Reply on: Jajcaj #2745:
No aby som pravdu povedal, neobávame sa, že ak nový systém pritiahne nových cestujúcich (my počítame že to bude cca 20%), že tí budú mať diametrálne iné záujmy, ako tých 13 tisíc denne dnes. Spoločenský rytmus v meste charakteru Trnavy je pomerne stály. Nakoniec stačí si pozrieť generel mesta, rozvojové tendencie. Sú tu štandardné a usadené školy, je tu pomerne veľa stabilných pracovných miest, je tu primerane rozložená infraštruktúra. Môžem z našich skúseností garantovať, že 60-90% ciest v pracovnom dni bude zachovaných. Už som párkrát uviedol, že systém bude mesto trvalo sledovať, má na to k dispozícii informačný a kontrolný systém. Ak sa bude počet cestujúcich zvyšovať, potom bude zrejme nižšia strata, ktorú musí mesto vykrývať a tým bude vznikať priestor na nové spoje, možno na nové linky - určite budeme na to reagovať.
Netreba zo súčasného stavu robiť nejakú paniku. Jednak to je prázdninový režim, dovolenky a potom je tu tzv. nábehový rytmus. Každý, komu bolo čosi zmenené si musí to nové ohmatať, vyskúšať. Navyše bolo zmenené číslovanie a funkcia liniek, takže aj tí uspokojení sa musia zorientovať. Bežná dĺžka obdobia nábehu na nový systém trvá 2-3 mesiace. Pri zásadných zmenách, ako tomu je v Trnave možno o niečo dlhšie.
Na záver znova uvediem, že systém prevzalo mesto na všetkých predpísaných úrovniach (odbor, dopravná komisia a mestské zastupiteľstvo). Sú zbytočné tipovacie súťaže, kedy to padne, sú zbytočné hororové a škodoradostné predpovede - karavána pôjde určite ďalej...
Mike
Iná vec sú ale vodiči SAD TT, ktorí boli z dôvodu šetrenia nafty navyknutí jazdiť štýlom rýchlostné stupne (1)-2-3 a potom neutrál a na voľnobehu do ďalšej zastávky alebo ku križovatke. Ruku na srdce, neviem či vy, alebo asi skôr Vaši kolegovia dosahovali niekedy v meste (ale aj na okraji) niekedy rýchlosť 40 kmh... Chápem, ani to nebolo potrebné, lebo by išli do náskoku oproti jazdnej dobe.
Ale teraz sú kratšie jazdné doby, treba jazdiť v meste 50 kmh kde je povolená a mimo mesta aj viac, samozrejme tam kde je to povolené..
Teraz nemyslím na zápchy počas špičiek kde prechádzate križovatkami na 2. niekedy aj 3. cyklus, to viem že toho moc nezmôžete. Ale ide mi o časy v sedle, večer a cez víkend, kedy je tá premávka ozaj slabá.
Ale to je čiastočne kritika aj na SAD TT, neviem akú má politiku voči vám, vodičom. Ale ak máte za "ušetrenú" naftu pridané prémie a za nadspotrebu krátené (v iných mestách ale aj podnikoch SAD bežné), potom je logické ak celý deň jazdíte čo najhospodárnejšie, čo často znamená pomaly aj za cenu meškaní....