Reply on: Marek6283 #13849:
Na margo petície. Z dlhoročných skúseností viem, že sa ozývajú v drvivej väčšine iba nespokojní, spokojní sú väčšinou ticho. Málokedy prídu pochvalné maily, že niekomu sa jeho spojenie zahustilo, alebo namiesto jedného prestupu bude mať priamu linku. Reálne máme z x slovenských miest prípady, že sú spoje (či už MHD, alebo regionálna doprava), kde cestuje 10-15 ľudí, ale petíciu za ich zachovanie(vrátenie) podpíše 60-70 ľudí.
Na SVK za posledných pár rokov čo evidujem, tak iba dve mestá mali takú reformu MHD, kde zásadným spôsobom navýšili výkony - PP a RK. (A teraz Pezinok, ale to je trochu iná kapitola, lebo tam išli skoro z nuly). Myslím že v prípade oboch miest išli výkony hore asi o 20-30%. Samozrejme v oboch mestách obrovské "hejty" (kritika), ako sa celá MHD zhorší, skomplikuje, atď.. a spokojných cestujúcich môže byť kľude väčšina, nespokojných 10%, ale ozvú sa hlavne oni.
Facebookovu diskusiu k reforme popradskej MHD si dobre pamätám. Minimálne polovica komentárov bola asi v tomto duchu (jeden dva zneli presne takto) - "Ja síce MHD nevyužívam, ale moja suseda, ktorá chodí každý mesiac k lekárovi, to bude mať teraz komplikovanejšie, lebo...." .
Áno, niečo iné je, ak cestujúci dnes cestuje denne priamou linkou do 10 min do práce a po novom by mal na takomto krátkom úseku prestupovať. Ale zasa koľko je tých cestujúcich. Ak 1-2, žiaľ smola (väčšinou). Ak viac, potom je to už o inom. Ale myslím si, že je syndróm výlučne slovenských malých miest (a to nielen TN), že majú nároky na linkové vedenie že m. č. musí mať spojenie napr. s Lidlom, alebo Kauflandom, či Tescom, teda s konkrétnymi reťazcami, nestačí s jednými / dvomi väčšími obchodmi akéhokoľvek reťazca. To je možno ešte tak v ČR, ale neverím, že na západ (a kľudne aj juh) od nás sa kladú takéto oficiálne požiadavky na linkové vedenie.
kvorka
V TN je ten rozsah linkového vedenia pomerne jasný /nerátam pseudolinky typu 12,31 a pod., ktoré vznikli na politickú objednávku/, a aj teraz či v roku 2016 je to porovnateľné.
Tak poďme ešte konštruktívne k veci
Za mňa ešte pred CP vidím 4 okruhy na zlepšenie:
a) tarifa - áno, asi najdôležitejľšie, lebo 2 EUR za jazdu je proste nonsens. Rovnako ako nepomer ceny z bankovej karty a absencia sms lístka /napokon TPS a.s. má SMS parking a tam im to nevadí/.
b) spojenie druhého najväčšieho sídliska Sihoť a Zámostia cez víkendy - ak som porozumel linke 6/9 (či 16?), tak cez víkend (ani večer) spojenie na Sihoť nebude vôbec.
c) nemožnosť priameho spojenia Pod Sokolíc a starej Sihote, hoci sa tu s linkami 4,6 a 11 dosť experimentuje, toto zostalo nevyriešené. Ja by som napr. tú linku 23 zokruhoval cez Pod Sokolice a starú Sihoť a možno linku 2 skončil na stanici.
d) nedajte označenie P5. Dajte klasicky nap.r 15 (vždy to napokon boli hlavne robotnícke spoje (viem si predstaviť 15,16,17 miesto P5,P6 a P17). Veď sú to tiež linky MHD, nie sú pre vymedzený okruh cestujúcich a
A moje subjektívne na záver:
Najväčšie pozitíva: linky 1, 8 a 24. Linka 3/6(16). N1/2/3 (ale doladiť)
Najväčšie sklamania: zrušenie 27, linka 4 a 23
Najväčšie očakávania: 2 a 7
Chlapi keď bude CP, rovno mi posielajte!