Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Výborne, linka č. 11 za celý deň neprevezie ani tých 8 ľudí, čo by z Modranky išlo prvým spojom o04.10 ako bolo v minulosti. Ale je výhodná, len pre koho? Taktiež by bolo vhodné ísť na iné linky,keď pracovná doba napr. v Sachs začína o 15.00 hod. a bus tam príde o 14.52, nakoľko boli nekvalifikovane spracované časy medzi jednotlivými zastávkami. 1 minúta, od Špačinskej po Šrobárovú 2 minúty atď. Treba si z tých palubných počítačov vybrať údaje a skontrolovať nezmyselnosť toho, čo tu bolo na obyvateľoch Trnavy vykonané a samozrejme taktiež na vodičoch MHD - čas v práci a zaplatené hodiny.
Prajeme obyvatelia Trnavy a vodiči MHD príjemné dovolenky tým čo sa o toto postarali, lebo iste majú z takejto precíznej práce na ne dostatok financií. A prvý školský deň s radosťou očakávajú cestujúci TRnavy.
Reply on: AAA #2726:
Pomerne slušná otázka vyžaduje odpoveď:
Ako som už uviedol vychádzame z exaktných záznamov palubných počítačov. Cestujúci s kartou sú v systéme zachytení aj s číslom tejto karty. Treba hneď povedať, že je to číslo z pohľadu ochrany osobných údajov anonymné. Cestujúci s kartou sa bežne prihlasujú do systému 6-12 krát týždenne.
Mesto je v zmysle dopravnej obsluhy rozdelené na dopravné ťažiská. Sú to skupiny zástavok, ktoré majú spravidla rovnaký dopravný záujem a sú v primeranej dostupnosti. Napríklad zastávky v Modranke, zástavky v centre sever, resp. juh, zastávky Linčianska, atď. Cez stovku zastávok v Trnave je rozdelených do 23 takýchto ťažisk.
Pravidelný cestujúci spravidla ráno a popoludní nastupuje v rovnakých dopravných ťažiskách, napríklad z 10 nástupov týždenne je cca 5-8 v týchto dvoch ťažiskách, a podľa nášho kritéria spojenie týchto dvoch ťažísk je pravidelnou cestou, ostatné cesty sú nepravidelné. Ak nástupy čísla tejto karty sledujeme viac týždňov, výrazne a jednoznačne nám tieto dva zdroje ciest vystúpia do popredia.
Bežne sledujeme nástupy v príslušnom meste 4 týždne. V Trnave sme to robili 2 roky, preto si myslíme, že smerovanie pravidelných ciest je veľmi presné. Ostatné, tzv. nepravidelné cesty taktiež podrobne sledujeme, lebo z nich odvádzame chovanie ostatných nekartových cestujúcich. Platí, že čím väčší je podiel kartových cestujúcich, tak tým je táto analýza presnejšia. V Trnave je tento pomer 60:40.
Na základe tohto poznania sme potom navrhli najfrekventovanejšie trasy ciest cez dopravný model, ale pritom sme prihliadali aj na zažité a silno zaťažené linky. Je skúsenosťou, že takto sa vyrieši cca 80% všetkej dopravnej obsluhy.
Možno som prezradil náš rodinný poklad a dal som tromfy do rúk konkurencii, ale čo už...
Reply on: Udiak #2725:
Inak odkiaľ ste prišli k dátam, kde cestujúci vystupujú? Ak na toto rovnako ako na moje predošlé vcelku vecné príspevky neodpoviete, tak vás mám za človeka, ktorý odpoveď nepozná, resp. nechce zverejniť.
Reply on: 5ulo #2723:
Vážená pani šéfredaktorka, prajem dobrý večer.

S veľkým rozladením sme si pozreli na MTT spravodajský príspevok

Odozva na optimalizáciu MAD

Zrejme je Vám známe, že na túto tému bola zvolaná tlačová beseda, a spolu s kolegom Dr.Ing. Skývom sme vysvetlili princípy projektu a zároveň odpovedali na sporné otázky vo vašom Diskusnom štúdiu.

