Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No eraser mi vnúkol, žeby som mal zverejniť môj návrh na linkové vedenie MHD TN (špička ráno/sedlo doobedu/špička poobede/večer//víkend):
1: Juh II - ŽST 15/20/15/30//20, ŽST - Kubra 30/40/30/30//40
2: Sihoť IV - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/60/120//120, Biskupice - Shoping Zóna 30/120/30/120//120
3: -
4: škoslké spoje ráno tam, poobede späť
5: Juh I - Zlatovská 30/60/30/60//60
6: Sihoť IV - Zlatovská 60/120/60/120//120
7: Kubrica - Zlatovská 60/-/60/-//-
8: Sihoť IV - Juh II 20/30/20/30//60
9: Juh I - Istebnícka - VOP - Detské mestečko - Záblatie 60/120/60/120//180
10:*Juh II - Shopping Zone - ŽST - BIlla Sihoť IV (frekvencia spojov sa upraví s ohľadom na kapacitu a potreby linky 2, max. na 30/60/30/30//30).
11: Juh I - Kubrica 60/60/60/60//60
12: -
13: Záblatie - Zlatovce - Istebnícka - ŽST (30/60/30/60//60) - Billa - Sihoť IV (60/120/60/120//120)
14: -
15: Juh II - Zlatovská (30/60/30/60//-) - Záblatie (60/120/60/120//-)
16: -
17: Juh I - ŽST (TRENS) 40/60/40/60//-
18: Juh I - Sihoť IV 60/60/60/60//60
19: Juh II - VOP 60/-/120/-//-
20: ostáva
21: Juh II - Potočná ZŠ 60/120/60/120//120
22: Juh II - TRENS expres 30/-/30/-//-
23: Juh III - ŽST 40/60/60/60//120
28: Juh III - Sihoť IV 60/60/60/60//120
50: každú hodinu spoj

Opätovne by som v prípade potreby zaviedol aj spoje L7 Kubra - SAD na preťah vozidiel, ak to bude potrebné kvôli prejazdom. Prejazdy by sa primárne riešili linkami 5,6,7,15. Kapacita L1 ráno bude postačovať 15min, pretože TRENS-spoje budú riešené expresne po električnej na L22. L8 aj v špičke postačí 20 min, ak bude presne rozvrhnutá a zohľadnia sa aj spoje L18,21,28, pričom sa večer rovnako ako na L1 posilní na 30 min. interval. Na L6 dôjde k úbytku spojov, ale naopak predĺžia sa vybrané spoje L13 na sihoť tak, aby bol zachovaný súčasný počet spojov a ich optimalizácia. L1+8 ako aj L11+18 budú v dokonalom preklade na spoločnom úseku trate, rovnako konečne sa zrušia súbehy 8+18 a 11+17 ako aj 5+9 a najmä 23+28.

* - Pokiaľ nebude dokončené Laugaricio Shopping center, linka 10 premávať nebude.
Reply on: eraser #2671:
jj
Reply on: milan005 #2668:
No hej, ale SAD-ka také dačo aj dokáže? Nechcem byť ironický ale SAD-ka kým robí dopravu tak ma štípe v zadku ? zas na druhej strane CP sú aspoň pravidelné a vaše spoje nemajú 3 až 6 variant ako v Trnave kde je to ozaj krieg ☠
Reply on: draxter #2667:

Ok, odpovedám a vysvetľujem.
L1 má fixnú trasu, čiže stále ako je uvedená v návrhu. A L8 spája Kubru a Juh všetkými spojmi, tam niesú alternatívy, len nechodí na stanicu. Spojenie Stanica - Kubra robia linky 13 a 23.

