kúpiť cestovný lístok, máš sa vo vlaku prihlásiť sprievodcovi a ten ti predá CL bez príplatku podľa tarify ZSSK. Inak zaplatíš príplatok vo výške desaťnásobku cestovného v najnižšom pásme. Ak sa sprievodcovi sám neprihlásiš, zaplatíš dosť mastnú pokutu. Neviem ale, či podľa sadzobníka ŽRIDS alebo ZSSK. Asi podľa toho, či ťa vymákne sprievodca ZSSK alebo revízor DPMŽ ?
Kedze sme uz pri tych prepravnych poriadkoch.

V minulosti som mal v ruke PP ZRIDS a nikde som nenasiel co ma robit cestujuci ak je automat na zeleznicnej zastavke pokazeny a on nastupuje do vlaku bez platneho cestovneho dokladu.
Podla mna je to dost zaujimava situacia a jej riesenie by malo byt zakotvene v PP.

Doteraz som sa od nikoho z vas nedozvedel (najma Juraja tym myslim), preco PP DPMZ nema napisany den, kedy nadobuda platnost, pripadne kedy bola jeho posledna aktualizacia.

Juraj, odpives mi uz? alebo budes pisat len na Mclerenove prispevky.
Reply on: TeBeCe #9011:
V Žiline som zatiaľ nevidel, že by niekto s kočíkom dával vedieť vodičovi že chce nastúpiť, len si ho proste do vozidla vyložil a hotovo. A tiež som mnohokrát videl že s ním nastúpili do druhých dverí, hoc plošina je pri tretích.
Reply on: Jozef #9018:
Neboj, môj pes slintá len keď vidí niečo dobré na zožratie, napríklad čerstvé mäsko ?

Ešte ma napadá, že tu bola raz debata o tom, prečo sa nemôžu používať CL s určením na iný účel s rovnakou prípadne vyššou hodnotou. Vysvetlenie bolo také, že DP chce mať presnú evidenciu kvôli dotáciám. Ale cestovný lístok pre dospelú osobu za 12 Sk je určený aj pre psa. Znamená to teda, že preprava psa je mestom rovnako dotovaná ako preprava dospelého cestujúceho?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.