Lenže tie zlíňáky sa negenerálkujú, lebo sú v lepšom stave ako žilinské trolejbusy mieriace do genrálky (navyše v shitovom podniku Rošero, ktorý to nevie). Takže žiadne nekorektné pichnutie. Za tú cenu sa tie zlíňáky oplatili, keby mali byť hneď len na náhradné diely.
Niečo k stúpaniu (pozdĺžnemu sklonu) :
Električky
Praha : trať Nádraží Holešovice-Ke Stírce 80,15 promile (dnes najväčšie v ČR), trať Hlubočepy-Barrandov 70 promile
historicky najväčšie stúpanie bolo v Jablonci nad Nisou : Lidická ulice - 108,5 promile, tamojšia električka s rozchodom 1000mm bola zrušená v roku 1965 a odvtedy je do Jablonce vedená len medzimestská električka z Liberce (1000mm).
Trolejbusy
Praha (zrušený systém) : u Vršovického hřbitova 12,3 % (maximum), ďaľšie trate 9,04 % , 8,47 %
Simferopoľ (Krym) : 12 %
Ústí nad Labem : 10 %
Ostrov nad Ohří - Jáchymov : 12 % (už zrušená skúšobná trať)
Podľa STN 736110 Projektovanie miestnych komunikácií je možný na obslužnej komunikáci kategórie C pozdĺžny sklon až 15 %
Najstaršie prevádzkované vozidlá sú z roku 1990. Ide o vozidlá 58 a 68, obidva v dobrom TS. Tento rok už boli vyradené busy 44, 76 a 90. Vozidlá 34, 86, 80, 63, 60, 62 a 105 sú už odstrojené a čakajú na vyradenie. Vyradené majú byť aj busy 94, 95 a 109. Taktiež sú už stiahnuté z premávky. V budúcom roku je naplánované ďaľšie vyraďovanie, najmä vozidiel z roku 1992, ale je možné že pôjdu aj niektoré novšie.
Uz ti to kedysi vysvetlil Juraj, ze preco a kedy sa ma zacat s obnovou trolejbusov. Tento rok mali byt kupene styri trolejbusy, a tak tu teraz nemiesaj hrusky s jablkami. Navyse tu niekto pred volbami rozpraval, ze po Ziline premavaju vybehove typy trolejbusov. Namiesto prazdnych slov a nadelovania si odmien, nech radsej zacne pracovat.
V čom je zasa problém? Ja som len napísal, že za tých 300-tisíc by nové nekúpili. Však to by nestačilo ani na akontáciu jedného. Radšej sa pýtaj, kde sú zvyšné peniaze.
Inak je veľmi zaujímavé, že každý v tomto fóre vypisuje, ako je potrebné obnovovať trolejbusový park (ja netvrdím, že nie) ale namiesto toho sa kúpili autobusy. Hlavne že najstarší trolejbus (nepočítam teraz Zlínske) je z roku 1993 (v premávke od novembra 1994), zatiaľ čo v evidenčnom stave sa nachádza aj 20 ročný autobus. Ak teda máme obnovovať vozidlový park, nemali by sme ísť postupne podľa veku vozidla a nie podľa trakcie?
Chran nas Pán aby to tak nebolo. No zacinam si naivne namyslat ze ticho sa budu nakupovat autobusy a potom jedneho dna sa ohlasi pri uz dostatku autobusov zrusenie trolejbusov. A to si ani nechcem predstavit.
600 Voltov je stary system pouzivany cca do r 1985. Potom sa preslo na 750 V /nizsie straty na odporoch, tensie kable a trol.droty atd./ a vsetky nove TB prevadzky vybudovane po tomto obdobi uz isli na 750 V, teda BB, KE, ZA, UL, CB a CH.
Stupanie kolajovych vozidiel sa odjakziva pocitalo v promilach a nie v percentach. Pokial je bezne stupanie 4-5 promile, tak 11 promile je pre elektricku naozaj zvladnutelne.
Ak nebudes kupovat Micheliny, tak Barumky alebo Matadorky na jeden klbak za 80 000 Kc /t.j. cca 100 tis.Sk/ urcite kupis - a este ti zostane dost na obutie jedneho kratkeho.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.