Napriek tomu bol uvedený tento tendenčne zameraný spravodajský vstup. Určite nie je našou úlohou posudzovať, čo je a čo nie je novinárska etika, ale myslíme si, že by bolo spravodlivé, tak voči mestu, ako aj voči nám tvorcom tohto projektu poskytnutie priestoru na vyjadrenie k tejto údajne spornej téme.

Pre Vašu informáciu - témou projektu bola optimalizácia systému obsluhy verejnou dopravou v Trnave. To z odborného hľadiska znamená hľadanie takého usporiadanie systému, ktoré je adekvátne potenciálu nástupov a frekvencii ciest abonentov.
Navyše sme boli obmedzení mantinelmi, ktoré určilo mesto a to je ekonomika (dopravný výkon a vykazovaná finančná strata). Z uvedeného by bolo vhodné, aby informácie o celom údajnom probléme MAD vychádzali z daností. Situácia vo financiách vo verejnom sektore je už raz taká, my sme si ju nevymysleli, my sme len naplnili požiadavky stanovené v zmluve k projektu.
Nebolo a nie je naším zámerom si vymýšľať teoretické pokusy na cestujúcich, my iba hľadáme optimálne riešenie tejto stanovenej situácie.

Mýlne tiež bolo informovanéi, že bol vykonávaný prieskum v autobusoch. Nie je tomu tak, pretože my sme len využili exaktné záznamy z palubných počítačov vozidiel MAD, ktoré sú vlastne regulárnymi registračnými pokladnicami v zmysle daňových zákonov. Evidujú každý nástup cestujúceho podľa lokality, linky, spoja, termínu, času a tarify. Proces sme analyzovali za posledné dva roky (2010-2011), čím sme dostali dokonalý obraz o stave a rezervách systému.

Denne v pracovnom dni v Trnave nastupuje do MAD cca 13 tisíc cestujúcich, v zmienenej časti Modranka to je 370 cestujúcich.
Rovnako denne v pracovnom dni je v MAD Trnava vypravených cca 660 spojov, teda v priemere cestuje okolo 20 ľudí na spoji.
Do Modranky bolo do 1.8.2012 nasadzovaných 31 spojov, čo predstavovalo 12 ľudí na spoj. My sme v rámci posudzovania potenciálu nástupov vo všetkých častiach Trnavy tam nasadili 16 spojov,
čo sa rovná priemeru Trnavy. Navyše tam bude v školskom roku premávať aj jeden školský spoj. Pomer školákov voči všetkým cestujúcim je 120/370, teda skoro tretina.

Rovnako bolo postupované v ostatných odľahlejších častiach Trnavy (B.Kostol, Hrnčiarovce). V žiadnom prípade to nie je diskriminácia, ale je to len prispôsobenie sa realite.

Podobne bol kritizovaný počet spojov v ranných a večerných hodinách. Pre ilustráciu uvediem počty nástupov v problémových lokalitách:

MAD Trnava (okrajové hodiny - rok 2011):
04-05 hodina
celá Trnava - 107 ľudí
Modranka - 8 (slovom osem) ľudkov
B.Kostol - 4 (slovom štyria) ľudkovia
Hrnčiarovce - 7 (slovom sedem) ľudkov
(pre istotu ani nevypočítam percentá, lebo za nulou by bolo ...)

21-23 hodina
celá Trnava - 199 ľudí
Modranka - 4 (slovom štyria) ľudkovia
B.Kostol - 0 (slovom nula) nikto
Hrnčiarovce - 2 (slovom dvaja) ľudkovia
(tu už percentá vôbec...)

Ak bola teraz navrhnutá úprava, tak to nebola chyba projektu, ale gesto mesta voči obyvateľom (pôvodne SADtaxi pre 4-8 ľudí nemali byť nasadzované)

Nebolo by vhodné v tomto hektickom termíne vyvolávať emócie na základe subjektívnych vyjadrení niektorých cestujúcich. Je bežné, že pri takej rozsiahlej úprave systému prichádza 200-500 sťažností, z ktorých je iba niekoľko zmysluplných a akceptovateľných v zmysle parametrov a podmienok novo navrhnutého systému. Zatiaľ chodia vo väčšine anonymné maily, ktoré nadávajú v štýle všetko je zlé... Nepodceňujeme ani tie, ale pomôcť každému subjektívnemu želaniu jednoducho nie je možné, pretože by sme sa vrátili do predošlého stavu.

