Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri ozname o zmenách od 1.10. mám zase pocit, že jediným problémom našej MHD sú najmenšie MČ. A čím viac sa im pomôže, tým viac sa budú sťažovať.
Postavme si otázku inak. Je v Maši kritický problém s kapacitou? Určite nie. Pridalo sa tam už tuším 9 spojov 36-ky. Za mňa by bolo teraz na mieste škrtnúť z Maše 9 spojov 32-ky.
Potichúčky sa tu pridávajú spoje na vzduchvoziacich linkách miesto toho, aby sa vylepšili intervaly na tých nosných. Ja s týmto absolútne nesúhlasím.
Reply on: tbus #87120:
Ale tu vôbec nemusí ísť o ľudí z Maše, po ceste je 10 ďalších zastávok. Ak chceme mať atraktívnu MHD tak musia na seba spoje logicky nadväzovať, hlavne v okrajových častiach dňa, v tom sa asi zhodneme. Ja tento spoj nevyužívam, ale niekto môže. Toto spojenie tu doteraz bolo, ale niekto rozhodol, že odteraz nebude. Tak je namieste otázka, či sa to nedalo vyriešiť lepšie, čo sa zjavne dalo.
Reply on: myslavcan #87118:
A kolko ludi bezne vyuziva spojenie Mase a Kosickej o piatej rano, aby muselo byt PRIAME? Z namestia smer furca premava kazdych 10 minut 71/72, 72 dokonca z tej istej Myslavy ako 32. Ponuka je az az...
Ku skráteniu došlo možno preto, že popoludní budú chodiť po novom po 14:00 do KNV až dva spoje navyše, čo som pozeral (niekde uberieš, inde pridáš).
A čo sa týka toho možného skrátenia L20, tam by zase mohli mať obyvatelia Panorámy problém, že by prišli o spojenie s Furčou.
Reply on: _Martin_ #87116:
Ak by to bolo opačne, tak by tvoj argument mal nejakú cenu, ale takto...
Takže 4:56 ide L20 do KNV, 4:58 ide L15 smer Exnárova a 5:01 tam príde L32, ktorá tam končí.
Nebolo by logickejšie, aby tam bola ukončená L20 a cestujúci by mohol prestúpiť na L15/L32? Keď už tam zrazu potrebujeme ukončiť jeden spoj.
Reply on: Terepin #87114:
Čo konkrétne? Napájacie napätie? To už nie je všade rovnaké, nájde sa 600 aj 750. To druhé je výhodnejšie (väčšie napätie znamená pri rovnakom výkone nižší prúd a teda nižšie straty vo vedení), zmena zo 600 V na 750 sa môže robiť pri modernizácii siete. Súčasný stav si viete ľahko pozrieť vyhľadávaním "trolejbusová doprava v X" a dosadzovať názvy miest. Dnes už sú tie články na úrovni, že napätie je v úvodnej tabuľke a nie je potrebné to hľadať zašité niekde v odstavcoch textu. Prípadne zadajte umelej inteligencii napríklad príkaz "napájacie napätie pre trolejbusy v českých a slovenských mestách formou tabuľky" a hneď získate tabuľku.
Reply on: LUKYmhd #87115:
O 04:56 ide od Nám. osloboditeľov linka 20.
O 05:01 prichádza na Nám. osloboditeľov linka 32.
Snáď mi nechceš povedať, že obidve majú ísť až hore do Košickej Novej Vsi.
to ako važne prvy spoj linky 32 z Maše ide len
po Aupark? to kto toto vymyslel?
Reply on: mi.v #87110:
Hmm. A platí to aj pre trolejbusy?
Reply on: 110mat110 #87111:
Červený rak obsluhuje každá 23 a 38, to je zastávka normálne na hlavnej trase
Reply on: 110mat110 #87111:
Pokracujuce spoje idu ako 3.(furca) a 4.(tahanovce) v poradi, teda prestup z prvych dvoch spojov z Letiska a AKvasa by mal byt mozny po trase
Celkom nelogicky je spraveny CP na linke 38. Autobus, co prechadza vsetky zastavky ide az za autobusom, co pokracuje ako linka 17. Ten obsluhuje len Bahylovu a Cerveny rak. Takze ludia z vacsiny zastavok sa na furcu nedostanu
Reply on: Terepin #87109:
Podľa Wikipédie síce taká Tatra T3 bola určená aj pre 750-voltové prevádzky, ale na území bývalého Československa mali všetky prevádzky 600 V.
Reply on: MHDKOSICE123 #87101:
Mal som za to, že električky aj trolejbusy využívajú na napíjanie 750 V.
Reply on: 2TheMHDmarek3 #87098:
Zastavka Cerveny rak funguje uz od 11.8.2025
Reply on: Yogi616 #87095:
Zmena my príde celkom rozumná lebo poslednou dobou sa CP 23ky podobal skôr na SADkové CP keďže v ňom bolo toľko výnimiek a písmenok že by to neznalého cestujúceho mohlo elegantne zmiasť (ja viem že výnimky sú "len" 4 ale boli tak rozhádzané cez celí CP že pripomínal skôr šlabikár ako informačný prvok) ale jedna vec je zaujímavá že sa preskočilo číslo 37, vieme prečo?
Reply on: mi.v #87105:
Doplnenie predošlého príspevku – náčrt voľnou rukou.
Len tým ukazujem, kde by sa bol našiel priestor, keby strata odstavnej dĺžky naozaj bola prekážala. Týmto neriešim detaily, že koľaj bez trolejového vedenia by sa dala vysunúť na tú novú okrajovú a pôvodná by sa dala pridať do nového zhlavia atď.
Reply on: Dispecer #87104:
Áno, stena haly vysvetľuje tú dlhšiu koľaj a tie dve ďalšie vysvetľuje predovšetkým pridanie zhlavia. Tá prístupová cesta by z nich zobrala len pár metrov. (V obrázku som urobil chybu, časť krajnej koľaje predsa len nemala byť modrá, lebo zostáva, kde bola. Jej užitočnú dĺžku skráti vložená výhybka.) Predsa len v súčte odstránených úsekov už ide o nezanedbateľný úbytok odstavnej dĺžky, na ktorý som chcel poukázať, že asi až tak podniku nevadí. Lebo keby vadil, niekto by sa ho snažil pri tvorbe projektu za každú cenu aspoň čiastočne kompenzovať, napríklad pridaním jednej alebo dvoch koľají na okraj rozvetvenia, čiže od vrátnice po stenu meniarne E. Na snímke starého stavu vidno, že miesto tam v pohode bolo aj na dve koľaje.
Reply on: mi.v #87103:
Podľa PD tebou znázornené 2 koľaje blízko meniarne na svojom juhovýchodnom konci ustúpili prístupovej ceste k meniarni a okolitým halám a tá zvyšná "chýbajúca" koľaj je v mieste, kde je stena nových krytých koľají.
Reply on: MHDKOSICE123 #87101:
Ďakujem, takže na mapy.cz je to teda správne. V dvoch skupinách pri odstavnej koľaji bez troleje bolo predtým 9 koľají, teraz je 8. V novej hale 5, vonku už len 3. Doplnili vjazd na tie koľaje bez potreby cúvania, ale odhadom ubudol skoro 2-násobok dĺžky bežnej odstavnej koľaje. Takže zrejme padlo rozhodnutie o zmenšení odstavnej kapacity.
Pozn.: dlhú modrú čiaru som pre názornosť zakreslil do medzery. Dĺžka sedí, ale mala byť o jednu koľaj vpravo. Lenže tam nebolo miesto na kreslenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.