Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #13022:
Myslím, že UL je posledná 600 V prevádzka, nie?
Reply on: Juraj #13021:
Juraj, nerob zo mňa hlupáka. Mám na mysli stúpanie 11 PERCENT, čiže 110 PROMILE.
Reply on: Juraj #13019:
10 nových pneumatík 11,00 R 22,5 za 100 litrov? Dosť lacné, keď trocha lepšie obutie na Fóbiu vyjde tiež na 10 litrov kus.
Reply on: Juraj #13018:
Lenže tie zlíňáky sa negenerálkujú, lebo sú v lepšom stave ako žilinské trolejbusy mieriace do genrálky (navyše v shitovom podniku Rošero, ktorý to nevie). Takže žiadne nekorektné pichnutie. Za tú cenu sa tie zlíňáky oplatili, keby mali byť hneď len na náhradné diely.
Niečo k stúpaniu (pozdĺžnemu sklonu) :
Električky
Praha : trať Nádraží Holešovice-Ke Stírce 80,15 promile (dnes najväčšie v ČR), trať Hlubočepy-Barrandov 70 promile
historicky najväčšie stúpanie bolo v Jablonci nad Nisou : Lidická ulice - 108,5 promile, tamojšia električka s rozchodom 1000mm bola zrušená v roku 1965 a odvtedy je do Jablonce vedená len medzimestská električka z Liberce (1000mm).

Trolejbusy
Praha (zrušený systém) : u Vršovického hřbitova 12,3 % (maximum), ďaľšie trate 9,04 % , 8,47 %
Simferopoľ (Krym) : 12 %
Ústí nad Labem : 10 %
Ostrov nad Ohří - Jáchymov : 12 % (už zrušená skúšobná trať)

Podľa STN 736110 Projektovanie miestnych komunikácií je možný na obslužnej komunikáci kategórie C pozdĺžny sklon až 15 %
Reply on: Jozef #13030:
Záujem mesta a DPMŽ + úspešný projekt na čerpanie z eurofondov = nové trolejbusy; dúfajme, že to tak aj bude.
Reply on: Miro #13031:
Ano, ale riaditel po nastupeni do funkcie ma na to iny nazor. Teraz som mimo Slovenska, tak nemam moznost ti to pretlmocit.
Reply on: Jozef #13030:
Myslel som si, že hovoríš o terajšom primátorovi.
Reply on: Miro #13029:
To je tvoj nazor, ale riaditel DPMZ medializoval nieco ine. Myslim si, ze sa pristupi aj k obnove trolejbusoveho parku.
Reply on: Jozef #13027:
A okrem toho rozprával, že trolejbusy nie sú pre Žilinu tým správnym riešením. Takže radšej kupuje autobusy a trolejbusy nechá dožiť ❓
Reply on: Valec #13025:
Najstaršie prevádzkované vozidlá sú z roku 1990. Ide o vozidlá 58 a 68, obidva v dobrom TS. Tento rok už boli vyradené busy 44, 76 a 90. Vozidlá 34, 86, 80, 63, 60, 62 a 105 sú už odstrojené a čakajú na vyradenie. Vyradené majú byť aj busy 94, 95 a 109. Taktiež sú už stiahnuté z premávky. V budúcom roku je naplánované ďaľšie vyraďovanie, najmä vozidiel z roku 1992, ale je možné že pôjdu aj niektoré novšie.
Reply on: Valec #13025:
Uz ti to kedysi vysvetlil Juraj, ze preco a kedy sa ma zacat s obnovou trolejbusov. Tento rok mali byt kupene styri trolejbusy, a tak tu teraz nemiesaj hrusky s jablkami. Navyse tu niekto pred volbami rozpraval, ze po Ziline premavaju vybehove typy trolejbusov. Namiesto prazdnych slov a nadelovania si odmien, nech radsej zacne pracovat.
Reply on: Valec #13025:
No vidíš, to som si neuvedomil. Na druhej strane najnovší žilinský trolejbus je z roku 2002 a najnovší autobus z roku 2006
Reply on: Jozef #13012:
V čom je zasa problém? Ja som len napísal, že za tých 300-tisíc by nové nekúpili. Však to by nestačilo ani na akontáciu jedného. Radšej sa pýtaj, kde sú zvyšné peniaze.


Inak je veľmi zaujímavé, že každý v tomto fóre vypisuje, ako je potrebné obnovovať trolejbusový park (ja netvrdím, že nie) ale namiesto toho sa kúpili autobusy. Hlavne že najstarší trolejbus (nepočítam teraz Zlínske) je z roku 1993 (v premávke od novembra 1994), zatiaľ čo v evidenčnom stave sa nachádza aj 20 ročný autobus. Ak teda máme obnovovať vozidlový park, nemali by sme ísť postupne podľa veku vozidla a nie podľa trakcie?
Bohuzial, rozne kroky terajsieho vedenia podla mna naznacuju postupnu vymenu trolejbusov za autobusy.
Reply on: Miro #13017:
Chran nas Pán aby to tak nebolo. No zacinam si naivne namyslat ze ticho sa budu nakupovat autobusy a potom jedneho dna sa ohlasi pri uz dostatku autobusov zrusenie trolejbusov. A to si ani nechcem predstavit.
Reply on: Miro #13020:
600 Voltov je stary system pouzivany cca do r 1985. Potom sa preslo na 750 V /nizsie straty na odporoch, tensie kable a trol.droty atd./ a vsetky nove TB prevadzky vybudovane po tomto obdobi uz isli na 750 V, teda BB, KE, ZA, UL, CB a CH.
Reply on: S499.1023 #13001:
Stupanie kolajovych vozidiel sa odjakziva pocitalo v promilach a nie v percentach. Pokial je bezne stupanie 4-5 promile, tak 11 promile je pre elektricku naozaj zvladnutelne.
Reply on: Juraj #13018:
A prečo vlastne bolo v Žiline zvolené napätie 750 V, keď ako tak počúvam, (takmer) všade inde je 600 V?
Reply on: acer #13002:
Ak nebudes kupovat Micheliny, tak Barumky alebo Matadorky na jeden klbak za 80 000 Kc /t.j. cca 100 tis.Sk/ urcite kupis - a este ti zostane dost na obutie jedneho kratkeho.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.