Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek231 #13014:
A este nieco...Ak tí ,ktorí tu prispievaju do tohto fora sa neprepravuju trolejbusmi DPMZ ,tak nemôzu vediet o com hovorime tí ktorí zlí techn. stav vnímaju. Trolejbusy 230, 231 , 232 ,vozidla nakupene v roku 1998 isli v minulom roku po 8 rokoch do GO a môzu tam ist zas. Lebo peniaze sa vyhadzuju za GO ,ktoré mnohí ako vieme za vela nestoja. Nase 9 rocne trolejbusové vozidla su uz po GO ich techn. stav je diskutabilny. Napravy, kardany, el. vyzbroj, vsetko trpí uz poruchami alebo nedostatkami. Nehovoriac o tých vozoch z roku 1993 - 94.
Reply on: S499.1023 #13010:
Ano stojí to niečo ked sa tu generalkuju trolejbusy ale to uz je obohrata pesnicka. Uz pred par mesiacmi ak nie uz minuly rok som tu hlasne hovoril ze GO nebudu riesenia do nekonecna a stale. To je ale ako hrach na stenu. Mame tu plan GO pomali vsetkych vozov do neviem kedy, nakupili sa zlinske sroty a tvarme sa ze to pôjde takto dalej. No nepôjde. A ked tu vidim navrhy niektorých citatelov, ze nedostatok klbových trolejbusov budu riesit vyjazdy autobusov pod trolejové vedenia je mi z toho zle. Tak o co tu ide? Trolejbusom zacina odzvanat? Ich nedostatok a technicky stav tych co mame este stale nie je pre kompetetných dôvodom na zamyslenie sa? A stale sa budem pytat kde sa zrazu stratili peniaze alebo vytvorený rozpocet DPMZ na nakup nových trolejbusov este z obdobia J. Popluhara riaditela DPMZ?

Ale nakupujme nove autobusy....Ved tých mame nedostatok. Nech sa nam babky s Mojs. Lucky a dalsich dedin odkial autobusy odchadzaju prazdne prepravuju na nových vozoch a nosna cast dopravy v Ziline, cize trolejbusy, idu do zahuby bez akejkolvek snahy o napravu...
Reply on: Miro #13011:
Skutocne trefne. Tie naklady na nakup srotov a ich uvedenie do prevadzky su skutocne vyhodene peniaze. Prostriedky mali byt pouzite na GO jestvujuceho parku a na splacanie novych trolejbusov.
Reply on: Valec #13006:
Neviem preco tu zas kombinujes, ked sa vseobecne vie, ze na tento rok bol planovany nakup na lizing styroch kusov nizkopodlaznych trolejbusov. Po politickej zmene vedenia v DPMZ bol nakup vozidiel zruseny.
Reply on: S499.1023 #13010:
Trefné ? ? ?
Reply on: marek231 #13009:
Zatiaľ čo keď si zgenerálkujete nejaký svoj žilinský trolejbus, tak to nestojí nič, čo?
Reply on: VLK #13008:
Toto by ma tiez zaujímalo...A keby aj peniaze na to pripravene neboli no minimalne rozpočet pre ich nakup na leasing na roky dopredu musel byt pripravený. Kde sa to stratilo?

