Cize PCLckari vzdy robia Prilozte kartu kvoli sebe?
Nie, ja som kritizoval dopravcu/samospravu. Jedine co som v suvislosti s EMTrestom povedal je, ze niekedy mam dojem ako keby ich k tomu "inspirovali". Aj keby bol moj dojem spravny, stale je na vine predovsetkym dopravca/samosprava.
kontrolovať si na tom môžeš, čo máš na karte... ? je to tam kvôli tarifnému vybaveniu cestujúceho...
A kritizoval si dodávateľa, nie objednávateľa systému. Preto som sa ozval, že dodávateľ neurčuje objednávateľovi, čo si má objednať ale je to naopak. Rovnako si objednávateľ určuje, ako sa bude systém používať.
tak tak. Hádam to už aj zvyšok konečne pochopí, zase tá debata nesmeruje nikde. Keď tých pár ľudí, čo tu do toho stále kecajú bez toho, žeby priniesli niečo čo nevieme, bude mať tú moc s tým dačo urobiť, potom sa môežeme o tom baviť ďalej.
Inak chcem sa spýtať, či sa ustálilo už, ako budú transparenty zobrazovať tie zastávky.
má zmysel s tebou diskutovať, keď si furt melieš dookola to isté? Ešte raz a naposledy - to, či sa karty musia označovať alebo nie je rozhodnutie DOPRAVCU a nie DODÁVATEĽA.
Systém funguje normálne či sa karty označujú alebo nie, príklady sú jasné: Dopravný podnik mesta Košice, Dopravný podnik mesta Pardubice, Dopravný podnik mesta Hradec Králové (neoznačujú sa predplatné časové lístky u všetkých troch dopravcov).
Nepotrebuješ... ale vysvetli to úradníkom na magistrátoch. Nehovoriac o tom, že prístup Trenčína k PCL (cena, povinnosť prikladania) mi pripadá, ako keby sa k tomu mesto uvolilo proti svojmu želaniu, len aby vyzerali dobre (alebo aby im ľudia zo SADky a/alebo imhd s tým konečne dali pokoj ? )
Mas dojem, ze sa bavime o Londyne? Nuz, tak preto ho nespominam Mimochodom, cestoval som v Londyne cez pracovne dni a hoci sa tam v busoch pipa, je potrebne dat do pozornosti, ze za celu dobu mojho cestovania (hoci mozno to bolo len stastie) na kazdej zastavke nastupovalo o dost menej ludi ako bezne na Slovensku a teda aj zdrzanie z pipania bolo mensie. V Londyne je to navyse ani nie tak kvoli statistike ako kvoli kontrole listkov (t.j. nieco podobne ako ma byt v BID - tiez pri nastupe v primeste bude robit Prilozte kartu aby vodic vedel ci mas platny PCL - faktom je, ze aj z uvedeneho dovodu povazujem za lepsie papierove PCL).
inak je zaujímavé, že napríklad nehaníš taký Londýn, že buzerujú cestujúcich, ktorí majú zakúpené BUS / TRAVEL PASSy... tam to je normálne, že prikladáš kartu vždy a všade... ?
nerozumiem tomu všetcia? DPMK snáď takto buzeruje cestujúcich? Ostatní (SAD) používajú nástup prednými dverami v snahe ušetriť na stratách za čiernych pasažierov a platoch prepravnej kontroly. Ale to je len otázkou dopravcu, prípadne prepravcu ako objednávateľa - čo máš možnosť vidieť na SAD TN, kde sa zmenil systém nastupovania bez výrazného zásahu do systému vybavovania cestujúceho - pre vodiča sa nezmenilo nič, zmenila sa iba filozofia. Ak by nebolo povinné prikladanie kariet - žiaden problém, palubný počítač to hádam bez tých kariet prežije ?
samozrejme, ja som sa len pokúšal vysvetliť, že to nie je myšlienka pochádzajúca od dodávateľa systému. Aj u EMtestov je prakticky jedno, ako budeš štatistiku získavať a ide to aj bez povinného prikladania kariet (príklady som už uviedol - KE, PCE, HK). Sám poznám iné formy zisťovania štatistiky prepravených cestujúcich. ?
Myslím, že dopravcovia by štatistiku v podstate mali na háku, keby ju od nich nechcel objednávateľ. V tomto smere totiž u nás vládne úradníck paranoja ("boh chráň aby sme dopravcovi zaplatili čo i len halier viac než na koľko má nárok") a sklon produkovať čo najviac zbytočných papierov (ktoré, súdiac podľa výsledkov väčšiny optimalizácií, aj tak nikto nečíta).
Re #3868 kvorka: A co ze je najobjektivnejsi? Preto budeme otravovat (a odradzat) ludi a spomalovat premavku? Ak je cielom presne pozorovat ako ludia ubudaju, kvoli debilitam tipu Prilozte kartu, tak prosim.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk