zákon je v poriadku, je tam totiž daná možnosť túto podmienku vypustiť zo zmluvy o výkone vo verejnom záujme...pokiaľ viem v BB ju nedali, v TN a ZA áno...
no, s tou vyhlaskou to bude docela zaujimave, pretoze tychto busov jazdi po slovenskych cestach teda este pozehnane. jedna vec su u nas "uzasne" novely, ktore su do istej miery potrebne (ako tento pripad z hladiska bezpecnosti), ale dalsia vec je ich vykonatelnost.
určite do konca februára, lebo potom bude účinná novela zákona o cestnej doprave a v MHD už nebude môcť jazdiť žiadny bus starší 16-tich rokov (teda B732, hoci aj teraz jazdia už len sporadicky).
Preco by nemali? Ak si si nevsimol, nikde zatial nejaky vyrazny problem s plynakmi nie je (ano, napriklad v BA sa snazia minimalizovat ich pouzivanie, ale stale mozu jazdit), nehovoriac o tom, ze v pondelok uz asi plyn opat pustia...
Zasa ak by sa nieco podobne stalo s ropou, tak sa viac oplati mat plynaky. Preto je lepsie mat to 50:50.
Hlavne že systém systém nosných liniek (tak ako si ich predstavujeme) máte aj v dopravnom genereli. Takže asi nie len my - mimotrenčiansky - máme na takýto systém rovnaký názor.
A prestupovať 3x? Však v TN sa dá celá MHD spraviť s linkovaním na max. 1 prestup.
Re #3356 S499.1023: Presne z tohto dôvodu som pri jednej z mojich návštev (asi 2 roky späť) musel ísť aj s frajerkou z centra na Sihoť pešo. Lebo v sobotu na poludnie išiel najbližší spoj až za 30 minút, pričom pešo sme tam boli za 20. Ale aspoň cestou mohla vzniknúť tá fotka čo je v pravom hornom rohu tejto sekcie. ?
A hovoril som práve o tom "raz za dve hodiny", "raz za tri hodiny" - to je pre mňa signál nepoužívať MHD a nie to, že by som musel prestúpiˇ%t, mne prestupovanie nevadí ale chcem ísť na zastávku a do pár minút mať autobus a v meste potom kľudne prestúpiť a nie chystať sa na to ako na cestu na Ukrajinu...
Ja navštevujem Trenčín tak tri-štyrikrát ročne (Kukanova 10, Pohoda a párkrát návšteva kamaráta) a práve preto žiadne konkrétne návrhy na zmenu linkového vedenia ako Dunčo alebo Dromológ dávať nebudem. Ale stačí mi, keď ideme od neho z Juhu do mesta, tak že musíme siahodlho študovať CP, lebo sú po okolí zo tri konečné...
no rad by som teda vedel z akych analyz vychadzaju platne ceny...ide len o to v akom pomere MHD zaplati mesto/cestujuci ale mala by byt viac preferovana aj na ukor dotovania, to je moj nazor, ale mne je to jedno, ak sa sucasny mesacnik niekomu oplati nech si ho kupi
my niesme povazska bystrica a v CP nemame ziadne take ako kazdy parny utorok alebo len nedelu ked je svata omsa a babky idu do kostola. v nasom CP najdes maximalne "a"-vikendy, "x"-prac. dni, "D"-dovolenky, "c"-prazdniny, vsetky tieto znacky najdes takisto aj v zilinskom, bratislavskom alebo ktoromkolvek CP, niekde dokonca este aj rozdeleny vikend na "6" a "+" co sa uz ozaj blizi dedinskemu CP ale u nas nic take nieje. Mozno ma napada zachadzka vybranych spojov L2 a 6 k Maxu ale tiez ma svoj takt, v "x" je to vacsinou kazde 2 hodiny a v "a" na L2 kazde 3h a na L6 kazde 4h. ak teda tolko vy cezpolni tuzite po znizeni poctu liniek v TN poslite nejaky rozumny navrh, urcite si ho kazdy z nas rad prestuduje, ale najlepsie by bolo keby poslali hlavne ti co uz tu aspon boli nie len prstom po mape. Ak ti mam pravdu povedat v Jihlave som nikdy nebol a nevyznam sa v tom, ja radsej budem zrovnavat to co poznam nie ako ini, teraz nemyslim teba aby si to zle nepochopil, kedze asi posobis v Cesku:) No uvideli by sme ako by sa zmenil pocet prepravenych cestujucich keby museli prestupovat mozno uz by ani na tych nosnych linkach ziadne vynikajuce intervaly nemuseli byt kvoli ubytku ludi. Budem rad ak mi posles nejaky svoj navrh na mail...
"velkosti mesta TN myslim nieje problem interval 60 min" - Je to PRESNE NAOPAK. V malom meste musí byť interval atraktívny, inak sa ti každý na MHD vykašle, zoberie nohy na ramená, bicykel alebo auto a ide... Povedze, že mestom, porovnatEľným veľkosťou s Trenčínom je Jihlava. Pozri sa, aké je tma linkové vedenie a intervaly. A nepočítaj pri tom pridružené dediny ako Hosov, Kosov, Velký Beranov a podobné.
No a predstav si, že náklady na prevádzku auta sú u nás a v Rakúsku rovnaké. Že tam tú MHD vôbec niekto používa podľa tovjich teórií?
A k systému "odvšadiaľ všade každý párny utorok po splne mesiaca, ak je súčasne dňom začiatku školských prázdnin" - naozaj je lepšie dostať sa raz za hodinu bez prestupu ako každých 15 minút s prestupom? Fakt je ten Trenčín (a najmä jeho šotouši) divný.
este na margo tych kariet, no tie karty boli za korunu, ale ked som tam prisiel tak tam bol vzdy obrovsky rad nervoznych ludi, takze sa im na take sluzby mozem vykaslat, nie som idiot aby som niekde vystaval 3 hodiny, je to ubohe.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka