Reply on: Esicko #2300:
Nedalo mi, aby som nepozrel do mudrej knihy. A tu mas presne vyjadrenie k zeleznicnym vyhybkam na rychlodrahe:Capy zaverovych hakov su klbovym sposobom spojene spojovacou tycou a prestavnou tycou s prestavnym zariadenim, co v pripade miestne stavanych vymen (ako je tomu na rychlodrahe) predstavuje paka vymennika so zavazim.Na kontrolu jazykov tychto vymen v spravnej polohe a na znemoznenie ich neopravneneho prestavenia sa pouziva jednoducha, resp. odtlacna vymenova zamka, ktore su pripevnene k pate kolajnice.Je to zariadenie nerozrezatelne.
Prestavniky umoznuje prestavovat vymeny na dialku. Mechanicke, podla typu, az do vzdialenosti 530 m od miesta obsluhy. A je to zariadenie rozrezatelne.
Takze sa ospravedlnujem za nepresne informacie.
milan-cestujúci
Druhá moja dnešná negatívna skúsenosť (časovo ale prvá) bola dnes ráno v autobuse (nevšimol som si číslo, ale bola to zelená Karosa B 741) na linke 18 z Furče smerom k Amfiteátru. Tento hlásil zastávky o jednu pozadu.
Pre cestujúcich-Košičanov je to smiešne, mimokošičanov to môže pomýliť (môžu sa tu aj stratiť :-)). A pre Dopravný podnik je to hanba.