Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tanner #1666:
A čo sa ti nepáči na tvrdení, že v BB sa minibusy osvedčili? Keď tá linka chodí narvaná, tak asi je úspešná. Nepoznám iné kritérium ako hodnotiť úspešnosť linky než jej vyťaženosť.

Treba si uvedomiť jednu vec, a síce že linky ciciakov sú myslené ako doplnkové - pre malé mestské časti, kde sa neoplatí ťahať veľký autobus, pre úzke uličky v centre kde by mal veľký bus problémy a hlavne ako rozvážková služba a vymetáky pre geriatrikov. Myšlienka je taká že väčšina cestujúcich využije klasické, nosné linky, pretože sú rýchlejšie a spájajú hlavné oblasti s vysokým dopytom. Lenže keďže v BB je komplet celá MHD zlý vtip, tak sa potom nedá diviť že sa každý radšej pchá do toho čo mu príde prvé...
Reply on: S499.1023 #1667:
No, komplexnú analýzu by nebolo až tak náročné spracovať, akurát, že by, vzhľadom na náklady a výkony, sedela len na konkrétnu prevádzku a nedala sa všeobecne použiť. Ale je jasné, že na 3 spoje v špičke by to bola blbosť, to sa tu musíme baviť aspoň o 5-6 hodinách prevádzky denne.
Reply on: Valec #1662:
To práve nie je vôbec isté. Kĺbak je odpisovo drahšie vozidlo, na druhej strane nároičnejšie na spotrebu aj údržbu a vyžaduje pomerne komplexnú analýzu, čo nechať stáť. Každopádne kĺbak si dnes žiadny súkromný subjekt na zabezepčovanie troch spojov počas špičky nekúpi, to by totiž boli kuxewsky drahé posily.
http://www.mtt.sk/spravodajstvo/trnavsky-magazin/?video=830

Minibusová linka sa v Banskej Bystrici osvedčila... ? ? ?
Demencia total, tie Bystrické chodia nápodobne narvané staršími občanmi, to je vidno že "super" grafikon robí tá istá spoločnosť ?

Ale tu je škoda reči aj hovoriť, bo majstri sveta tu spacifikujú každého za jeho názor však...
Mimochodom, začala od septembra opäť jazdiť aspoň jedna Karosa B741?
Reply on: Valec #1662:
Kedy sa konečne novinári naučia rozdiel medzi dopravcom a prepravcom? ?

Re #1656 S499.1023: Trnava mala kedysi (a nebolo to až tak dávno) celkom dobre spravené obehy pre kĺbaky - jazdili tam, kde ich bolo naozaj treba. Aj v sedle sa také spoje našli. Myslím, že tie obehy sa veľmi nemenili, akurát miesto kĺbakov sú v zadelení SORy. S poklesom ponuky (a "vďaka" úrovni poskytovaných služieb) ale prišiel aj pokles dopytu.
Reply on: Valec #1662:
Ale šak tou trnavskou pseudoMHD už skoro nikto nejazdí. Nám tu už bohato stačia 12m, to len tu pár diskutujúcim sa asi prisnili nejaké preplnené spoje. ?
Reply on: S499.1023 #1656:
Ale v sedle ti tak či tak nejaké vozidlá v garáži postávať budú, a je potom jedno či sólo alebo kĺb. A keď kapacita sólo vozom nestačí a treba posilniť, je jedno/lepšie ak tam bude stáť 5 kĺbov alebo 8 sólo vozov.

Re #1661 Tootti: Tak toto je výrok:
"Cestujúca verejnosť postrehla, že SAD prestala používať na linkách nízkopodlažné autobusy. Vysvetlenie prepravcu bolo, že všetkých osem od januára 2010 presunul do mesta Přerov, kde získal licenciu na MHD. Do konca augusta mali byť všetky vozidlá naspäť vrátané do Trnavy. Radnica však v tejto súvislosti ušetrila 112.500 eur na odpisoch pri 2500 eurách za jeden autobus mesačne."