Pre informáciu. Projekt sa vyvíjal skoro dva roky, bol prerokovaný na všetkých potrebných fórach - pracovné jednania MÚ, SAD, DIC, na dopravnej komisii MÚ, na mestskom zastupiteľstve, na verejnom prejednávaní pred poslancami a výbormi mestských častí. Teda nie je to zajac vytiahnutý z klobúka, ale regulárne schválený a prevzatý projekt.

Samozrejme, že sa v tomto systéme nájdu aj drobné nedostatky, ale preto bol spustený v letnom období, aby sa vychytali všetky problémové miesta. Už od 27.8. bude uvedená do prevádzky novšia opravená verzia.
Pravdepodobne od 1.10.2012 bude väčšia úprava, lebo skončí prázdninový režim, ktorý je cca o 20% nižší. My neustále sledujeme, opäť z palubných počítačov, vývoj a situáciu a spolu s dopravcom a MÚ budeme vo vylaďovaní systému pokračovať.

Verím, že pochopíte tento mail, ako našu snahu na vysvetlenie možno zle interpretovaných vyjadrení. Naša snaha po dobrom riešení je zrejmá, pretože nám ide o nielen úspešnú referenciu pre našu ďalšiu činnosť, ale aj o všeobecnú a primeranú spokojnosť občanov Trnavy.
Reply on: Udiak #2722:
To číslo dôverne poznáš čo? Odporúčaš z vlastnej skúsenosti, či tam si vytvoril tú optimalizáciu?

Riadim sa stále heslom, uraziť ma dokáže iba inteligent ?
Reply on: Tanner #2721:
No neviem... Možno by stačilo zavolať toto číslo 00421336482123
Reply on: Udiak #2720:
Nejak si stíchol keď som sa pýtal na to verejné zhromaždenie, na ktoré vraj nemám g..e... alebo skôr si nečakal takú odozvu?

Tvoje neprofesionálne chovanie, na to som si zvykol, že sa tu ukazuješ ako sa ukazuješ. Nevidím tu žiadny pozitívny názor na super zmeny, avšak keby to bolo super ako to ospevuješ ty sám, tak hneď by to bolo v médiách akí sú trnavčania spokojní a furt by sa o tom hovorilo, ale keby bolo keby...

Vrátim sa k neodpovedaným otázkam, na ktoré si asi nemal „g..e" odpovedať

Podceniť spoje do okolitých mestských častí... to je totálna hanba, pretože 7 ľudí bolo pre teba asi málo... hlavne že linka 11 vozí vo väčšine spojov iba vzduch alebo minimálne štyri linky zachádzajú do TAZ prázdne a odtiaľ idú tiež podobne... a to nepočítam to excelentné zachádzanie do NVÚ. Toto je šetrenie vozokilometrov? Zlatá stará vraj „paródia" na linky, ktorá tu bola zaužívaná X rokov, pokým si tu nespravil ešte väčší bordel. A dohovie, čo je to vodičov, keď som si bol „nafotiť staré herky" a stále vidím na konečnej ten istý autobus ako tam stál viac ako hodinu, a to po každom otoči... Nezávidím im to, v horkách a nedajbože čo bude v zime, keď budú musieť po každom otoči stáť hodinu pri zhasnutom motore. Na tvoj bonmót, by si si mal odkrútiť to, čo tí vodiči a povoziť sa na tom, čo si si sám vytvoril a plus za okno si si mal dať ŠPZ Udiak alebo Duško a veľký billboard za sklo, že všetky názory očakávam, som optimalizátor... ?
Neviem či by si odtočil čo len jedno kolo... Ale späť k téme, nič netypické u teba, kvalita optimalizácie sa odrazila podobne ako tvoje vystupovanie. Tvoje bonmóty typu 5+5+5, sú totálna blbosť keď ako sa opakujem, idú tri autobusy za sebou po rovnakej trase. A víkend? To je totálny otras že o 9,13,18,20 hodine nejde vôbec žiadny autobus ! Aké omamné látky si použil pri vytváraní tohoto? Či riedidlo na červenom súkne? Síce som študent ale ako normálny človek dokážem prijať názory iných na mnou vytvorenú vec... avšak, ako si povedal demokracia je, ty si môžeš urážať koho chceš ? To som už raz počul, môžeš ušetriť slová príspevku.

