Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #6285:
Na rozdiel od teba nerozkrikujem, kde vsade som bol, v akym mestach som mal moznost zoznamit sa s MHD.
Len tolko ti poviem, ze kultura cestovania sa neda zmenit zo dna na den. Tak ako potrebujes urcity cas na vyvoj spolocnosti, tak potrebujes cas na zmeny v kosickej doprave, pretoze DPMK viedol "specificku" kulturu dopravy. A bohuzial, na vsetko treba peniaze. A DPMK ich nema, to je kazdemu jasne. Kedze pracujem na ZSR, ktora sa tak isto trapi s nedostatkom financii a viem, ako niektore stavby a rekonstrukcie prebiehali, tak preto mam na niektore problemy (slucku na Jazere spomeniem nizsie) iny nazor. Ak by sa vsetko robilo transparentne, ci v DPMK, alebo na ZSR, tak tito dopravcovia su uz ovela dalej, ako su teraz.

Add. slucka na Sp. nam. Nebudem sa uz vracat k potrebe tejto slucky, ani k prehodnoteniu trasy L13. Na jazere zijem odmalicka a dobre poznam problemy tohto sidliska. Tak ako to tusim "5" spomenul, Jazero ma nestastnu polohu,znacne vzdialenu od centra mesta, pricom jediny rychlospoj bol preznaceny na normalnu linku. Kazdemu je jasne, ze ani prevadzka po najdokonalejsej elektrickovej trati casovo nenahradi hoci len jeden rychlospoj.
O slucke sa uz rozhodlo davno. Nie je tam a to je fakt. Ci sa na presadenie tohto variantu pouzili nazory aspon podobne tym, co som prezentoval, to vedia len ti, co to zamietli. Argumenty, preco by tam mala byt, posluzia na vystavbu slucky, ale len vo virtualnom DP. Tak ako zmeny tras liniek, zatrolejovania mestskych casti, ktore boli odprezentovane na tomto fore. Realita je vzdy ina, a ani zdaleka idealna.
Reply on: 1018 #6263:
Takze ty chces ludom z Jazera prikazovat, v akej preferencii maju dopravu v meste vyuzivat? Ze v prvom rade maju vyuzivat elektrickovu dopravu? To snad nemyslis vazne!!! Vsetko, co si pospominal v suvislosti S L13 a elektrickovymi linkami na jazere je krasne, no zabudol si na jeden fakt. Ludia sa snazia dostat z jedneho miesta na druhy v co najkratsom moznom case a je im uplne fuk, opakujem, je im uplne jedno, ze na jazero jazdia briky, ked maju rychlejsi spoj v podobe L13. Vsetci sa ti na nosnu elektrickovu dopravu vykaslu, aj ked intervaly budu hoci kazdu minutu, ked maju spoj, co ich donesie na ciel cesty rychlejsie ako briky.
Reply on: TA #6284:

Ad 1) Myslel som to tak, že Južná trieda bola svojho času iba dvojprúdová a na každom kroku sa nachádzalo vyústenie bočných ulíc. Počas rekonštrukcie na štvorprúdovku sa, vzhľadom na bezpečnosť, niektoré z týchto ulíc zaslepili tak, že chodník popri komunikácii ide priebežne a vedľa chodníka je proste koniec cesty. Len pre zaujímavosť, zaslepené/zrušené boli zrušené tieto križovatky:

* Južná tr. - Štefanská (v súčasnosti už len chodník medzi hotelom Centrum a domovom dôchodcov vedúci na Ludmanskú ul.)
* Južná tr. - Hollého
* Mlynárska - Južná tr.
* Skladná - Južná tr.
* Južná tr. - Čanianska (už neexistuje, v minulosti spojka medzi Južnou tr. a Požiarnickou ul.)
* Barčianska tr. - Južná tr. (dnes tu stojí OD Astória)
* Smetanova - Južná tr. - Smetanova (na západnej časti je postavený obytný blok, východná časť je dnes vetva Oštepovej ul.)
* Mudroňova - Južná tr. - Mudroňova (v úrovni bývalej križovatky je dnes zastávka Stará nemocnica)
* Panelová - Južná tr.
* Južná tr. - Rumunská
* Daxnerova - Južná tr. (už neexistuje, stojí tu areál VVÚES)

Čiže obrovský počet až 21 križovatiek sa zredukoval na jednoduchých 10. Južná trieda má 3,8 km, t.j. každá križovatka sa priemerne už nenachádza každých 180 metrov, ale len 375 metrov.