Ak stali Zlinske "trolejbusi" spolu 300 000 korun tak ani to by som za ne nedal. Ved netreba sa pozerat iba na to ze stal jeden cca 80 000 korun. Ved na nich bolo potrebne neskutocne mnozstvo prace. Diely z ktorých sa daju do prevadzky schopneho stavu, pracovníci, ktorí z toho šrotu urobia trolejbus a v buducnosti vysoke naklady na prevadzku. To bude vsetko treba k nakupnej cene pripočítat.
pripravoval sa nákup nových štyroch trolejbusov, počítam s tým, že na to boli vyčlenené nejaké peniaze, tu by som sa opýtal že kde skončili... ?
Reply on: Valec #13006:
? Jasne že nie, ale aj tak zahadzovať peniaze na opravu a zaradenie do prevádzky nebude až také lacné. Radšej sa mohli peniaze odložiť...
Reply on: Kvacalova23 #13005:
No za to by naozaj kúpili hneď niekoľko nových.
Reply on: acer #13002:
300 000 SK stáli všetky tri.
Reply on: skarpo #12998:
Obidva príspevky = 100 % pravda!!!!!
Reply on: acer #13002:
V tom prípade nie je o čom diskutovať, aj keby sa na nich musela spraviť kompletná generálka. 'Zilinčania ale asi zle znášajú, že budú musieť jazdiť na cudzích (a ešte aj nepriateľských, nezabudnime, kto bol nepriateľ č. 1 pred Maďarmi ? ) "ojetinách".
Podla mojich informacii tie tri sroty stali dohromady 240 000 sk teda asi 80 000 za jeden. Za taku cenu sa nekupia ani nove pneumatiky na jeden T-Bus a uz vobec nie novy 25Tr.
Reply on: Juraj #12996:
Cesta dolu kopcom je podstatne nebezpečnejšia ako cesta hore kopcom. Podľa môjho názoru po cestách takýchto parametrov MHD bežne premáva. Stúpanie 11% zvládali aj staré dvojnápravové električky.
Reply on: skarpo #12997:
Sirka nie je problem, ale velke stupanie a severna strana.
Reply on: Kvacalova23 #12995:
Koľo stáli tie tri "šroty"? Podľa mňa stáli tak tri milióny (celkom), za to by ste si mohli kúpiť tak pekný model 25Tr ? .
A také cesty do Vrania, Žilinskej Lehoty či v Zástraní tie majú aké parametre ? Ako tam vôbec môže DPMŽ pustiť autobus ?
V Žiline robili dopravu "dopravní inžinieri" (nemyslím len MHD) - to vidíme každý deň na vlastné oči. Spackané križovatky, upchaté cestičky dobré pre konské povozy.
Reply on: Juraj #12996:
Nehnevaj sa, ale účelovo dramatizuješ. Cesta na Hájik od severu je normalizovaná mestská komunikácia kategórie C 8,5, stúpanie 9 a 11 % nie je nič výnimočné. Cesta plne vyhovuje prevádzke autobusov. Zdá sa, že niekto tu už zabudol, ako pred vybudovaním južnej trasy od Hôreckej cesty práve tadiaľto jazdila linka 6 na Hájik. ?
Ale máme tu úseky ako :
cesta na Veľký Diel od VÚD po ŽÚ, Kuzmányho pri Kolečku a úseky na Tajovského, kde cesta zďaleka nemá parametre trolejbusovej dráhy ale trolejbusy tu veselo jazdia (najmä ten úsek na Veľký Diel je len širšia lesná cesta). Tam to nevadí ?
Reply on: Pišta #12994:
Je to hazard so zdravim a zivotom cestujucich!!! "Ponuky" od roznych "odbornikov" sme mali cele roky, nikdy sme si vsak nedovolili takyto vabank! Hlavna pristupova cesta na Hajik z juhu z Horeckej ma aj pre prevadzku MHD svoje normalizovane sirkove parametre a stupanie do 4-6%. Preto na nu boli navrhovane a prevadzkovane trolejbusy a autobusy. Druha, tzv. nudzova alebo poziarna, havarijna cesta vedie zo severu a primarne sluzi pre pripady, ze by sa stala nejaka mimoriadna udalost na hlavnej ceste od spadnutia mosta na Slnecnom namesti az po nejaku velku dopravnu nehodu. Ma tomu primerane stupanie 9, niekde az 11 %! Najma v zimnych mesiacoch je to pre zimnu udrzbu mimoriadne zlozite zabezpecit a v sucasnej historii DPMZ si toto riziko nikto na seba nezobral. (Uz supervynimkou je tam L51, ale s prihliadnutim na minimalny pocet spojov a jednosmernu jazdou iba dolu z kopca.) Ten, kto sa pod toto podpise, v plnom rozsahu zodpoveda za tieto ZNAME rizika a plne bude zodpovedat za pripadne dosledky.

Je to vysledok toho, ze dopravu v sucasnosti nerobia dopravni inzinieri na zaklade cisiel a odbornych technickych parametrov, ale psychologovia, sociologovia a clenovia roznych zdruzeni a nadacii na zaklade peticii a laickych nazorov.

Bezpecne by bolo L27 potiahnut nanajvys najdalej na Kvacalovu za Sharingam s normalizovanym obratiskom a tak zabezpecit dopravnu obsluznost novych obytnych suborov v tejto casti mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.