V médiách presnejšie MTT padlo vyjadrenie nespokojnej cestujúcej, ktorá musela ísť peši... od jedného z vás „choďte taxíkom". Toto je prístup optimalizátorov v roku 2012. Vivat DIC
Aby si nemal tupo, optimalizácia mala byť od toho, aby tí ľudia tie taxíky nemuseli využívať, ale to je tebe asi úplne jedno, pretože ten autobus si videl najviac z diaľky 2 kilometre.

Mal si zostať radšej pri tej hádzanej, teraz by sme nemali tú MHD vo väčšej diere ako bola...

Ak by si mal na to nejakú krásnu básnickú odpoveď, tak taký bonmót na záver... Mohol by si ukázať nejakú optimalizáciu ktorú si vytvoril, ktorá bola ÚSPEŠNÁ aj so spokojnosťou mesta a dopravcu. (Nepočítam rakvabusy BB, ktoré aj tak postupne zrušili).
Reply on: S499.1023 #2719:
Informácia konečne dobrá, aj keď nie celkom presná, ale na vyprovokovanie diskusie je to žalostne málo. Jedine keď tak "u deda" na jedno, ale to by si musel mať červenú ružu v dzobáku...
Reply on: Udiak #2706:
Duško, takto sa rozprávaj so svojimi hádzanármi, dobre?
Reply on: Udiak #2716:
Kde je váš ODBORNÝ názor, pán dopravný inžinier?
Za http://imhd.sk/tt/cestovny-poriadok/linka/3-5-6/smer/Studentska-Orion/zastavka/G-Dusika/209715316740.html toto by som vám spálil diplom v peci.
Reply on: Mike #2715:
Prekvapuješ ma, Mike. Ja by som neschopnému, namyslenému, ješitnému 4urákovi do análu neliezol, aj keby sme sa poznali desaťkrát. Ja osobne sa u všetkých svojich známych z odboru dopravy budem zasadzovať o to, aby už zákaziek z odboru dostával čo najmenej, nech žerie korienky a machruje, ako znížil vážnosť pečiatky dopravného inžiniera.
Reply on: Mike #2715:
Mike, keďže sa poznáme, na to sa nedá odpovedať negatívne. Vždy som ochotný diskutovať, ale na to treba vždy partnerov - súhlasiacich, aj nesúhlasiacich, ale vždy aspoň čiastočne rešpektujúcich odborný názor. Nemožno v každom diskusnom príspevku opisovať celé skriptá o dopravnom inžinierstve a celú históriu, dajme tomu ÚDI BA... Je nad slnko jasné, že to bude vždy vyzerať ako poučovanie a nadradzovanie.
Možno by stálo za reč zaviesť na tomto webe nadšencov MHD nejaké všeobecné diskusie o tézach, filozofii a systematike MHD, bez emócii, ktoré vyvoláva konkrétne riešenie v určitom meste.
Reply on: Udiak #2706:
Ja zasa dúfam že napriek "pestrej" diskusii (a invektívam hlavne na vašu adresu) na tieto stránky nezanevriete a okrem čítania keď uznáte za vhodné aj niečim prispejete do diskusie.
Keď už nie v TT sekcií, kde sa Váš návrh realizoval a tým ste sa dostali do terča kritiky, tak napr. v sekciách ZV, TN, či iných, kde sa Váš návrh (zatiaľ) nerealizoval a budete možno "na jednej lodi" s väčšinou tamojších diskutujúcich, alebo tam je diskusia viac o faktoch a menej o emóciach a nejde tam o nejakú opozíciu alebo kto má na čo g... - odvahu.