L21 som dal preto, ako dal lebo sedí s odchodmi linky 3 z Vlárskej. A jej zrušenú trasu po Električnej vykonáva oveľa kapacitnejšia linka 23 s intervalom 20/60/20//60. L21 je oproti "mojej" L23 neporovnateľne slabšia, teda ide o pravidelnejšiu obsluhu Električnej. A ešte by som chcel dať do pozornosti, že zastávka Soblahovská č.d. 49 je neobsluhovaná, čo si asi nikto nevšimol. Ako riešenie by som nahodil umiestnenie zastávky na križovatku Soblahovské x Dlhé hony alebo na ulicu Dlhhé hony kúsok za križovatku v smere do mesta.
Reply on: irizar #2652:
o tej spotrebe uz som zapocul aj ja nieco podobné
Reply on: eraser #2665:
no aby som nebol za velkeho kritika navrh ako predpokladam podla pohladu na mapu je to dobry, ale ty tu porovnavas TN s BA a to je neporovnatelne si myslim a naco to cestujucemu komplikovat. ale ako draxter napisal pri prestupe zadara a nastupe vsetkymi dverami by nieco podobne snad slo.
Reply on: eraser #2666:
vyjadrím sa (samozrejme subjektívne, ale nezávisle napr. na číslach liniek, to je len detail):
L1* - cez víkend stačí 20 min, maximálne 15 min, keďže už L8 a L21 na Juh II neposielaš. A ako do Kubry? Pokiaľ by mala končiť na stanici, bol by som aspoň za jej predĺženie k MAXu, či už vo forme polookružnej linky alebo otočky na kruháči pri MAXe.

L2* - táto trasa je podľa mňa osobne najhoršia možná, a poviem prečo: kedysi chodila L12 na trase SAD - Perla - Karpatská - LOT. Mala aj pár spojov v "a". Ale chodila takmer nevyužívaná. Takže si myslím, že nezabezpečenie spojenia Biskupíc a Nozdrkoviec na stanicu je nedobré riešenie. Zamosy ide minimum ľudí odtiaľ busom. (dal by som číslo L12 ako bývalo).

L5* - ako sihoťár by som takú linku bral. Ale myslím, že interval 8 min a 10 min je veľa, ale keďže je to jediná poriadna Sihoťlinka, budiš 10/15/10/15//20. (nechal by som číslo L18)

L6* - podľa mňa je táto linka už za zenitom, pokiaľ nebude postavený druhý most a napr. zadom nevyjde aj na Juh, alebo nepôjde až k univerzite do Záblatia. Osobne si myslím, že 15/30/15/30-60//60 stačí.

L8* - ak uvedieš, koľko spojov pôjde až do Kubry z Juhu, potom poviem či stačí alebo nie. V zásade je to ex L22, takže ok. (nechl by som číslo L22) Myslím, že by stačilo 20/-/20/-.

L13* - okej. Možno aj doobedu nechať 30, presda sa ním vozia študenti na Univerzitu, a ak L1 nepôjde do Kubry, tak aspoň po Kubru viac spojov do hodiny o 1.

L16* - predĺžil by som na Sihoť, možno u niektorých vynechal stanicu na úkor TRENS.

L20* - okej.

L21* - zamosty by som ju nedával. Pekne po električnej buď do Biskupíc potom, alebo k Shopping zóne alebo na Juh. Je to špecifická linka, podľa mňa by mala ostať tak, ako je. Už má rokmi svoje postavenie.

L23* - okej.

Uvedený návrh by však v súčasnosti isto neprešiel pre 2 veci: spoplatnené prestupy (a nemožnosť nástupu všetkými dvermi) a nenadväznosť spojov. Možno niekedy v budúcnosti. V každom prípade snaha sa cení a každý návrh vítam, lebo vždy je na nejakej logike založený a prináša nové pohľady na vec.
Reply on: draxter #2664:
ako inak hodnotíš môj návrh?
Reply on: milan005 #2657:
Teraz si to neber osobne, ale chcem ti demonštrovať ako sú čísla asi "podstatné", aspoň pre dopravcov. Zmeny čísel liniek v BA asi vieš aké prebehli po 1.1.2000. Zo všetkých aspoň pár ti spomeniem : na stanicu som mal vždy zvyk ísť na 47, smola = 81, potom Slovnaft 21 = 97, teraz 87, Nový most 56 = 80, Patrónka 112 = 92, Staré mesto 28,37,45,113 = 88,78,95,85 a Ružinov 55,118,119,120 = 86,96,98,186, neskôr 98 a 186 zlúčili do 68, ktorá dnes poberá aj výkony za zrušenú 85 a 86. Teraz si zober, že dakto čo neni v obraze tak nastúpi omylom na 21 v domienke, že ide do Petržalky tak skončí v Devínskej Novej Vsi. Síce človeku, ktorý pozorne číta oznamy, cestovné poriadky a hlavne transparenty autobusov sa toto stať nemôže, a dokonca sú aj takí ktorí sa ani neobťažujú sa pozrieť na zastávkový označník či tam naozaj ich linka stojí ? povedz mi načo bolo oblastné označovanie liniek dobré? Nikomu na nič, ľudia si proste museli zafixovať, že už to neni trebars linka 38 ale 50, alebo nie 115 ale 71. Po novom sa pripravuje napríklad včlenenie trolejbusových liniek očíslovaním medzi autobusové čiže už to nebudú linky 201 až 212. Napr. 201 = 71, 202 = 72, 203 = 73, 204 = 64, 205 = 45, 206 = 46, 207 = 47, 208 = 48, 209 = 69, 210 = 40, 211 = 49, 212 = 42. Takže ako vidíš na historické označovanie liniek dopravca môže z vysoka sr... a ani mňa to neteší, no v tom návrhu pre TN som chcel aspoň ako tak zachovať podobnosť čísel s trasami, čiže 13 by napr. bola predĺžená do Kubry a 3 by sa zamenila za 21. Na 5 by sa dala spraviť úprava na 18. K tej L1 ti chcem povedať ešte toľko, že cez pracovné dni by tam chodili celodenne klbáky a cez víkendy sóla, preto je interval taký aký je.
Reply on: eraser #2663:
?
Reply on: draxter #2660:
to 30/60/30//60 je pre spoje do Nozdrkoviec a 15/30/15//30 je pre trasu od Biskupíc na VOD-EKO.
Reply on: milan005 #2661:
no pri tej dvojke vidím dokonca 2 druhy čísel...
Reply on: draxter #2660:
asi ranajsia spicka/sedlo/poobednajsia spicka//vikend
Reply on: eraser #2654:
ako mám rozumieť tvojim číslam, napr. pri L2: 30/60/30//60, 15/30/15//30 ?

