Reply on: theo #13634:
Pre zachovanie nejakej prehľadnosti sa pokúsim odpovedať čo najvecnejšie a zároveň čo najstručnejšie:L1 - určite sa zváži, či po vzore ostatných miest neoznačovať spoje ako 1s, teda tak, ako zrejme budú označené aj v cestovnom poriadku. Určite sa to však nebude odčleňovať do zvlášť linky, jedná sa o koncový úsek, už v súčasnosti sú tak rozdeľované napríklad linky 4 či 5. Z väčších miest mi takto z pamäti napadá napríklad 21 v Devínskej, 30 v Lamači či 4 na Zlaté piesky.
L2 - Biskupice námestie majú silnú prímestskú dopravu na Električnú nemocnicu. Z Karpatskej a Jána Zemana to už je skutočne v pešej dostupnosti aj pre ťažšie mobilných občanov. Zostalo jedine okolie zastávok Biskupice cintorín a Nozdrkovce, na ktoré by to mohlo doľahnúť. Za zastávku sa však bude bojovať a urobí sa všetko preto, aby toho 1.9. vznikla. Naráža sa tu na problém, že stavebné riešenia, čo sa v iných krajinách vyslovene vyžadujú, sú u nás striktne no-go, žiaľ.
L4 - Frekvencie za Opatovú už boli, pre istotu uvediem znova, na odchod zo zastávky Maják je to podľa spojov 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., smerom z Kubrice to uvediem za vyšší počet spojov, pre zachovanie objektivity vyberám až poslednú zastávku rozdeleného úseku, teda Kubrá záhrady, tam je to podľa spojov 5:44 3,4 cest., 6:14 3,9 cest., 6:44 7,7 cest., 7:14 17,1 cest., 7:44 18,3 cest., 8:34 8,5 cest., teda skutočne je Kubrica, hoci nemá narozdiel od Opatovej PAL ani vlaky výrazne slabšia, aj napriek v súčasnosti dobrej ponuke spojov. Faktom je, že tu žijú len niečo vyše dvoch stoviek obyvateľov, ktorí sa však dožadujú priameho spojenia aj so Zámostím, aj s Maxom, aj so Sihoťou, aj všade, čo treba uznať - je nereálne, už dnes na tej jednej linke chodí ľudí málo. Zo spojov 7:14 a 7:44 sa navyše polovica vyklopí pred ZŠ Kubranská. Preto, ak už Opatová nemá mať viac spojov, než Kubrica, je vhodné ich aspoň postaviť na roveň.
L6 - najväčšie množstvo podnetov smeruje práve na túto šestku, takže jednotlivé varianty linky 6 na Sihoť a do Kubrej budú rozdelené na dve zvlášť linky. Po rôznych diskusiách sa zvažujú alternatívy v podobe čísel buď 9, alebo 16.
L11 - máme dáta za sezónu júl/august 2021, kedy jazdila linka 33 vo svojej úplne tragickej podobe, ktorá činila dva spoje doobeda, tri spoje poobede. V koncovom úseku k chate bolo na dvoch doobedných spojoch minimum 0, maximum 12 (každý zo spojov), priemer okolo 6 cest., zaujímavejšie však boli poobedné odvozy, kde sa to pohybovalo od minima 0 až po maximum 19 (28.8.2021, spoj cca o 17:00), priemer sa však pohyboval opäť okolo šiestich cestujúcich. To sú frekvencie pri tejto slabej obsluhe, veríme, že pravidelná hodinovka dokáže do týchto končín prilákať autobusom viac ľudí, než dva spoje ráno tam a tri poobede nazad.
L24 - príchody l. 3 v 38. minútu, odchody l. 24 v 10. a 40. minútu, takže áno, je tam dvojminútový "voľný" prestup smerom do Lauga. V opačnom smere to, žiaľ, nevychádza, tam sa však asi dá lepšie načasovať na konkrétny odchod linky 25.
Nočné spoje - bude v zvlášť príspevku.
Nemocnica - na striedanie zmien boli zapracovávané drobné úpravy, zároveň sa zohľadňovali aj pripomienky, ktoré smerovali na mesto v posledných mesiacoch ohľadom dovozu na šiestu rannú, keďže dnes spoje chýbajú.