Predsalen diskusia v každej imhd sekcií má nejaké svoje špecifiká s tamojšími "miestnymi" diskutérmi, aj keď vždy sú aj takí čo pravidelne sledujú všetky mestá..
?
Reply on: Udiak #2706:
Ja len pevne verím, že po vyjadrení "čo je lepšie: 5+5+5 v hodinovom, alebo dvojhodinovom takte, alebo 20+20+20 tiež v hodinovom takte" už naozaj neporušíte to, čo ste pod tou čiarou sľúbili. A ak by Vás náhodou aj klávesnica svrbela, napíšte o tom radšej nejakú odbornú literatúru (najlepšie v nejakom svetovom jazyku), nech sa skutoční odborníci na tom dobre pobavia. ?
Reply on: brefos #2707:
Asi by bolo vhodné to presunúť na imhd/zv/
Teraz sa pridám k AAA. Tak naďalej budete sledovať palubné počítače a načo sme dnes vytláčali na začiatku spoja a na konci nulové lístky, keď je všetko sledované. Taktiež ste mohli už 1.8.2012 zaujať miesto vo vozidle MHD Trnava a vypočuť si názory cestujúcich. Nechcem urážať, rodičia ani škola ma k tomu nikdy neučila, aby by ste počuli názory obyvateľov. Jediná ,,mladá pani,, po optimalizácii mi povedala, že 15 tka je dobrá linka, lebo ju od cintorína na Vansovej ulici dovezie až na Hlbokú, kúsok od polikliniky. Ale zároveň dodala, že odtiaľ pôjde asi rovno na cintorín. Tak neviem ako to myslela. A nie som žiadny anonym, v nižšie uvedených správach som sa predstavil.
Reply on: Udiak #2702:
Vaše výpočty nespokojných sú ozaj "úžasné". Vydedukovať, že všetci, čo nenapísali sťažnosť sú spokojní, je ozaj mierne povedané divné. Ak ste s takýmto prístupom k vstupným dátam modelovali celý systém MHD, potom sa nečudujem, že výsledok je, aký je.
Taktiež neviem, lebo nám sa dávajú skreslené informácie ohľadom turnusov, časových intervalov atď. kto vypracoval časy prejazdov jednotlivých zástavok. Na internete som zisti, že z palubných počítačov sa dá vyčítať príchod do zástavky a taktiež odchod. Tak potom ako je možné že linka žel. stanica Modranka t. j. linka č. 14 má od žel. stanice 3 minúty na Kollárovú ulicu, z Kollárovej ulice 2 minúty po Starohájsku, 1 minútu na Clementisovu atď. Asi je chyba medzi stoličkou a klávesnicou počítača.
Vážený pán Udiak. Som vodič autobusu na MHD Trnava. Preverte si z palubných počítačov vozidiel ako ste to od roku 2009 preverovali, a zistíte že ste sa na tých počítačoch vrátili do 20 storočia. V tom čase prekvital pivovar a taktiež PD Trnava. Chodilo tam do práce veľa pracujúcich, taktiež bolo veľa ľudí previesť z okolitých dedín, napr. do Skloplastu, TAZu, Vozovky atď. Keďže sa doba zmenila k lepšiemu a pár vyvolených zdedilo tieto lukratívne podniky, tak ubudlo priamo úmerne pracujúcich v nich. Tak podľa nejakých výpočtov treba linku 11, ktorá prevezie za deň cca 4 cestujúcich a samozrejme vodiča. Autobus ktorý by bol potrebný určite po 1.9.2012 bude treba na tejto linke, lebo čo keby? A to je na všetkých linkách. Keď sa vozím na 15 tke, lebo za deň ide cca 70 cestujúcich a keď na prestup chcú aby som stihol autobus do Modranky na Sladovníckej, tak aj keď on mešká, tak aj 15 tka mešká a nikto nikoho nestíha. Je to zosynchronizované ako vštetko na.... . Držíme s cestujúcimi a dúfam, že aj ony s nami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.