Reply on: Jajcaj #2745:
No aby som pravdu povedal, neobávame sa, že ak nový systém pritiahne nových cestujúcich (my počítame že to bude cca 20%), že tí budú mať diametrálne iné záujmy, ako tých 13 tisíc denne dnes. Spoločenský rytmus v meste charakteru Trnavy je pomerne stály. Nakoniec stačí si pozrieť generel mesta, rozvojové tendencie. Sú tu štandardné a usadené školy, je tu pomerne veľa stabilných pracovných miest, je tu primerane rozložená infraštruktúra. Môžem z našich skúseností garantovať, že 60-90% ciest v pracovnom dni bude zachovaných. Už som párkrát uviedol, že systém bude mesto trvalo sledovať, má na to k dispozícii informačný a kontrolný systém. Ak sa bude počet cestujúcich zvyšovať, potom bude zrejme nižšia strata, ktorú musí mesto vykrývať a tým bude vznikať priestor na nové spoje, možno na nové linky - určite budeme na to reagovať.
Netreba zo súčasného stavu robiť nejakú paniku. Jednak to je prázdninový režim, dovolenky a potom je tu tzv. nábehový rytmus. Každý, komu bolo čosi zmenené si musí to nové ohmatať, vyskúšať. Navyše bolo zmenené číslovanie a funkcia liniek, takže aj tí uspokojení sa musia zorientovať. Bežná dĺžka obdobia nábehu na nový systém trvá 2-3 mesiace. Pri zásadných zmenách, ako tomu je v Trnave možno o niečo dlhšie.
Na záver znova uvediem, že systém prevzalo mesto na všetkých predpísaných úrovniach (odbor, dopravná komisia a mestské zastupiteľstvo). Sú zbytočné tipovacie súťaže, kedy to padne, sú zbytočné hororové a škodoradostné predpovede - karavána pôjde určite ďalej...
Udiak