Reply on: balky #2168:
Ja som všetkými desiatimi za L5. Ona však bola postavená tak, aby nemala zmysel. Ako som už napísal, linka neobsluhuje len Optimu, ale zahusťuje aj interval na trati po Moldavskej, kde nesporne kratší interval žiadúci je. Aby bola táto linka úspešná, musí sa prekladať s linkami 6 a R1. Ako som už viackrát uviedol, s využitím prejazdov vozňov medzi linkami by sa dal na úseku Žel. stanica - SOU dopravé BEZ JEDINÉHO VOZIDLA NAVYŠE a zároveň BEZ JEDINÉHO VOZKM NAVYŠE dosiahnuť pravidelný celodenný dokonalý 10 min. interval. Okrem prekladu by prospelo aj zredukovanie autobusovej dopravy v tomto smere. Viem, že je to dosť odvážna myšlienka, ale dovolím si tvrdiť, že Luník IX a Myslava by sa dali voziť aj inakadiaľ ako cez Moldavskú. Ak by z Moldavskej ubudla bus kapacita L11 a 20, ver mi, že L5 by opodstatnenie mala.Ihľadne úpravy zastávky okolo Baumaxu niet čo dodať, iba súhlasiť. Je to jasný dôkaz, ako si dané OC váži svojich zákazníkov.
Re #2171 galiyosha: Nuž, v Ostrave som si teda po trolejbusáckej stránke užil. Mladá vodička za volantom v ľavom jazdom pruhu predbieha osobný automobil

Čo sa týka rozvoja trolejbusového systému v Košiciach, ja to ružovo nevidím. Dovolím si tvrdiť, že v tejto otázke nikdy nešlo o dopravu ani ekológiu, ale len a len o komunálnu politiku. Bez nej by dnes Košice trolejbusy nemali. Tie sa tak stali hračkou mocných - symbol ich pamiatky, ktorý sa budoval zväčša tesne pred komunálnymi voľbami. Pri výstavbe sa nepostupovalo podľa koncepcie, ale podľa peňaženky. Trolejbusy tak jazdia v trasách, v ktorých nikdy predtým žiadne autobusové linky nejazdili. Veľkolepé dielo, ktoré hltalo milióny verzus čoraz početnejšie obmedzenia rozsahu dopravy na linkách. To je obraz košických 90. rokov. Keď sa ich nadšený budovateľ odobral na nemenovaný vyšší post, nastalo obdobie stagnácie - žiadne nové vozidlo, žiadna nová trať. Je to smutné...

Týmto nechcem spochybniť význam trolejbusovej dopravy, len chcem pripomenúť, že tá košická určite nemá zdravé jadro.
Po roku 1999 sa Košice ocitli na finančnom dne, peňazí niet a doprava sa rúca. Výstavba novej trate by bola len opakovaným šialenstvom.
Výhľadovo sa však počíta s dobudovaním pôvodne navrhovanej siete traťovými úsekmi:
- Mlynská bašta - Moyzesova - Ondavská - Trieda KVP - Sídlisko KVP
- Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská cesta - Darg. hrdinov.
K tomuto základu sa uvažovalo strolejovať trasu súčasnej L16. Úvahy smerovali aj k výstavbe trate na Sídl. Ťahanovce.
J
Naozaj sa nedá zákruta spraviť tak aby trol mohol ez ňu preletieť v pohode ako autobus a nie brzdiť na 25-30km/hod?
Aj keď za busmi mi bude raz ľúto. Bus je proste bus a trol je divný bus, ktorý nesmrdí.