Reply on: TomoSK #13706:
Beriem ale nie som a nebudem aj tak vyznávačom uličiek. Veľa som si čítal o reorganizácií MHD ZA 1988 ktorá zožala úspech, jeden z cieľov bol vyhnať MHD z uličiek preto sa mi toto zdá krok späť.
Viac by sa mi videli nové zastávky tam, kde sú ďaleko iné dostupné na hlavných spojniciach a to Brnianska a Psotného. Prípadne Lipová na Bratislavskej ulici, do r. 1994 existovala (príloha). Tiež Karpatská, MŠ - žiadne motanice. Ale nejdem sa pre to hodiť o zem.
4 - pomôže jej vyrovnávačka na Potočnej, avšak cestujúci na zastávkach ŽST, Horeblatie a Maják ju neocenia. Som v tom 50:50 ale ak je to nutné aj kvôli prekladu s inými linkami, beriem.
23 - spoje idú s L28 6:20, 6:40, 7:10, 7:25, 7:40 preto sa mi trochu nepáči pojem výrazné posilnenie v rannej špičke. Tiež aj zlepšenie intervalu v sedle na sídliská. Juh II od gympla napr. o 11tej hodine:
06(1) 15(8) 26(7) 36(1) 45(8) 56(7). Ja tam tých 10 vidím aj teraz. Viem že treba nový grafikon spropagovať silným heslom, len niektoré z tých vecí fungujú už teraz.
Odchody od gympla na Saratovskú do zmien v 2016:
11: 09(5), 51(11), 55(18)
Medzi rokmi 2002 a 2006 bolo úplne normálne že L5, 11 a 18 odchádzali na Juh behom piatich minút.
Dnes 11: 11(5) 32(4) 51(11)
Takiež legendou bol súbeh L23 a 28 v minulosti v jednu minútu celú trasu a potom 2 hodiny nič.
Nedobrý príklad je dnes centrum - Sihoť, víkend poobede. Tam čakám zmenu k lepšiemu, určite.
P7 - okrem Beckova sa to snáď podarí.
Vladimír
Podľa mňa úplne postačí nastaviť cieľ. Ide predsa o predĺženie, nie o odklon. Tomu, kto cieľ prehliadne, nehrozí že sa odvezie inam, len nevyužije celý potenciál trasy.
S autormi koncepcie sme o tom ešte nehovorili, ale osobne považujem za samozrejmé, že na zastávkach Mateja Bela a Gen. Svobodu sa v oboch smeroch stojí len RAZ - v smere na Saratovskú "hore kopcom" a v smere do mesta "dolu kopcom". Zastavovanie v na rovnakom nástupišti v rôznych smeroch, aj keby to niekomu skrátilo dochádzkovú vzdialenosť, by viedlo k zbytočným nedorozumeniam.
3/6. Pôvodne som nechcel znamienka pri každom spoji, v pláne bola len všeobecná poznámka v poznámkovej časti, že všetky spoje zo zastávky Rybáre pokračujú ako linka 6. Teraz, keď začína byť pravdepodobné, že linka 6 bude rozdelená, je tu otázka, či všeobecnú poznámku iba rozšíriť, že každý spoj pokračuje ako linka 6 alebo 9/16 (menej konkrétne ale viac prehľadné) alebo vypoznámkovať celý cestovný poriadok s vyznačením konkrétnej linky, na ktorú spoj pokračuje (viac konkrétne, zato menej prehľadné).
Nastavenie, aby sa na L6 už v Istebníku zmenil cieľ podľa nadväznej linky, je možné a považujem to za účelné. Určite pomôže cestujúcim zorientovať sa. Toto určite bude.
11. Potenciál predĺženia L11 ku chate neviem zhodnotiť. Som však presvedčený, že ak to s obsluhou lokality myslíme vážne, mal by tam jazdiť každý alebo potom žiadny spoj. Dva spoje denne nemajú šancu osloviť nikoho.
25 a spol.: Opakovane sa spomína nejaká "mantra". Z môjho pohľadu sa autorom podarilo na Dlhých Honoch veľmi účelne rozpliesť klbko neprehľadných liniek a dať ich trasovaniu zmysel. Vidím veľkú paralelu v tom, keď si Ty v roku 2016 rozplietol podobné klbko na Sihoti. Z chaosu sa stala veľmi ľahko pochopiteľná koncepcia, že silná L8 ide po Hodžovej a všetko ostatné "smetie" cez Považskú. Rovnako aj tu - silná L8 po Soblahovskej, silná L1 po Inoveckej, stredne silná L3 okolo Perly a zhluk všetkého ostatného jednotne cez Nemocnicu (oprávnený objekt záujmu cestujúcich), Dlhé Hony (stred sídliska, Inovecká, stred za rohom) a Cintorínsku (oprávnený objekt záujmu cestujúcich).