Reply on: eMareq #3549:
Tak pozor! to bolo ináč.
Na Strojárenskej okolo tabačky nikdy nákladná vlečka nebola! Je to síce kde tu uvádzané, ale je to blbosť.
Trať bola na druhej strane pri Strojníckej priem. Bola to pred výstavbou novej trate cez Hviezdoslavovu normálna linková trať s výhybňou v miestach vchodu do školy. Tá točňa u tabačky patrila k malej podnikovej uzkorozchodnej drážke ,na ktorej sa z dvora vyvážali ručne vozíky k autám a pravdepodobne križovala kedysi Komenského a viedla až k ž.vagónom . Po výstavbe trati v Hviezdoslavovej ,povodná zostala a ko manipulačná až niekedy do r. 63, tiež v tých časoch bol vybudovaný kolajový trojuholník s odstavnou kolajou až na koniec Strojárenskej, to je ten dnešný zbytok, ktorý zostal po prebudovaní na smyčku pre L6.
KVKV
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5