Reply on: mi.v #86604:
Porovnanie jazdnej doby zo sidliska do dediny (ano chodi tam trolejbus, ale stale, je to dedinska stvrt) s prejazdom cez centrum vs sidlisko-sidlisko mimo centra mi vobec nepride fer. Daj si trasu z KVP do KNV a vyjdu podobne cisla.Dajme najvzdialenejsie sidlisko -> centrum.
Kosice: Vazecka -> NMM
Vzdusnou ciarou 6.7km
Autom 15 min (Waze, pondelok 7:30)
Bike: 31 minut
MHD: 12 spojov (7:30-8:30) 0-1 prestup, 25-30 minut.
Ostrava: Duha -> Elektra
Vzdusnou ciarou 8.5km
Autom 27 minut (Mapy.cz pondelok 7:30) - Okej tu je nieco zvlastne, realne sa to da spravit za 20
Bike: 46 minut
MHD: 15 spojov (7:30-8:30) 1 prestup 28-31 minut
A k dochadzaniu SAD/ZSSK. Cudujes sa? Tarify nie su zjednotene. Za cestu Valaliky-Stanica zaplatis tolko isto ako nasledne zo stanice k zeleznicnej nemocnici. Ludia vobec nie su motivovani prestupit dalej do MHD, lebo to znamena rapidne zdrazenie cesty, iny sposob tarify a casto velmi zle prestupy. Tiez by som sa na to vykaslal. Resp. ja v KE z tychto dovodov tiez nepouzivam MHD. Lebo dostat sa z mestskej casti do centra kazdu hodinu je smutne. Riesit kvoli tym 4 jazdam za rok mestsku kartu alebo apku do mobilu je este smutnejsie. Bud si od rodiny vyzobrem listok alebo proste sadnem do auta.
mi.v
Ešte raz tu napíšete demagógiu o tom, kto súčasný je zase raz zlý (bez pochopenia, že každý zvolený predstaviteľ je očiach ľudí nevyhnutne po čase ten zlý), budem vás mínuskovať. Nie za názor, ale za hlúpu demagógiu. Ktorý bol kedy "dobrý"? Radšej zvolíte nejakého Rašiho, ktorý sa vedel pekne usmievať a po odchode ktorého DPMK urgentne potreboval 22 000 000 € (či 24 500 000? nechce sa mi to dohľadávať), aby sa vyhol kolapsu. Už ani za palivo neplatili dodávateľom. Zabudli ste? Prezradím vám jedno tajomstvo: Aj náš ďalší primátor bude na konci svojho volebného obdobia "zlý", nech to bude ktokoľvek. A vaše tvrdenie, že keby tam bol iný primátor, bolo by to úplne inak, je len obyčajná tautológia (nie Lukáš, to nie je nová nadávka, ale označuje to taký výrok, ktorý je vždy pravdivý).
---
Opýtal som sa po konci jedného stretnutia so zástupcami mesta nejakého informovaného človeka z publika, ale asi z poslaneckých kruhov (neviem, kto to bol, nepoznám meno ani tvár, ale mal kopec informácií v odbornej polemike), prečo sa preferencia MHD na kľúčových miestach v Košiciach takmer vždy po naprojektovaní vypne, alebo sa vôbec nezapne. Povedal mi, že sa presne na to raz pýtal primátora (nepovedal, ktorého) a ten že mu jasne odpovedal:
NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH.
---
Dovysvetlenie pre Lukáša, keďže je možné, že to zase celkom nepochopí: Košice sú v rámci Slovenska bohaté mesto aj s okolím a priemerní vlastníci áut nie sú kvôli nízkemu príjmu odkázaní používať MHD a pri poprevratovej mentalite východného bloku (cestovanie MHD je znakom chudoby) ani NECHCÚ. MHD (alebo aj cyklotrasy) "sa" nejako podporujú z mnohých praktických dôvodov, ale pri súčasnom stave blahobytu nikdy nebudú priorita pred možnosťou zobrať a použiť auto. Nie motorku, nie bicykel, nie MHD. (Tie prvé dva sú nielen závislé od počasia, ale pre jazdca aj štatisticky a reálne veľmi nebezpečné pri prítomnosti automobilovej väčšiny.) Auto je vo väčšine našich miest, kde ľudia majú obstojný príjem, KRÁĽ a vždy bude. (Možno nebude vždy, ale teraz neberiem do úvahy celoeurópsku hospodársku krízu, ktorá prichádza a o ktorej ešte nevieme, aký hlboký dopad bude mať.) Vy budete kritizovať každého prestaviteľa za každej volebnej éry a nikdy si neuvedomíte, že to sú ľudia, ktorí nechcú (a z pohľadu svojich väčšinových voličov ani nemôžu) byť naklonení ponajprv MHD.
Budem čakať, či okrem hlasovania aj niečo odpíšete na obhajobu svojich tvrdení v rozumnej diskusii.