Klasicky býva špička/sedlo/víkend resp. ráno/doobeda/poobede/večer - víkend?
Reply on: irizar #2652:
neuveríš ako tie pokusy dopadli...ale o tom nie tu.
Reply on: capaCity #2651:
ad 1. ja mám problém sa napchať aj do sedadiel B961 ? ad 2. úplny súhlas ad 3. síce B961E sú podľa mňa veľmi pekné busy, Citelis 18M je ozaj elegantný. A keďže je NP, tak u mňa víťazí. Ale ako hovoríš, proti gustu žiaden dišputát. ?
Reply on: capaCity #2651:
hlasoval som tiez za B961E z dobodky presne rovnakych dovodov ako ty;-)
Re #2652 irizar: ak sa neurazis za tym co som napisal si stojim...
Re #2654 eraser: tak najprv robis takmer nezmyselnu revoluciu v Ziline, kde myslim maju dobre zabehnuty system GVTD a teraz tu chces zmenit MHD od zakladu?:) ale nie no snaha sa ocenuje,a le spytam sa ta, bol si niekedy vobec v Trencine? To by ludia museli takmer pri kazdej ceste kamkolvek prestupovat a to v tak malom meste ako je Trencin, napr. aj ja do skoly. momentalne sa dostanem L11, 17 a nudzovo L1. potom by som musel ist zazracne ocislovanou L5 a niekde prestupit na L13 alebo 23. a to potom dakujem bud by som siel L8 na Sihot a odtial k Maxu pesu alebo by som isiel peso rovno z Juhu na biku. a na taku MHD by som sa zvysoka...a aj mnozstvo cestujucich.
Tak ako v Ziline ma historicku podobu napr. L3, ktora vzdy chodila cez/na Borik a neda sa zamenit "trojkosestnastkou" zo 100 roznych dovodov tak sa neda podla mna menit "historicke" cislovanie v TN na ktore su ludia zvyknuti. Predstava je to pekna ale dobre si pamatam aka nespokojnost bola po 1.7.2002 ked zmenili iba L1,11 a 8,18 konecne, ludia nadavali a vela cestujucich odislo od MHD. Predstavy su to sice pekne, tu L13 som si aj ja takto predstavoval kedysi v mojom navrhu s co najmensim poctom liniek. ale uprimne take nieco by bola pre MHD TN katastrofa, navrh je to pekny ale to je vsetko. Ludia by museli prestupovat takmer odvsadial vsade a v takom meste ako je TN kde sa da prejst aj peso s jedneho konca mesta na druhy...alebo napr. preco z centra Juhu teda Gen. Svobodu si ponechal 1 plnohodnotnu linku a to neviem preco cez vikend az s 12min. a v sedle prac. dna len s 15min. intervalom. mozno tebe ak si Bratislavcan zijuci v Petrzalke to pride ako rozumne riesenie, lenze TN nema ani polovicu obyvatelov Petrzalky
Reply on: capaCity #2655:
No čísla to je minimum. Nech je to kľudne aj 18. Možno to číslo 5 by pomohlo na odlíšenie, aby si ľudia neplietli 8 a 18. Veľmi ľahko sa také môže stať. Na jednej strane pri pokuse o estetiku, môže sa stať, že pri počte 10 liniek budú čísla liniek 1 až 10.

