Tak a teraz počuvaj ty mna!
1) Ja obhajujem zaujími fanusikov ktorý sa zucastnili futbaloveho stretnutia aby sa pouzivali klbové trolejbusi a nie solo Trolejbusy.Preto tam vznika problem no o posuvani spojov som nepovedal ani pol slova.A zmena nastala.A bola prinosom bez posunutia odchodu posledneho spoja.
2)Co sa tyka posuvania odchodov poslednych spojov!
Ja do tejto problematiky rychlikov v noci moc nevidim lebo som to na vlastnej kozi nezazil a mozno by to kazdy z nas potreboval zazit aby sme to pochopili.
Ale pride mi, ze tu robite strasne HALO!Dalo by sa prist na kompromis a o nejakych zakonoch nehovorme lebo ...!Prestavok maju vodici dost ako aj hodin medzi smenami.Ak dobre viem tak vodic ktorý konci smenu poslednym spojom vecer na 100% nevstava rano do prace.Pripustam ak ma tzv. "tyzdnovu smenu" od 8.00 do 20.00!No tiez by sa dalo a verim tomu to zariadit tak aby vodic den pred "tyzdnovkou" koncil skôr.
Nemyslim ale zas ze o minimalnych zmenach aj odchodoch rychlikov môzeme hovorit.Ak dobre viem tak aj R600 Ruzin dostal velakrat do vienka zmeny tykajuce sa väčších časovych rozdielov.Kompromisi by sa nasli ale museli by sme na DPMZ vytvorit popri referntovi o športových podujatiach a refernta na sledovanie cestovného poriadku zeleznic.
Co sa tyka spoja L51 tak je to trosku naozaj pritiahnute za vlasy ked jeho prvy odchod je az 00:40!Ludia z Vlciniec,Hlin a Soliniek by sa aj napriek vyhliadkovej jazde ozyvat moc nemuseli ale cestujucich na trase L51, tych lutujem!
3)No a som rad ze sa aspon v niecom zhodneme!
1. Nerozumiem argumentu, že by sa mala celá MHD posúvať pri posunutí dvoch večerných spojov aj ráno o 15. minút. Predsa nie všetci vodiči začínajú smenu naraz. Niektorí môžu začať o 4:55 a jazdiť do 22:35, iní začať o 5:10 a jazdiť do 22:50, alebo sa mylim? Predsa aj dnes niektorí vodiči začínajú až okolo 5:30 či dokonca okolo štvrť na sedem (cez prázdniny tak jazdili na l. 13).
2. Je lepšie, keď sa pre cestujúceho atraktívnymi dennými linkami nechá odviesť 80 študentov a ďalší cestujúci o 22:41, alebo sa aj naďalej budú voziť dvaja cestujúci v neatraktívnej nočnej linke o 23:00?
3. Pre porovnanie, z vlakov "b - h" určite neprichádza také kvantum cestujúcich ako z vlaku "a", kde je potencialnych cestujúcich na to, aby si spoj zaslúžili, dostatok.
Juraj, oprav v čom uvažujem nesprávne.
a v DPMŽ sa vodičom dáva bežne robiť po poobednej zmene na druhý deň ranná??? Odhliadnuc od toho, že to ťažke prejde z hľadiska stodvadsaťjednotky...
Re #9331 Pišta: Zákon hovorí o JEDENÁSŤ hodinovom odpočinku medzi zmenami. Ten je ale možné maximálne dvakrát po sebe skrátiť, a to u liniek do 50km až na šesť hodín.
Na stranke http://pis.nfo.sk/kategorie/R/2/
si mozete pozriet meskania R705 duben s prichodom do ZA o 22,34h. je tam prehladna tabulka meskania vlaku v cielovej stanici aj niekolko mesiacov spatne.
