Aj keď začiatok prevádzky KT8D5.RN2 sprevádza množstvo nečakaných prekvapení, momentálne sa zameriam na príjemné zážitky.
V oboch vozidlách prvý krát do služby symbolicky nasadli vodiči, ktorí ich mali pred rekonštrukciou pridelené, na #517 to bol Pali Moroz a na #521 Vlado Lazor, oblečení v slušivých modrých košeliach s kravatami. Obaja predtým so svojimi vozidlami brázdili väčšinou železiarenské linky. Aj keď sa zistilo, že na nich nefunguje akustické hlásenie zastávok, Pali sa s humorom pokúsil o hlásenie cez mikrofón. Hlásenie bolo počuť aj cez 6 vonkajších hlásičov, takže to bolo celkom zaujímavé. Vlado ma zasa dojal svojou ohľaduplnosťou a presnosťou. Vyžiadal si dielňu pre dodatočné nastavenie zrkadla a do poslednej chvíle sme sa pokúšali spojazdniť akustické hlásenie. Stále sa nám však ozýval len gong a česká hláška "příští zastávka..."
Pohotovo reagoval na otázky ľudí, ktorí sa o "novú" električku zaujímali a na zastávkach trpezlivo vyčkával na starších ľudí. Keď som o 10:20 vystúpil na zastávke Stará radnica, neušlo mi, ako nielen čaká, kým nastúpi nevládny starček s dvoma barlami, ale sa aj obzerá, kým si sadne a až následne sa pohýna zo zastávky. No proste profesionalita, ako sa patrí...
V oboch vozidlách prvý krát do služby symbolicky nasadli vodiči, ktorí ich mali pred rekonštrukciou pridelené, na #517 to bol Pali Moroz a na #521 Vlado Lazor, oblečení v slušivých modrých košeliach s kravatami. Obaja predtým so svojimi vozidlami brázdili väčšinou železiarenské linky. Aj keď sa zistilo, že na nich nefunguje akustické hlásenie zastávok, Pali sa s humorom pokúsil o hlásenie cez mikrofón. Hlásenie bolo počuť aj cez 6 vonkajších hlásičov, takže to bolo celkom zaujímavé. Vlado ma zasa dojal svojou ohľaduplnosťou a presnosťou. Vyžiadal si dielňu pre dodatočné nastavenie zrkadla a do poslednej chvíle sme sa pokúšali spojazdniť akustické hlásenie. Stále sa nám však ozýval len gong a česká hláška "příští zastávka..."

KVKV