Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jaro ohlásil ambíciu založiť novú organizáciu Komunikácie mesta Košice (KMsK)... 🤔
https://jaroslavpolacek.blog.sme.sk/c/555874/nudna-tema-ktora-kosiciam-usetri-miliony.html

Čo si o tom myslíte?
Reply on: mi.v #11439:
Odpoveď ti dá zobrazenie zdrojového kódu na hlavnej stránke... 😉

Ale že si to ty:
https://imhd.sk/ke/rss/dokumenty
Prosím cez akú URL adresu si napojím novinky z ke.imhd.sk do RSS čítačky?
Prosím, nepamätáte si niekto, na akej ŠPZ premával tento autobus, kým ešte patril košickému dopravcovi z polepov?
http://galerie-autobusu.cz/Fotka~LAG~Panoramic~1~2/
Reply on: Dispecer #11434:
som ho trochu nepochopil, spomínal tam nové busy kde vybavujú úver a potom cez eurofondy busy aj električky. Chápať to tak, že sa len pomýlil a cez fondy električky a busy len na úver? Zaujali plány na most v ťahanovciach, električka do krásnej a šaci. No podobných plánov tu už bolo..
Reply on: veteran #11433:
Pokiaľ sa chceme baviť o koncepcii, tak delfíny na trať 131 nepatria ešte viac ako na trate okolo Popradu. Tú trať trebalo už dávno zdvojkolajnit a zelektrizovat, ak nie do Komárna, tak do DS určite. Áno, rozvrat dopravy to nie je, na druhej strane majú z určitého pohľadu pravdu, ze ZSSK nekoncepčne presúva súpravy namiesto úpravy GVD, ono zase prestoj dve hodiny niekde v CnT alebo Lipanoch nie je oveľa drahší než otočka niekde do Prešova/Kysaku ak uz nie az do Košíc.
Reply on: monoblok #11431:
Ja im v nijakom prípade za pravdu nedávam.

Delfín je koncepčne kvalitnejšie vozidlo - jazdné vlastnosti, viac miest dostupných z podlahy "bez schodíka" atď. Mravec má tých miest v NP časti rádovo menej, stále ale má WC pre imobilných, klímu, informačný systém, je tam aj istá miera nízkopodlažného nástupu. Zároveň ale nie je to vozidlo koncepciou patriace do moderného prímestského dopravného systému.

Rozhodne nie je možné hovoriť o nijakom rozvrate dopravy pod Tatrami alebo o cielenom sťahovaní železničného odpadu z celej republiky na východ a nie je jediný dôvod hádzať sa o zem a budovať kult kolektívneho ubližovania. Nezaradili tam predsa interpiciexpresy 810+011+011 s malými výklopnými okienkami a lavicami s koženkou.
Reply on: Dispecer #11428:
Na trať Žilina Rajec v pohode, do Ľubovne asi tiež, ved tam aj taķ majú úniky cestovného a nevedia s tým nič urobiť.
Ak by si k tým vozňom pridal nejaký riadiaci a nemusel obiehať takú súpravu, tak na ramená KE CnT a KE HE v pohode. Len by to chcelo ešte aspoň nejaký vozeň s nízkou podlahou.
Reply on: veteran #11425:
Sám píšeš, že delfín je kvalitnejšie vozidlo ako mravec, takže im dávaš za pravdu, ze znižujú kvalitu vlakov. Ale súhlasím, ze ich vyjadrenie je blbosť. S tým, ze delfíny a elefanty toľko stoja veľa PSK neurobí, to im nakreslia v ZSSK. Jazdia vôbec nejaké dunihlavy Košice Prešov? Minimálne elefant znamená garanciu nizkopodlazneho spojenia, aj ked mnoho zastávok na východe na to nie je usposobenych.
Reply on: veteran #11429:
Ja nikde netvrdím, že byť na mieste ZSSK, že by som urobil niečo inak.

To, čo považujem za chybu je vozidlová politika ZSSK, ktorá viedla k vzniku radu 813, resp. Mravcov. To popri marketingu ZSSK, ktorý sa snaží ukázať železničné vozidlá ako čisté, moderné a pohodlné, vyznieva trošku dosť rozporuplne.

A zároveň je divné, že okrem nedávneho prenájmu rušňov sa akosi pri VO na vozidlá nevie žiaden iný výrobca železničných vozidiel, ktorí majú zákazky naprieč celou Európou a veľa železničných dopravcov ich výrobky bez väčších problémov používa, ako niektorý zo slovenských výrobcov alebo istý český výrobca. A potom tu máme vozidlá vo vozidlovom parku ZSSK, ktoré majú "povesť skôr nehnuteľností ako hnuteľností"...

A za ďalšiu chybu považujem prapôvodnú príčinu celej tejto situácie na MDV SR.
Reply on: Dispecer #11428:
Ale to sa posúvame niekam úplne mimo to, čo sa tu snaží narozprávať PSK.

