K spoplatneniu: Mapa spoplatnenia ešte nie je aktualizovaná, ale z NDS mi odpísali, že bezplatné pre osobné autá je to teda skutočne medzi výjazdmi od Budimíra (D1) po Šebastovce (R4).
"Upozornil, že obchvat sa po spustení premenuje z R2 na R4. Je to podľa neho logické, lebo tento úsek je súčasťou budúcej nadnárodnej diaľničnej siete, spájajúcej litovskú Klajpedu na severe s gréckym Solúnom na juhu. Zjednoduší to teda orientáciu vodičov."
Obchvat Košíc bude zadarmo, len mi nie je zatiaľ jasné, medzi ktorými výjazdmi. (Od Budimíra až po Šebastovce?)
Ahojte. Plný internet je desiatok a stoviek fotografií rekonštruovaných vozovní v Bratislave, v Prahe... Rád by som už konečne videl zábery na rekonštruovanú vozovňu v KE, viete mi poradiť? Alebo ju rekonštruujeme tajne? Ako vyzerá to naše depo zvnútra? Ako vyzerajú haly údržby, umyvárka? Aký je stav vozidiel deponovaných v železiarňach? Už zarástli žihľavou a šípkami?
Dávam do pozornosti, že mesto v rámci svojho programu na ETM v rámci parkoviska medzi Hiltonom a OD Dargov bude mať o 16:00 diskusiu na tému verejnej osobnej dopravy.
Ja jazdím s autokamerou (sada prednej a zadnej, obraz zo zadnej zároveň robí spätné zrkadlo) práve preto, že blízko sú nielen nehody a kolízie, ale aj preto, že druhá strana o svojej miere zavinenia často klame.
Ťažkosť je aj v tom, že nevidím policajtov robiť prevenciu. Asi v roku 1995 som naposledy zažil, že stáli (za čakajúcimi) pri priechode pre chodcov na tr. SNP pri magistráte a napomínali všetkých problémových. Napomenuli aj mňa s kamošom, lebo sme prechádzali na červenú. Odvtedy som takú policajnú aktivitu v Košiciach nevidel ani raz. Možno to robia každý týždeň, ale náhodou som ich už odvtedy nezazrel?
Vodiči áut chodcov na priechodoch bežne púšťajú. Len cyklisti navlieknuc farebné legíny zabudnú, že sú aj chodci a väčšinou aj šoféri a jazdia ako hovädá.
Tiež súhlasím s názorom cyklistu v článku, že keď bude viac bicyklov na cestách, vodiči si zvyknú. To bolo aj oficiálne stanovisko polície (vydali ho zhruba v čase minulej vlády).
Zostáva, aby cyklisti vedeli, čo na cestách robiť V košických dedinských MČ sa bežne na bicykli jazdí v protismere, pri ľavom okraji cesty.
Som za všetky zmeny v tom duchu, ktoré navrhujete. Napriek tomu jazdiť po chodníku nie je riešenie. Lebo aj keby tie úpravy boli urobené, človek si nájde ďalšie úseky, kde ešte nie sú a kde preto "musí" jazdiť po chodníku. Upravia Jakabov palác? Fajn, ale pri krajskom súde bicyklujem ďalej cez zastávku. Popisujete dobré riešenia pre dlhodobé zmiernenie toho problému. Ja len upozorňujem na to, že existencia toho problému nie je ospravedlnením jázd po chodníku.
Ako popisujete v #87065, mentalita ľudí v aute je, nech všetci uhnú. Ale vlastne taká istá mentalita je, ak človek bicykluje po chodníku. Ani na plnom chodníku nezosadne a netlačí, ale kľučkuje. Stačí krok chodca nečakaným smerom a nasleduje náraz. "Keď šoférujem, nejdem meniť plynulosť svojej jazdy" – platí nielen o vodičoch áut, ale o všetkých vodičoch, vratane bicyklov a kolobežiek. Čo je auto k cyklistovi, to je cyklista k chodcovi...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v
Mapa spoplatnenia: https://ndsas.sk/stavby/dialnicna-siet (potom stlačiť prostredné tlačidlo pod mapou)