Dopravný podnik by si mal vytýčiť nejaký plán - určitú víziu MHD v tom a v tom roku. A tomu podriadiť všetko ostatné. To znamená, že ak vieme, že električka bude nosná, môžeme pomaly redukovať z roka na rok dodávky autobusov a ušetrené investičné prachy vrážať do električkovej prevádzky. Veď sa stačí pozrieť na košické trate - ako napísal kol. jasnosko - všade samá "tridsiatka", tu-tam "desiatka". Keď som bol v Brne, plakal som od dojatia pri zistení, koľko sa dá ísť cez výhybku a ako sa dá ísť do pravého uhla.
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Vladimír
Re #1055 J:
a) ako ja poznám DPMK, ani časová tarifa nemusí znamenať, že skončia hlúposti typu "na každej linke iná tarifná zásada"
b) ten nástup prednými dverami by som nevyťahoval, vzhťahuje sa len na nočný a večerný čas a cez deň len pár menej dôležitých liniek (napr. ako bratislavská L38)
c) Slovák je vynaliezavé stvorenie a myslím, že v médiách už bolo dosť názorných ukážok ako dokážu bratislavskí cestujúci podvádzať i pri prestupnej tarife
d) DPMK je typ podniku, ktorý môže zarábať koľko chce a furt môže obmedzovať dopravu. Tam ide len o úradníkov, čísla, percentá, plány výkonov a objednávku z mesta. Ak DPMK vykáže zisk 30 mld Sk ročne, mesto ich niekde rozfláka a z DP uzavrie zmluvu na ešte menší počet vozkm, zase sa bude obmedzovať...
e) posledná Tvoja veta: Myslím si, že uvedomenie si tejto vety platí rovným dielom pre cestujúcich v každom meste, kde sa nenastupuje prednými dverami (BA, KE, PO, NR, ZA). Podiel čiernych pasažierov nemá žiaden súvis s tým, o aké mesto ide, či aká tarifa je tam zavedená.