Reply on: Sarko #1942:
Ak si spomenul Tahanovsky tunel, tak doplnim aj jednu viziu.ZSSK planuje casom prepravovat na nizkopodlaznych voznoch aj nakladne automobily-kamiony.No T.tunel im v tom prekaza,pretoze ma uzky prechodovy profil a navyse je mierne v obluku, takze auta by sa osuchavali o steny tunela. Preto sa pri rekonstrukcii kol. zvrsku na vyssiu rychlost planuje vybudovat vedla tohto tunela aj druhy tunel. Mam to od tunelarov, prezradili to na jednom miestnom setreni. Ale osobne si myslim,ze je to len fikcia(ako mnoho inych na zeleznici).Inac, tie tunely si spracoval priam vzorovo, uplne presne.
Sarko
Doplním Esicka -
1. najdlhší tunel v SR- Čremošniansky - 4.697,15 m
2. najdlhší tunel v SR- Bujanovský - 3.410,7 m
3. najdlhší tunel v SR- Bralský - 3.011,6 m
Perfektne spracované informácie nájdete na http://rail.sk/skhist/tunely.htm
Na uvedenej stránke som sa okrem iného dozvedel, aké ťažké a zložité bolo postavenie nového Ťahanovského tunela, ktorý má iba 320 m. Je to údajne prvý tunel, ktorý sa staval novým spôsobom. Viac info na linku http://rail.sk/skhist/tunely/180/02.htm
Re #1932 bm:
Trať č. 170 má v úseku Banská Bystrica - Diviaky - Vrútky celkom 22 tunelov. Všetky info sú na uvedenom linku.