Ad 2) Áno. Do roku 1983 na VSS končila L1. Po otvorení trate na Nad Jazerom v decembri 1983 sa tu presmerovali všetky linky (1, 4, 5, R2 a zrejme aj R5) a následne sa začala rekonštruovať trať do Barce. Po otvorení trate v roku 1984 sa tu presmerovali linky 4 a R5. Po obratisku VSS ostala iba tráva, priestor však zostal zachovaný - popri plote ASKO a križovatke Južná tr. - Hraničná.
Reply on: miro #6314:
Ja sa domnievam, že záujmom pre zlepšenie dopravy na Jazero je realizácia krokov, aby električka ako taká bola rýchla. Ja si veľmi pochvaľujem zreušenie úrovňovej križovatky pri zastávke OC Branisko. Napriek tomu, že DPMK dodnes jazdné časy neupravil, už tu máme úsporu na jazde 1 minútu.
Minule sme to tu rozoberali, teraz si presne nespomínam, ale hádam nejako funguje preferencia električky na križovatke Jantárová - Južná trieda. A ak nefunguje, tak sa nastaviť, aby fungovala (sorry, teraz si ozaj nespomínam na to, ako funguje). To je ďalšia minúta nadol.
Ďalším prínosom pre zrýchlenie bola aj zatiaľ posledná etapa rekonštrukcie na Južnej triede. Nová trať umožňuje bežne dosahovať o čosi vyššiu rýchlosť medzi zastávkami.
A v neposlednom rade je tu možnosť, ako som navrhol, zaviesť zastávky Poľská, Cintorín a SAD iba na znamenie. V drvivej väčšine prípadov sa na nich zastavuje zbytočne - z tejto trojice je ešte tak trochu "silnejšia" zastávka Cintorín. Ale aj tá by mohla byť na znamenie. A to je ďalšia úspora na čase.
Tam kam vedú koľaje, expres bus miesto nemá. A expres tram - máme to v určitej miere na rýchlodráhe, experimentuje s tým Ostrava... Ale čo ja viem? Ja si predstavujem, že sa raz dožijeme tých 4-5min. intervalov ako v Brne. A takáto frekvencia nielenže veľmi neumožní zexpresnenie časti električkových spojov (pri takých intervaloch by sa o čosi viac dobiehali a interval by sa znepravidelňoval), ale samotná by prispela k rýchlejšej výmene cestujúcich a tým ďalšiemu zrýchleniu električkovej dopravy.

Re #6315 miro: KIDS je fraška - nemá to nič spoločné s pojmom "integrovaná doprava". Viac k tomu nemám čo dodať.
ake mate skusenosti s KIDS-SAD?
Parkrat som ho skusal z OC Vazca a zazitky viem rozdelit tak na 2 skupiny:
1. Vodica som presvedcil, ze moj mesacnik so zvlastnym kuponom plati a ludia (skoro cely autobus sa navzajom kazdodenne poznal) na mna pozerali ako na cloveka, ktory nema co robit iba sa pchat do ich busu. Urcite uprimne dufali, ze takych nebezpecnych blaznov zdrzujucich a zaberajucich miesto casom nepribudne viac... Ale 11 minut po stanicu bolo fakt super.
2. Vodica som nepresvedcil a radsej som vystupil, nech nezdrzujem a znechutene sa vratil na zastavku elektricky...

Tak ci tak, vodici vzdy tvrdili, ze este s takym niekym nikdy nesli a ze uz aj zabudli, ze sa to zaviedlo... rad by som vedel, aku ma teda ten kids buducnost. Mozno v nom najdu zalubu az nase kids...
Kupovat KIDS-SAD kupon alebo nekupovat? Tot otazka...
Ale ako poctivo ich v DPMK tlacia ?.
Reply on: Vladimír #6307:
Neviem ci 3 a 7 netreba odlisovat (i ked toto nie je oponentura Vladimirovi), ale cosi rychle z Jazera do mesta chyba. Kto dochadza z konca jazera od detstva podobne ako ja, ten vie, o com hovorim... Este L52 bola dobra. Potom zavedenim zastavky na Rovnikovej (HM Jednota, Billa) zostala "jedina neobsluzena" (pri kostole), tak boli radsej "zrovnopravnene" vsetky. Strata casu na tych dvoch dokopy asi 2 min. Co uz... Ale zdrzanie mozno trochu vykompenzovalo zrusenie urovnovej krizovatky Slanecka/N.Kapustniky a vypnutie semaforov na Rovnikovej po krachu Jednoty.
Ako by sa podla vas este inak dala riesit rychla doprava na Jazero?
L28 chodi uplne nepravidelne...
Napad ako L1 zrychlena je blbost? Na trati sa neda predbiehat, beda keby dakoho dobehla... Zrychlene linky asi pre elektricky moc nie su, co poviete...?
Niekedy sa bavim s myslienkou znovu zmenit L38 na L52 vypustenim zastavok OC Branisko a Kostol - teda nie tych co predtym. (Mozno este dake zastavky pridali aj cestou do Sace, neviem teraz, ide mi skor o Jazero, pochopitelne ?. ) OC Branisko sice je prestup na L31, ale kto k nej ide len od napr. OC Vazec, ten k nej nepotrebuje zrychleny spoj.
Reply on: LUK #6310:
Spýtam sa Ťa takto. Komu to vadí, ak použijem dva 5Sk lístky? Nikomu. Pomôcť to môže ale hocikomu - stačí ak rodič občas použije dva lístky od svojho dieťaťa. Ale jednoducho v stánku sa vypredajú 10Sk lístky, tak sa nedeje žiadna tragédia.

