Reply on: theo #13634:
Pre zachovanie nejakej prehľadnosti sa pokúsim odpovedať čo najvecnejšie a zároveň čo najstručnejšie:L1 - určite sa zváži, či po vzore ostatných miest neoznačovať spoje ako 1s, teda tak, ako zrejme budú označené aj v cestovnom poriadku. Určite sa to však nebude odčleňovať do zvlášť linky, jedná sa o koncový úsek, už v súčasnosti sú tak rozdeľované napríklad linky 4 či 5. Z väčších miest mi takto z pamäti napadá napríklad 21 v Devínskej, 30 v Lamači či 4 na Zlaté piesky.
L2 - Biskupice námestie majú silnú prímestskú dopravu na Električnú nemocnicu. Z Karpatskej a Jána Zemana to už je skutočne v pešej dostupnosti aj pre ťažšie mobilných občanov. Zostalo jedine okolie zastávok Biskupice cintorín a Nozdrkovce, na ktoré by to mohlo doľahnúť. Za zastávku sa však bude bojovať a urobí sa všetko preto, aby toho 1.9. vznikla. Naráža sa tu na problém, že stavebné riešenia, čo sa v iných krajinách vyslovene vyžadujú, sú u nás striktne no-go, žiaľ.
L4 - Frekvencie za Opatovú už boli, pre istotu uvediem znova, na odchod zo zastávky Maják je to podľa spojov 7:11 Saratovská 19,7 cest., 7:26 Saratovská 28,3 cest., 7:41 ZŠ Kubranská 35,2 cest., smerom z Kubrice to uvediem za vyšší počet spojov, pre zachovanie objektivity vyberám až poslednú zastávku rozdeleného úseku, teda Kubrá záhrady, tam je to podľa spojov 5:44 3,4 cest., 6:14 3,9 cest., 6:44 7,7 cest., 7:14 17,1 cest., 7:44 18,3 cest., 8:34 8,5 cest., teda skutočne je Kubrica, hoci nemá narozdiel od Opatovej PAL ani vlaky výrazne slabšia, aj napriek v súčasnosti dobrej ponuke spojov. Faktom je, že tu žijú len niečo vyše dvoch stoviek obyvateľov, ktorí sa však dožadujú priameho spojenia aj so Zámostím, aj s Maxom, aj so Sihoťou, aj všade, čo treba uznať - je nereálne, už dnes na tej jednej linke chodí ľudí málo. Zo spojov 7:14 a 7:44 sa navyše polovica vyklopí pred ZŠ Kubranská. Preto, ak už Opatová nemá mať viac spojov, než Kubrica, je vhodné ich aspoň postaviť na roveň.
L6 - najväčšie množstvo podnetov smeruje práve na túto šestku, takže jednotlivé varianty linky 6 na Sihoť a do Kubrej budú rozdelené na dve zvlášť linky. Po rôznych diskusiách sa zvažujú alternatívy v podobe čísel buď 9, alebo 16.
L11 - máme dáta za sezónu júl/august 2021, kedy jazdila linka 33 vo svojej úplne tragickej podobe, ktorá činila dva spoje doobeda, tri spoje poobede. V koncovom úseku k chate bolo na dvoch doobedných spojoch minimum 0, maximum 12 (každý zo spojov), priemer okolo 6 cest., zaujímavejšie však boli poobedné odvozy, kde sa to pohybovalo od minima 0 až po maximum 19 (28.8.2021, spoj cca o 17:00), priemer sa však pohyboval opäť okolo šiestich cestujúcich. To sú frekvencie pri tejto slabej obsluhe, veríme, že pravidelná hodinovka dokáže do týchto končín prilákať autobusom viac ľudí, než dva spoje ráno tam a tri poobede nazad.
L24 - príchody l. 3 v 38. minútu, odchody l. 24 v 10. a 40. minútu, takže áno, je tam dvojminútový "voľný" prestup smerom do Lauga. V opačnom smere to, žiaľ, nevychádza, tam sa však asi dá lepšie načasovať na konkrétny odchod linky 25.
Nočné spoje - bude v zvlášť príspevku.
Nemocnica - na striedanie zmien boli zapracovávané drobné úpravy, zároveň sa zohľadňovali aj pripomienky, ktoré smerovali na mesto v posledných mesiacoch ohľadom dovozu na šiestu rannú, keďže dnes spoje chýbajú.
Návoz k vlakom - Na prvý ranný Rex by prípoj byť nemal, keďže dvadsať minút po ňom ide Zemplín s takmer identickým zastavovaním, ak dokážeme akceptovať, že nikto nepôjde Trenčín - Brestovany.

theo
L2 - aj keď v prezentácii je spomínané spojenie k Nemocnici odvšadiaľ, v prípade Nozdrkoviec a Biskupíc to do vybudovania zastávky za nemocnicou platiť nebude.
L4 - počet spojov sa mi zdá vysoký, keďže časť cestujúcich, ktorý smerujú mimo Trenčín, nemá dôvod prestupovať v meste. Ale keď TomoSK hovorí o vysokej obsadenosti, potom to asi bude oprávnené. Len by ma zaujímalo porovnanie s Kubrou/Kubricou, ktorá bude mať v časti osídlenia rovnakú frekvenciu spojov, ale bez alternatívy v podobe vlakov a prímestských autobusov.
L6 - podobný prípad ako L1, varianty spojov Kubrá/Sihoť treba označiť samostatným číslom.
L7 - je možné očakávať nejakú nadväznosť na osobnú vlakovú dopravu v žst Zlatovce? Inak by ma zaujímalo, po ktorých uliciach presne sa bude točiť v Zámostí? Z názvov zastávok nie som príliš múdry.
L8 - po pravde, čakal som úplný presun výkonov na L1. Ale v podstate je mi to jedno, Obchodná akadémia je prijateľná alternatíva pri ceste na/z vlaku.
L11 - ohľadom Trubárky, pár rokov dozadu niečo jazdilo až nad Kubricu, existujú z tej doby nejaké štatistiky? V roku 2021 jazdilo na trase AS-Kubrica, konečná päť párov spojov.
L24 - bude aspoň negarantovaný prestup na Beckovskej na L3 na Juh a opačne ako doplnok k priamym spojom?
Školské spoje - určite lepšie riešenie, ako terajšia L22, keď som už párkrát po nočnej až na zastávke zistil, že sú prázdniny.
Nočné spoje - príde mi to dosť veľkorysé, ale nechám sa prekvapiť.
Nemocnica - dúfam, že sa myslí aj na zamestnancov na striedanie zmien.
Zaujímal by ma návoz z Juhu na prvé ranné vlaky 3:41, 4:41 smer BA/MY a 4:53, 5:21 smer ZA. Presnejšie, zaujímal by ma návrh cestovných poriadkov, nielen linkové vedenie a frekvencia spojov.