Čo sa týka zastávky Veľkomoravská tak je jednosmerná a obsluhovaná len pri ceste do centra. Dúfam, že som ťa pochopil správne.

A nové spojenie vzniklo linkou 21 čo som navrhol by som chcel upozorniť Opatová - Sihoť a expresne cez Železničnú ulicu k Autobusovej/Železničnej stanici, čiže už to nie sú zachádzky cez celú Sihoť a potom k stanici, čo som ale nezmenil pri linke 6 aby sa dalo z celej Sihoti ísť k AS/ŽST.

Význam L20 je ten, že na zastávke Dlhé hony pozbiera cestujúcich z L5 a na Inoveckej pozbiera zas prestupujúcich z liniek 1 a 8. Osobne som si netrúfal zrušiť L20, hoci sa jedná o dva spoje ale predsa aby ľudia nemuseli chodiť až na L2.

Opraviť by som sa chcel pri intervale linky 13 kde ranný a poobedný interval je striedavo 20 a 40 minút, hlavne kvôli rannej špičke, keď sa ľudia potrebujú za kratší čas dostať do mesta a poobede naopak.
Reply on: eraser #2654:

Čo k tomu dodať.... v súčasnosti aj ja rozmýšľam nad novým linkovaním a snažím sa vytvoriť (hoci zrejme len pre vlastné uspokojenie) ideálny systém MHD v TN. Čo však ja robím inak ako ty je, že nemením zbytočne čísla liniek (nevidím rozdiel medzi súčasnou L18 a tvojou L5). Myslím si, že by to spôsobilo len zmätok a že rozumnejšie je ponechať aspoň podovbné trasy liniek.
ďalej moc dobre nerozumiem L20 a sú tam aj také nezmysly, ako napr. obsluha zast. Veľkomoravská v smere Za Mosty....
Ale inak si cením Tvoju snahu ?
Tož môj subjektívny názor
Rovno prejdem k veci nech sa dočkám viac odpovedí naraz. Robil som v júni zmeny v linkovom vedení v TN a doteraz som to nikde nedal, tak som zvedavý na reakcie ?

1 (12/15/12//12)
Gen. Svobodu - Inovecká - Legionárska - Rozmarínová - Autobusová stanica a späť

2 (30/60/30//60, 15/30/15//30)
Nozdrkovce - Biskupice - (LOT) - Legionárska - Rozmarínová - Veľkomoravská - Zlatovská - VOD-EKO

5 (8/15/10-12//20)
ZŠ Saratovská - cintorín - Dlhé hony - Legionárska - Hasičská - Považská - Sihoť

6 (15/30/15//30)
Sihoť - Hodžova - Autobusová stanica - 5Veľkomoravská - Zlatovská - VOD-EKO

8 (12/-/12//-, v preklade so spojmi linky 1)
Gen. Svobodu - Inovecká - Legionárska - Rozmarínová - Gen. Štefánika - Kubranská,BILLA

13 (30/60/30//60)
Záblatie - Detské mestečko - Bratislavská - Autobusová stanica - Gen. Štefánika - Kubranská - Kubrická - Kubrica

16 (určené spoje počas pracovných dní)
Istebník,VOP 027 - (Istebnícka - Bratislavská : expresná trať linky, ktorá nejde cez Staničnú a Zlatovskú) - Staničná - Zlatovská - Autobusová stanica, určené spoje zachádzajú a vychádzajú z Detského mestečka

20 (určené spoja počas pracovných dní): Biskupice,LOT - Jána Zemana - Dlhé hony - Jána Zemana - Biskupice,LOT

21 (60/120/60//120)
Opatová - Opatovská cesta - Sihoť - Autobusová stanica - Zlatovská - Bratislavská - Záblatie - Detské mestečko - Istebnícka - Vlárska cesta

23 (20/60/20//60)
Východná - Električná - Autobusová stanica - Gen. Štefánika - Kubranská - Kubranská

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.