Reply on: milan005 #13712:
Skúsme sa prosím na cestovný čas pozerať nie od momentu nastúpenia do vozidla po vystúpenie, ale od dverí k dverám. Auto má tú výhodu, že nás od tých dverí k dverám odvezie, pri verejnej doprave musíme počítať nielen so samotným časom prepravy vo vozidle, ale tiež s presunom na zastávku. A pokiaľ chceme autám konkurovať, tie autobusy jednoducho musíme dostať bližšie k ľuďom - a musia tam tým pádom aj zastavovať (to platí pre mestskú aj prímestskú).Inovecká a Soblahovská sú za mňa osobne miesta, ktoré by si revolúciu zastávok nezaslúžili. Vysvetlím svoj pohľad. Ak sa nemýlim, v jednom z prvotných návrhov v roku 2016 sa počítalo so zrušením zastávky Inovecká smer Juh. Komu by ale toto opatrenie pomohlo? Ľudia z husto osídlených ulíc s IBV v okolí Družstevnej či Slnečného námestia by zbytočne museli domov šľapať od OBI alebo z Inoveckej, stred. Ľudia z Juhu by ušetrili pár sekúnd, ktoré by následne v špičke aj tak hneď stratili v kolóne na ulici Ku štvrtiam.
Áno, MHD treba zrýchliť, lenže existujú aj efektívnejšie spôsoby - obmedzenie predaja CL u vodiča, plošné zastávky na znamenie atď. Napríklad 2-3 minútový pobyt linky 1 kvôli predaju lístkov na stanici a následné meškanie je za mňa väčší problém než pár sekundové zastavenie na Inoveckej na výstup cestujúcich.
Čo sa týka komunikácie zmien, heslá o 5 minútových, resp. 10 minútových intervaloch na sídliskách neboli zvolené náhodne. Juh a Sihoť získajú dokonalú 5-minútovku v špičke, bez medzier, ktoré sa v súčasnosti vyskytujú. Desaťminútovka bude rozšírená z dopoludňajšieho sedla aj na podvečerné a víkendové hodiny (s výnimkou okrajových časov).
milan005
Veľa som si čítal o reorganizácií MHD ZA 1988 ktorá zožala úspech, jeden z cieľov bol vyhnať MHD z uličiek preto sa mi toto zdá krok späť.
Viac by sa mi videli nové zastávky tam, kde sú ďaleko iné dostupné na hlavných spojniciach a to Brnianska a Psotného. Prípadne Lipová na Bratislavskej ulici, do r. 1994 existovala (príloha). Tiež Karpatská, MŠ - žiadne motanice. Ale nejdem sa pre to hodiť o zem.
4 - pomôže jej vyrovnávačka na Potočnej, avšak cestujúci na zastávkach ŽST, Horeblatie a Maják ju neocenia. Som v tom 50:50 ale ak je to nutné aj kvôli prekladu s inými linkami, beriem.
23 - spoje idú s L28 6:20, 6:40, 7:10, 7:25, 7:40 preto sa mi trochu nepáči pojem výrazné posilnenie v rannej špičke. Tiež aj zlepšenie intervalu v sedle na sídliská. Juh II od gympla napr. o 11tej hodine:
06(1) 15(8) 26(7) 36(1) 45(8) 56(7). Ja tam tých 10 vidím aj teraz. Viem že treba nový grafikon spropagovať silným heslom, len niektoré z tých vecí fungujú už teraz.
Odchody od gympla na Saratovskú do zmien v 2016:
11: 09(5), 51(11), 55(18)
Medzi rokmi 2002 a 2006 bolo úplne normálne že L5, 11 a 18 odchádzali na Juh behom piatich minút.
Dnes 11: 11(5) 32(4) 51(11)
Takiež legendou bol súbeh L23 a 28 v minulosti v jednu minútu celú trasu a potom 2 hodiny nič.
Nedobrý príklad je dnes centrum - Sihoť, víkend poobede. Tam čakám zmenu k lepšiemu, určite.
P7 - okrem Beckova sa to snáď podarí.