Reply on: tbus #4516:
						
			 Tak ako Sarko napisal, na T3jkach su pripojene svietidla priamo na trolej, vzdy po dva kusy (preto je ich parny pocet vo vozni). I ked pre tieto svietidla pojem hospodarnost je neznamy. 25W ziarivka + 180W odpor zapojeny paralelne, ktory tam je len na to, aby sa svetlo zapalilo aj v tuhsej zime (nevyhoda ziariviek) a ide v kuse ked je zapnuty, co sa prejavuje tym, ze plexisko sa zacne prehybat. Plus potreba na konecnej svietidlo vypnut a prepinac prepnut tak, aby sa svetlo prepolarizovalo (aj to skodi - trvala jedna polarita). A ze pri opatovnom zhasnuti pri prejazde sa nie vzdy svetlo rozsvieti.U KT8 a T6 je to ine, tam pri prechode cez izolovany usek nachvilu vypadne staticky menic co sa pouziva na dobijanie baterii, preto i vodicovi stlpec 12tich led na chvilu poklesne.
 Pri prvej návšteve Brna som sa pustil do smiechu a brnenskí kolegovia len nechápavo krútili hlavami, ako sa môže niekto smiať na takom "bežnom jave". Dnes je to už aj pre mňa neprekvapujúca bežnosť.
						
Sarko
Okrem toho, tých miest je oveľa viac, len krížení ED a TD vedenia sú na týchto 12-tich miestach:
- križovatka Štúrova-Južná trieda (pri hoteli Centrum-2x)
- križovatka Nám. osloboditeľov-Bottova (2x)
- križovatka Rooseveltova-Protifaš. bojovníkov (2x)
- križovatka Toryská-Moldavská cesta (2x)
- križovatka Toryská-Trieda SNP (4x)
Na križovatke Kuzmányho-Štúrova sú 4 izolované úseky pre trolejbusy, električky tu možu naberať na jazdu.
Okrem toho je v celej električkovej sieti viac ako 100 úsekových deličov, pri ktorých to tiež blikne, ale pozor, iba na električkách typu T3, ktoré majú napájanie žiarivkového osvetlenia priamo zo siete. T6 a KT8 majú napájanie z batérie (24 V), tu žiarivkové osvetlenie len máličko zoslabne.