Reply on: Vladimír #6393:
Tak v BA sa čas na prejazd otočkou a pristavenie vozidla do zastávky (aspoň kedysi) meral exaktnejšie ale čas na vyrovnanie meškania je len 3 minúty. Bol som zásadne proti ale vodičov hlas do neba nevolá, hlavne takého, čo zbytočne do všetkého ryje.Ja som navrhoval klasickú štatistickú metódu - vylúčiť najrýchlejší a najkratší jazdný čas a priemer zo zostávajúcich troch najrýchlejších by bol jazdný čas a rozdiel k najpomalším by bol šas na vyrovnanie meškania.
Vodičom by sa samozrejme kontrolovala technika jazdy aby ani neproušovali predpisy, ani sa bezdôvodne neflákali.
Sarko
Existuje však aj malá časť vodičov, ktorí to nevedia alebo im to prekáža a pri stretnutí sa paradoxne domáhajú nejakých povolení. Paradoxne som napísal preto, že si pýtajú povolenie na fotografovanie vozidla a nie preto, že im to vadí osobne. Po vysvetlení, že vozidlá sú majetkom mesta a teda majetkom, o ktorý môže prejaviť záujem ktorýkoľvek občan v zmysle záujmu o informácie o tomto majetku, medzi ktoré môže patriť aj fotodokumentácia.
V tejto skupine sa nachádza ešte menšia časť, ktorej vadí fotografovanie z osobných dôvodov. Ja osobne sa pri stretnutí s takýmto vodičom snažím vysvetliť, že objektom na fotografii je vozidlo, na ktorej vodič ako taký zaniká aj vďaka rôznym odrazom od skla a prítmia v kabíne. Rozumný vodič to dokáže ihneď pochopiť. To zostávajúce percento, ktoré si aj napriek všetkému neželá byť fotografované, má proste smolu. Stret s takýmto vodičom väčšinou nie je príjemný, avšak za prípadné invektívy môže byť vodič potrestaný v zmysle porušenia pracovnej disciplíny.