Nočné spoje nie je moja parketa.... Doteraz som vždy radšej použil taxík... Zrejme by som po dobrej akcii pri okružnej jazde mestom zaspal a mestskí policajti by mali zo mňa show... ? Ale posun ranných spojov o 15 min neskôr je úplne zlé.... Nie každý žilinčan pracuje v Žiline , častokrát sa dochádza do Bytče, KNM, PB .... a je neviem kde.... Ale zarazila ma jedna vec.... Juraj, vodiči, ktorí majú na denných linkách posledné spoje, začínajú na druhý deň ráno???? Vodič možno zaľahne do postele o polnoci , ale ráno o 3 hod by musel vstávať!!! To v DPMŽ idete až do takýchto extrémov? Prečo nedostane popoludňajší turnus? Podľa mňa je to len vecou plánovania smien... A potom, o akých 6 hodinách píšete? veď zákon hovorí o minimálne 12 hodinovej prestávke medzi dvoma smenami .... Nerozumiem tomu, bolo by možné mi to objasniť? Ďakujem.
2a/ Denne spoje. Zacinaju 04.55, koncia 22.35. Ak posunieme koniec na 23,50, posunie sa aj zaciatok o 15 minut na 05,10. (Vodici maju zo zakona narok na min.6 hodin medzi sluzbami, su rovnako ako cestujucie tiez len ludia, aj ich zakonne poziadavky MUSIME dodrziavat.) To je mimoriadne neskory cas pre velmi vela ludi do prace. Je treba posudit, ktorych stazujucich je alebo bude viac. Ci tych z Bratislavskeho vlaku vecer alebo tych do robory rano. Ked bude trochu casu, da sa to vytiahnut z PP. Podla mojich skusenosti je omnoho viac tych rano a naviac do roboty musia prist nacas a presne, kym domov a na intrak tato podmienka nie je taka striktna.
2b/ Nocne spoje. Rovnako plati kontinuita sluzby, posunu zaciatku aj konca. Ak by sa nocaky posunuli o 15 minut skor, o 15 minut skor by aj rano koncili. Ludia z prveho vlaku by sice cakali uz len 5 minut, ludom z druheho vlaku by usiel spoj 10 minut pred nosom, rovnako ludom zo stvrteho, siesteho a siedmeho.
Zas vznika otazka, kolko je spolu ludi z prveho vlaku a kolko spolu zo 2,4,6 a siedmeho a vyhovenim jednej skupine si aku stazujucu skupinu "vyrobime" druhu.
Toto je podla mna v prvom kole objektivnejsie posudenie ako cez svoje "JA", i ked samozrejme nepredpokladam, ze uspokoji. Ale riesenie mozeme hladat dalej.
Tak ja pre zmenu nielen tusim, ale aj viem, kde je pes zakopany.
1/ Medzi poslednym vecernym a prvym rannym spojom pride do Ziliny 8 rychlikov. TY chodis len tym jednym, preto TEBA zaujima len ten tvoj jeden. Ja naopak sa pozeram na celu MHD a teda ma musia zaujimat vsetky.
a/ Prvy z osmych je rychlik od Bratislavy. Ludia len vystupuju, po cca 5 minutach vymotania sa z vlaku a stanice na najblizsi prvy spoj cakaju cca 15-20 minut (L50).
b/ Druhy z osmych je rychlik od Kosic a Humenneho o 23,38. Vystupujuci ludia musia na najblizsi spoj cakat cca 5 minut (L50) alebo 55 minut (L51)
c/ Treti z osmych je rychlik z Bratislavy (a z Madarska), ktory prichadza o 24.00 h. Ludia vystupujuci musia cakat na najblizsi spoj 35 minut (L51) alebo 105 minut (L50).
d/ Stvrty z osmych je rychlik z Kosic o 0,29h. Vystupujuci ludia musia cakat na najblizsi spoj bud 5 minut (L51) alebo 75 minut (L50)
e/ Piaty z osmych je rychlik od Cadce a Varsavy o 2.42h. Vystupujuci ludia musia cakat na najblizsi spoj asi 5 minut (L50) alebo 25 minut (L51)
f/ Siesty z osmych je rychlik od Cadce a Prahy o 3,15h. Musi sa cakat bud 1 minuta (L51) alebo 30 minut (L50)
g/ Siedmy z osmych je rychlik od Kosic a Humenneho o 3.34. Caka sa bud 10 minut (L50) alebo 30 minut (L51)
h/ Osmy je rychlik od Puchova (a Prahy) o 4,16h. Caka sa cca 60 minut (L4) a viac.