Návoz k vlakom - Na prvý ranný Rex by prípoj byť nemal, keďže dvadsať minút po ňom ide Zemplín s takmer identickým zastavovaním, ak dokážeme akceptovať, že nikto nepôjde Trenčín - Brestovany.

TomoSK
linka 2: pre "Sihoťárov" už nebude predstavovať základné spojenie s nemocnicou, keďže tohto spojenia sa ujmú linky 4, 11 a 24. To znamená, že 4/11 majú v špičke 15 minút, v sedle 30 minút, 24 štartuje po ôsmej hodine s intervalom 30 minút, tj. v rannej špičke aj v čase sedla bude zabezpečené spojenie s nemocnicou v počte 4 spoje za hodinu. Zastávka Za nemocnicou teda je príjemným bonusom, nie je však nevyhnutná - so zastávkou sa pôvodne počítalo, nateraz bol vyslovený nesúhlas od ODI, hľadá sa riešenie. Tu to asi tak poviem, že ešte chvíľku potrvá, kým vyspelé riešenia budú akceptované aj na Slovensku, nakoľko obehnúť autobus v zastávke je na Slovensku základné ľudské právo.
linka 23: nekonečne diskutovaná téma v tejto diskusii, preto asi nemá zmysel ju ďalej rozvíjať a obhajovať, nakoľko niektorých diskutujúcich nikdy nepresvedčíme. Na prezentácii bolo zodpovedaných 38 otázok, pomerne intenzívne začali prúdiť podnety aj na mailovú adresu, no vyslovene kritika na spojenie Sihoť - Východná sa zatiaľ neobjavila.
Zámostie -> Laugo: 7 rokov, od roku 2017 do 2023, jazdila zo Zámostia do Lauga počas pracovných dní linka 31 v počte dva spoje za deň, počas víkendov linka 27 v počte tri spoje za deň. Je toto skutočne lepšia ponuka, ako každú pol hodinu s prestupom? Ak trvám na priamom spojení s obchodným centrom, mám k dispozícii linku číslo 6 do ZOC Max. Prečo trváme na nákupe v Lidli na Bratislavskej, ak v Zámostí máme aj druhý Lidl, a to pri Old Herolde, ku ktorému bude premávať priama linka z celého Zámostia?
linka 1 na Juhu: bolo to vysvetľované v prezentácii, do 14:30 každú polhodinu, v ostatných časoch a počas víkendov od/k Ex Tatran.
linka 4 a Opatová: na základe čoho je tvrdené, že je ten interval totálne zbytočný a aj 60-minútovka je na linke 4 veľa? V súčasnosti ani nechodí do Kubrej (kde je kostol, škola), a spoje ráno premávajú v 15-minútových rozostupoch s nasledujúcimi frekvenciami, odchody z Majáka - 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., toto sú tie nízke frekvencie cestujúcich? Ak je niekde dopyt, prečo by sa to tam nemalo v rozumnej miere posilniť? V celodennom merítku ide o 5 spojov navyše, pričom ešte odpadne nutnosť viesť vložené spoje na ZŠ Potočná.
linka 4 a 11: spojenie k lekárom na Súvoze zostane zo zastávky Pred poľom, spojenie s dvoma lekármi Pod sokolicami zanikne, no vznikne spojenie so štyroma lekármi a denným stacionárom na Sihoti. Nedá sa vyhovieť všetkým, no vo výsledku by si viac cestujúcich malo polepšiť, než pohoršiť. A požiadavky občanov na spojenie Kubrice a Kubrej so Sihoťou napríklad tak, ako má aj Opatová v súčasnosti cez linku 4, sú za nás absolútne legitímne.
Spojenie k vlakom: Nalejme si prosím čistého vína a vráťme sa osem rokov dozadu na prezentáciu novej koncepcie MHD. Milan005 ako prezentujúci sám cestujúcim odporúčal, aby sa pri doprave k vlakom a od vlakov nebáli používať aj zastávku Obchodná akadémia, ktorá je v porovnateľnej pešej dostupnosti, ako cesta od nástupišťa vlakov na zastávky PAL. A my sa s týmto tvrdením absolútne stotožňuje a úplne s ním súhlasíme.