Moja otázka je prostá. Prečo nehľadáme podnety, čo majú v iných mestách lepšie, aby sme to zaviedli aj my, ale naopak kopírujeme chyby ostatných?

DPMP sa, žiaľ, v tejto otázke náhle zvrhol na úroveň DPB a iných podobne pochybných prevádzok.
Reply on: cestujúci #6311:
ja? ? ? ? ? mna taky voloviny nerozhodia...ja mam iné starosti ?
Diggi- Vyzeráš byť veľmi rozrušený.
Reply on: Vladimír #6306:
Ja neviem, či ešte v nejakom inom meste to takto funguje. Žst. som použil len ako príklad, mohol to byť aj hociaký bus. Mňa by v živote nenapadlo voziť sa na dva polovičné lístky.
Fixný poplatok bol pri 'šachovnici', pri prestupnej časovej tarife už nie je. A čo tak pozorujem, tak doplnkové predaje sú využívané hojne aj pri funkčných automatoch.
Ja tu dlabem na to, kto s kym koho kedy a prečo...si rozoberajte inde...

Takže čo som sa dnes dozvedel, okrem toho že som objavil ráno odstavenú 6044-ku.

Potvrdzujem info o tom, že 6030 je dielňa..KE 213 DN..len neviem či nahradila 6285 alebo 6288...

A šokujúca informácia...Novoplán 5401 v Šaci pravdepodobne nahradil dlhú dobu na nočných spojoch jazdiacu Karosu C734 číslo 6036..teda Novošrot je nočák...to by možno eMareq vedel..6036 bol jeho oblubený nočák... ? ?

C734-ky toho roku by mali naisto dojazdiť... ?
Reply on: Vladimír #6306:
Ten druhý odstavec je trochu pritiahnutý za vlasy, uznávam. Beriem ho späť skôr ako sa niekto na mne "zvezie".
Reply on: 5 #6298:
Nehnevaj sa na mňa, ale na to, že v Košiciach takmer nikdy zastávky na znamenie neboli, je dosť ťažké predpokladať ako sa budú vodiči chovať.

Najskôr by sa to dalo zistiť podľa praxe z miest, kde zastávky na znamenie majú. A obyčajne je prax taká, že je zavedené tzv. bezpečné zastavenie na zastávke. Teda vodič v momente, kedy už nestíha na zastávke bezpečne zastaviť, na znamenie nereaguje, resp. ho chápe ako znamenie pre nasledujúcu zastávku.

Ja by som to zhrnul takto - na úseku NO - OC Važec by sa mali L3 a 7 chovať ako jedna linka. Už to, že dnes má jedna sólo vozne a druhá dvojičky je choré. Akékoľvek odlišnosti v podobe (ne)zastavovania na zastávkach sa mi nezdajú vhodné.
Reply on: LUK #6297:
Nie! Neporovnávaj MHD so železnicou, kde je lístok vystavený adresne na presnú trať s východzou a cieľovou stanicou. Lístok v MHD je dokladom o zaplatení fixného poplatku za dopravnú službu.

Okrem toho, na železnici je zavedený iný spôsob predaja cestovných lístkov. Ja sa pýtam, ak na zastávke nájdem automat na 10Sk a druhý na 5Sk lístky a ten 10Sk nebude fungovať, nie je to možné pri troche fantázie považovať za zámer dopravcu s cieľom nahnať si zvýšené tržby donútením využívania doplnkového predaja u vodiča s prirážkou?

A čo jednoduchosť v tarifnom odbavení? Na mnohých zastávkach, kde do 31.8. bol automat jeden, dnes musia byť dva. Vodiči sa rozčuľujú, že kým do 31.8. predávali jeden druh JCL, teraz musia dva.

Je to číry nezmysel - aj tak nikdy k tomu ľudí nedonútiš. Som presvedčený, že plno ľudí bude naďalej označovať po dva lístky, vodiči budú predávať po dva lístky a revízori budú dva lístky uznávať.

Ale toto by asi patrilo do PO fóra.
LUK:Nebudem to teraz cez wap podrobne analyzovať ale teraz by som mal len jednu otázku:Nie si náhodou železničiar?Podozrivo sa vyžívaš v buzerácii cestujúcich bez reálneho základu.
Reply on: Sarko #6302:
Tu si každy robí čo xce, len Ty sa tu vzrušuješ.. ? ? ?
Reply on: Sarko #6302:
Tak takto si sa asi ocitol aj DF bb.iMHD...
Reply on: Diggi #6294:
Si na zlej adrese, adresu uverejnil Spectre. Ak tu bude niekto vulgárny, ale pod svojím nickom, pre mňa-za mňa. V tomto prípade však nešlo ani tak o obsah, ako o zneužitie nicku. Alebo ak by išlo o Teba, nechal by si to tak? ?
VLADIMIR: Velmi silno pochybujem, ze system MHD v KE sa niekedy co len prilbilzi Brnu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.