Dufam, ze som sa nepomylil. Nebudem riesit zatial PRICHADZAJUCICH na vlak, v 2.casti prispevku budem pokracovat analyzou moznosti.
no keďže som jeden z tych, kvôli komu sa opäť otvorila diskusia ohľadom večerného rychlika z BA.
Vcera som opät cestoval zo smeru z BA do ZA a znovu musim skonstatovat ze ten vlak nemal ziadne meskanie, cize toto tu uz nevytahujte lebo to momentalne vobec neplati!
A potom preco sa diskutuje len o vlaku z BA s prichodom o 22:34?... lebo nim chodi mnozstvo ludi, ten spoj ide kazdi den (nielen kazdi druhy tyzden ako je povedzme futbal), a potom z ostatnych smerov (ako CA a KE) uz na zeleznicnu stanicu neprichadzaju ziadne rychliky, takze ta diskusia sa tyka len tohto vlaku...
Vazne netusim preco sa nedaju okolo 22:40 vytvorit aspon 2 linky L16 (smer Zavodie, Banova, Hajik) a L13 (smer Hliny, Solinky a Vlcince)? tieto 2 spoje pokryvaju skoro celu ZA.. Ved ten posledny spoj nieje len pre ludi zo stanice, ale v piatok a ine dni pred volnom a v pripade inych akcii aj pre mladich ktori idu z "mesta" domov... a skutocne posunutie L50 o nejakych 20minut by zas pomohlo ludom z vlaku Os 3927 z CA a celkovo by nebolo od veci aby odchody L50 a L51 aspon ciastocne zaviseli aj od odchodov/prichodov vlakov, ved v noci predsa hlavne kvoli tomu chodia ludia L50/51 nie?
Marek, ak by sli posledne spoje o 22,40h, nocna linka by nemusela ist o 23,00h ale 23,15h a dalsi az 00,00h. Vozidlo, ktore obsluhuje linku 50, stiha o 00,40h ist aj ako 51ka.
A posledny spoj na Hajik zo stanice ide 22,30h, dalsi az 00,40h. Tiez sa ti zda, ze ak by L16 isla 22,40h, bude nasledujuci nocny spoj na hajik prazdnejsi???
------------------------------------------------------------------------
ZSSK casto robi nezmyselne zasahy do GVD, no vacsinou ide o denne spoje, regionalne spoje pripadne spoje pocas vyluk a obmedzeni.
Na jednej strane obhajujes "naval fanusikov" na spoje, ktore nechavaju cestujuceho na zastavke, ale nedokazes sa vzit do role cestujuceho od ZSSK, ktoreho nechava stat na zastavke DPMZ.
---------------------------------------------------------------------
Ja si Juraja vazim ze tu s nami diskutujes ale väčšinu nazorov tu potopis!Juraj tiez sa nemôzete tvarit ze sa neda nic a len vam sa bude skoro ale naozaj skoro vsetko prispôsobovat. - v tomto sa zhodneme obaja
No skus sa niekedy po sichte vybrat na zeleznicnu stanicu vo stvrtok a piatok od 16,25 do 22,35 a pozri si pocty cestujucich iducich z rychlikov z BA. (len im nezavadzaj v podchode...)
Podobna situacia je aj v nedelu a v pondelok rano -do BA.
V nedelu ide dost cestujucich do ZA od ZV, KE, ale i z vlakov z BA. Ide prevazne o studentov.
Terchova je obec. Ludia do nej cestuju z prace zo ZA, pripadne v lete na turistiku. Cize posledny spoj SADky je v pohode.
Zilina je mesto a dostatocny pocet ludi sa vracia do svojho mesta, pripadne idu studenti na intraky...
Som unaveny na rozpisovanie, ale porovnal si dve neporovnatelne sidla v ZA kraji.
Mam lepsi priklad.
Je 22,34h a do ZA stanice vchadza rychlik z BA. o 22,39h maju cestujuci pripoj do Vrutok a dalej mhdeckou do martina, o 22,45h ide osobny vlak do Cadce.
ak nie je problem s casom u vodicov, bolo by asi spravne dat o 22,40 jeden spoj na vlky, jeden na solinky a posledny na hajik.