Reply on: Esicko #2300:
Nedalo mi, aby som nepozrel do mudrej knihy. A tu mas presne vyjadrenie k zeleznicnym vyhybkam na rychlodrahe:Capy zaverovych hakov su klbovym sposobom spojene spojovacou tycou a prestavnou tycou s prestavnym zariadenim, co v pripade miestne stavanych vymen (ako je tomu na rychlodrahe) predstavuje paka vymennika so zavazim.Na kontrolu jazykov tychto vymen v spravnej polohe a na znemoznenie ich neopravneneho prestavenia sa pouziva jednoducha, resp. odtlacna vymenova zamka, ktore su pripevnene k pate kolajnice.Je to zariadenie nerozrezatelne.
Prestavniky umoznuje prestavovat vymeny na dialku. Mechanicke, podla typu, az do vzdialenosti 530 m od miesta obsluhy. A je to zariadenie rozrezatelne.
Takze sa ospravedlnujem za nepresne informacie.
Sarko
Ono to bol totiž spoj, ktorý z Leteckej akadémie o 16:51 premáva len po Mlynskú baštu a tam si to zrejme zabudol prehodiť. Nuž čo, stáva sa (i keď občas často..). Ja som ho už videl vlastne keď išiel z Leteckej akadémie o 17:21 a mal riadne nahodený smer Lorinčík (bez hlásenia zastávok).