Reply on: S499.1023 #4068:
bolo to pomerne lacné riešenie na močariskách a bahne postaviť Juh - Kamenné mesto. Žiaľ, Juh I a Juh II sa vzhľadom na existujúcu zástavbu a lesopark Brezina nedajú prepojiť, jediná spojnica je Saratovská.Iná situácia je Juh II, kde "štvorprúdová" (dnes len dvoj + parkovacie miesta) gen. Svobodu končí otočkou autobusu a križovatkou s Liptovskou ul. do pravého uhla, z čoho jasne badať jej plánované predĺženie. Takže ak by sa GSV potiahla ďalej ako je aj na mape z roku 1985, spoja sa dole s Východnou, a tam by prepojenie malo efekt. Naviac po dostavbe JV-obchvatu by sa mohol uskutočniť návrh z 80-rokov: L1 okružne v smere hodinových ručičiek, L11 opačne polokružne z Kubrice.
K tomu prestupu: rozhodne zavedenie linky Saratovská - Východná a pod. na prestup na Juh II je taká istá blbosť ako navrhol VUD pre BB (Mládežnícka - Internátna), jednoducho Juh má 3 konečné a aj ostanú, pretože tie linky ako 1,8,11,18,28 jednoducho nemôžeš spojiť do jedinej. Iná situácia je napr. Zámostie, lebo taká Hasičská alebo Rozmarínová/Braneckého je prirodzený prestupový uzol, takže tam by to bolo o niečom inom. Ale prestupovať z Juhu I na bus na Juh II niekde pod Juhom (inde to zase nejde, kvôli cestnej sieti sídliska) alebo na Juhu nie je dobrý nápad vôbec. Rovnaké by bolo v BB zaviesť na Sásovú len L22, a na Tatranskú a Karpatskú zrušiť linky (26,20,24,25) a vytvoriť prestup na Sásovej. Preto analógiou ako v BB Námestie slobody je pre TN vhodná Hasičská alebo Rozmarínová, resp. ŽST. ?
draxter