Až teraz som si všimol tvoj príspevok. Mňa tam zaujala pasáž o tom, že by mali mať spoločný areál s DPMK (garáž) a ďalej v prezentácií sa spomína Myslavská.
Hm...
som ho trochu nepochopil, spomínal tam nové busy kde vybavujú úver a potom cez eurofondy busy aj električky. Chápať to tak, že sa len pomýlil a cez fondy električky a busy len na úver? Zaujali plány na most v ťahanovciach, električka do krásnej a šaci. No podobných plánov tu už bolo..
Pokiaľ sa chceme baviť o koncepcii, tak delfíny na trať 131 nepatria ešte viac ako na trate okolo Popradu. Tú trať trebalo už dávno zdvojkolajnit a zelektrizovat, ak nie do Komárna, tak do DS určite. Áno, rozvrat dopravy to nie je, na druhej strane majú z určitého pohľadu pravdu, ze ZSSK nekoncepčne presúva súpravy namiesto úpravy GVD, ono zase prestoj dve hodiny niekde v CnT alebo Lipanoch nie je oveľa drahší než otočka niekde do Prešova/Kysaku ak uz nie az do Košíc.
Delfín je koncepčne kvalitnejšie vozidlo - jazdné vlastnosti, viac miest dostupných z podlahy "bez schodíka" atď. Mravec má tých miest v NP časti rádovo menej, stále ale má WC pre imobilných, klímu, informačný systém, je tam aj istá miera nízkopodlažného nástupu. Zároveň ale nie je to vozidlo koncepciou patriace do moderného prímestského dopravného systému.
Rozhodne nie je možné hovoriť o nijakom rozvrate dopravy pod Tatrami alebo o cielenom sťahovaní železničného odpadu z celej republiky na východ a nie je jediný dôvod hádzať sa o zem a budovať kult kolektívneho ubližovania. Nezaradili tam predsa interpiciexpresy 810+011+011 s malými výklopnými okienkami a lavicami s koženkou.
Na trať Žilina Rajec v pohode, do Ľubovne asi tiež, ved tam aj taķ majú úniky cestovného a nevedia s tým nič urobiť.
Ak by si k tým vozňom pridal nejaký riadiaci a nemusel obiehať takú súpravu, tak na ramená KE CnT a KE HE v pohode. Len by to chcelo ešte aspoň nejaký vozeň s nízkou podlahou.
Sám píšeš, že delfín je kvalitnejšie vozidlo ako mravec, takže im dávaš za pravdu, ze znižujú kvalitu vlakov. Ale súhlasím, ze ich vyjadrenie je blbosť. S tým, ze delfíny a elefanty toľko stoja veľa PSK neurobí, to im nakreslia v ZSSK. Jazdia vôbec nejaké dunihlavy Košice Prešov? Minimálne elefant znamená garanciu nizkopodlazneho spojenia, aj ked mnoho zastávok na východe na to nie je usposobenych.
Ja nikde netvrdím, že byť na mieste ZSSK, že by som urobil niečo inak.
To, čo považujem za chybu je vozidlová politika ZSSK, ktorá viedla k vzniku radu 813, resp. Mravcov. To popri marketingu ZSSK, ktorý sa snaží ukázať železničné vozidlá ako čisté, moderné a pohodlné, vyznieva trošku dosť rozporuplne.
A zároveň je divné, že okrem nedávneho prenájmu rušňov sa akosi pri VO na vozidlá nevie žiaden iný výrobca železničných vozidiel, ktorí majú zákazky naprieč celou Európou a veľa železničných dopravcov ich výrobky bez väčších problémov používa, ako niektorý zo slovenských výrobcov alebo istý český výrobca. A potom tu máme vozidlá vo vozidlovom parku ZSSK, ktoré majú "povesť skôr nehnuteľností ako hnuteľností"...
A za ďalšiu chybu považujem prapôvodnú príčinu celej tejto situácie na MDV SR.
Ale to sa posúvame niekam úplne mimo to, čo sa tu snaží narozprávať PSK.
Samozrejme, že na osobáky s jazdnou dobou hodinu, hodinu dvadsať je najideálnejšia jednotka, ktorou vyjazdíš radikálne viac, ako nevratnými súpravami.
Ale vedie sa na túto tému diskusia? Máš na toto urobený grafikon? A najzásadnejšia otázka - ako k tomuto európskemu štandardu S-Bahnu prispievali tie dve nešťastné jednotky 671? V podstate nijako.
Pri súčasnom stave vozového parku, berúc do úvahy obmedzenú kapacitu stanice v Žiline (nemáš tam teraz veľa šancí nechať obiehať rušeň) a dopyt po vlakoch na západnom Slovensku: Aký má význam držať v Košiciach dve "nízkopodlažné jednotky", ktoré pokrývajú minimum vlakov, keďže sú zobehované po celom východnom konci republiky a na konečných postávajú aj dve hodiny kvôli štrbavému a v koncových úsekoch často netaktovému (!!) grafikonu?
Nijaký. Za tejto situácie nijaký, žiaľ. To ale akosi nedáva právo nikomu klamať o tom, že sa sem zhŕňa všetok odpad z republiky. Ja chápem, že sa treba hádzať o zem poriadne, nech to je počuť, ale príde mi to dosť detinské.
A tiež chápem, že je to pred verejnosťou veľmi ľúbivé horekovať, ako z toho hnusného západu pobrali všetko nové. Akurát, že takého navodzovanie skupinového ukrivdenia je čistá blahovčina.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.
Dispecer
Ale že si to ty:
https://imhd.sk/ke/rss/dokumenty