Čo tam po tom, že cestujúci sa sťažujú, hlavne že radnica ušetrila (možno akurát tak na odmeny primátorovi).
Reply on: Tomas_PR #1659:
A do PŘ prý odešla nějaká C934?
Reply on: granuas #1658:
TT 348DB i TT 351DC už jsou u vás v TT
TT-348DB príde spat do Trnavy
Reply on: S499.1023 #1656:
dobre dobre, je to blbosť. Ale potom čo robili podľa teba tie klbáky v TT minulé roky? Jazdili, aj v sedle, hoc menej vyťažené, ale jazdili.
Reply on: no.ev.di. #1655:
A zvyšok dňa a cez víkendy by postávali v garáži? Na zememeračskej fakulte sa fakt neučia ani základy ekonómie? Odpisy? Fixné náklady?
Reply on: Tanner #1654:
potom jasné, že klbák alebo 15m by jazdil iba počas špičky, alebo pracovné spoje do Skloplastu a TAZ
Reply on: no.ev.di. #1653:
Niekedy by nebolo treba ani 15M... ? Vlastná skúsenosť cestovania na predtým menovaných linkách...
Reply on: Tanner #1650:
chcel by som dodať, že 15m a-busy by som nestrkal do Trnavy len preto, že sú aj v BA alebo KE. Ale preto, že 15m bus je optimálne riešenie tam kde klbák je moc a sólo nestačí a tiež preto, že nikde nie je písané, že pre mestá s akým počtom ľudí či rozlohou sú 15m busy určené, čiže možno by sa osvedčili aj v TT úplne nezávisle od toho, či sú alebo niesú v BA. Systém nasadenia a využitia 15m busov je taký aký som opísal všade, t.j. 18m veľa a 12m nestačí.
Reply on: Tanner #1650:
Z časti mudre slová, ale príde mi to ako výkrik do tmy . . . sú veci, ktoré sa dajú robiť aj inak, dá sa kapacitne obísť aj potreba klboveho autobusu, ale pre to je spraviť zmenu aby sa nerobili chyby, ktoré sa robia teraz, no mohol by byť aj lepší CP. Nuž táto MHD je hanbou predovšetkým MESTA TRNAVY.

Citelis vs. 790CB, prosím Ťa ešte tu nič není tak nehovor "loloviny" ?
Reply on: Tanner #1650:
s tym sa da len suhlasit. Na L13 premavala B741 TT-755CB, po vyradeni bola nahranena SORkou. Odvtedy je to katastrofa. Aj ta 741ka bola vzdy plna. Aspon 4 klbaky Trnava urcite potrebuje.
Len tak pre všetkých, síce som tiež zástanca Karôs 700, na ktorých som vyrastal ale jednu vec tu beriem, že aj keď to je plastový Citelis, vždy bude na zimu lepšie ako "hviedzne" autobusy TT-790CB a spol... z ktorých máte aj v zime klímu. ?

Nechápem aj to porovnávanie Trnavy s Bratislavou, ale to je vec Noevdi-ho, ktorý si možno príspevky chápe podľa svojho. Od toho je predsa diskusia, vyjadriť svoj názor.

Môj názor k tejto veci je že možno aj SAD Trnava a možno aj mesto po dlhej dobe príde pri prevádzke nových vozov k tomu, že Trnava potrebuje aj kĺbové autobusy a nielen spôsob minibusov a vyťaženej linke 11 ktorú určite využijú veľmi "spokojný" cestujúci hlavne v ranných hodinách ? Viz. príklad BB 101, 102 ktorými som mal tú česť cestovať ako v sardinkárni, nieto ešte linkou spájajúcov dve veľké sídliská, kde ráno chodí preplnená aj 837CB. Nechápem kto tu už myslí, ale asi nikto... Robiť prehľady cez zimné obdobie alebo cez prázdniny, to je tiež veľmi múdry spôsob ako zistiť cestovanosť linkami MHD, ktoré tiež vyzerajú ako vyzerajú. Citelisy 10,5 sa možno využijú na linke 12, 8 alebo na L1 ale posúďte, najviac liniek čo chodia preplnené sú 2,4,9,10,11 a ranné spoje 13 z Modranky! Prajem všetkým cestujúcim úprimné tlačenie sa namiesto 18M v 10,5M autobusoch ?

A prosím diskutujúcich, aby si svoje narážky nechali pre seba, určite to tu nikoho nezaujíma.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.