Samozrejme, že na osobáky s jazdnou dobou hodinu, hodinu dvadsať je najideálnejšia jednotka, ktorou vyjazdíš radikálne viac, ako nevratnými súpravami.

Ale vedie sa na túto tému diskusia? Máš na toto urobený grafikon? A najzásadnejšia otázka - ako k tomuto európskemu štandardu S-Bahnu prispievali tie dve nešťastné jednotky 671? V podstate nijako.

Pri súčasnom stave vozového parku, berúc do úvahy obmedzenú kapacitu stanice v Žiline (nemáš tam teraz veľa šancí nechať obiehať rušeň) a dopyt po vlakoch na západnom Slovensku: Aký má význam držať v Košiciach dve "nízkopodlažné jednotky", ktoré pokrývajú minimum vlakov, keďže sú zobehované po celom východnom konci republiky a na konečných postávajú aj dve hodiny kvôli štrbavému a v koncových úsekoch často netaktovému (!!) grafikonu?

Nijaký. Za tejto situácie nijaký, žiaľ. To ale akosi nedáva právo nikomu klamať o tom, že sa sem zhŕňa všetok odpad z republiky. Ja chápem, že sa treba hádzať o zem poriadne, nech to je počuť, ale príde mi to dosť detinské.

A tiež chápem, že je to pred verejnosťou veľmi ľúbivé horekovať, ako z toho hnusného západu pobrali všetko nové. Akurát, že takého navodzovanie skupinového ukrivdenia je čistá blahovčina.
Reply on: veteran #11427:
Ja si dovolím básnickú otázku iného druhu: Či vozidlá koncepcie Mravca patria vôbec do regionálnej dopravy európskeho štandardu v roku 2020, či 2050...

A taktiež či súpravy zložené z rušňa a vozňov Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer patria na regionálnu dopravu typu S-Bahn...
Reply on: Dispecer #11424:
Ale minimálne to nie je bohapustá lož, aké do éteru vypúšťa urazený Majerský & Co. Lebo dátumom výroby je mravec nové vozidlo, otázka či aj koncepcia zapadá do roku 2020. Naproti tomu sprostosti o rozvrate dopravy a že z východu sa robí smetisko vlakov sú empirická lož.

(Ale potom je na diskusiu, či aj Beer (nie) je/(ne)bol nový vozeň, aj Bpeer, Apeer, Aeer, Bmeer, prakticky všetky WR... Bmz je nový vozeň?)
Reply on: monoblok #11423:
Áno, a preto je v Žiline napísaných dokopy 18 turnusových dní pre 660/661, však?

Tie 671 tam idú dočasne, do dodania všetkých 660/661.

Zvýšená potreba tam prakticky nevznikla nijaká, ak aj, tak sa vyrovnáva nočnými závozmi súprav od Ex 14x a RR 7xx.
Reply on: monoblok #11422:
Akurát že ani jeden z tých bodov nedáva prešovskej samospráve jediný dôvod lživo tvrdiť, že „z východu vzali všetky nové vlaky“.

Keď ich pristihneš pri klamstve, tak z nich vypadne, že oni tým mysleli len profil Košice–Prešov.

Teda nie, stiahnutie dvoch poschodových jednotiek, ktoré robili putovnú výstavku od Lipian až po Čiernu a pokrývali vlaky úplne náhodne – ako to vyšlo so obehu, nijako neznižuje/nerozvracia kvalitu dopravy na trati 188.

A mimochodom, obstarávajú sa jednotky, obstarávajú sa vozne na regionálku a štartovať má aj IDS Východ, do ktorého sa postupne zaintegruje aj železnica.

A mravce... 840 aj s toľkými rokmi za sebou predstavuje kvalitnejšie vozidlo a je za tejto situácie ďaleko logickejšie ho nechať jazdiť riadne takty ako držať celú flotilu v Poprade v totálne štrbavých turnusoch, keď raz stoja v depe 4 jednotky a inokedy je ešte treba vypraviť 812, lebo sú 840ky rozlezené kade-tade po konečných v regióne a vypraviť nejaký rušiaci víkendový posilák je už bez 812 nemožné.
Reply on: veteran #11421:
"Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia."
Nie je demagógia aj toto vyjadrenie ZSSK?
"Opravovne ŽOS Zvolen túto modernizáciu dokončili v roku 2017, podľa Kováča je potrebné sa na ne pozerať ako na nové vlaky."
Inak neviem prečo spomínaš bratislavské Sko, tie súpravy pôjdu do Žiliny, lebo bude väčšia potreba kvôli rekonštrukcii tamojšieho uzla. Sko by inak malo fungovať aj v Košiciach, len ŽSR nemajú prachy, objednáva ich MD a kraj o integrácii len sníva.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.