No eraser mi vnúkol, žeby som mal zverejniť môj návrh na linkové vedenie MHD TN (špička ráno/sedlo doobedu/špička poobede/večer//víkend):
1: Juh II - ŽST 15/20/15/30//20, ŽST - Kubra 30/40/30/30//40
2: Sihoť IV - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/60/120//120, Biskupice - Shoping Zóna 30/120/30/120//120
3: -
4: škoslké spoje ráno tam, poobede späť
5: Juh I - Zlatovská 30/60/30/60//60
6: Sihoť IV - Zlatovská 60/120/60/120//120
7: Kubrica - Zlatovská 60/-/60/-//-
8: Sihoť IV - Juh II 20/30/20/30//60
9: Juh I - Istebnícka - VOP - Detské mestečko - Záblatie 60/120/60/120//180
10:*Juh II - Shopping Zone - ŽST - BIlla Sihoť IV (frekvencia spojov sa upraví s ohľadom na kapacitu a potreby linky 2, max. na 30/60/30/30//30).
11: Juh I - Kubrica 60/60/60/60//60
12: -
13: Záblatie - Zlatovce - Istebnícka - ŽST (30/60/30/60//60) - Billa - Sihoť IV (60/120/60/120//120)
14: -
15: Juh II - Zlatovská (30/60/30/60//-) - Záblatie (60/120/60/120//-)
16: -
17: Juh I - ŽST (TRENS) 40/60/40/60//-
18: Juh I - Sihoť IV 60/60/60/60//60
19: Juh II - VOP 60/-/120/-//-
20: ostáva
21: Juh II - Potočná ZŠ 60/120/60/120//120
22: Juh II - TRENS expres 30/-/30/-//-
23: Juh III - ŽST 40/60/60/60//120
28: Juh III - Sihoť IV 60/60/60/60//120
50: každú hodinu spoj
Opätovne by som v prípade potreby zaviedol aj spoje L7 Kubra - SAD na preťah vozidiel, ak to bude potrebné kvôli prejazdom. Prejazdy by sa primárne riešili linkami 5,6,7,15. Kapacita L1 ráno bude postačovať 15min, pretože TRENS-spoje budú riešené expresne po električnej na L22. L8 aj v špičke postačí 20 min, ak bude presne rozvrhnutá a zohľadnia sa aj spoje L18,21,28, pričom sa večer rovnako ako na L1 posilní na 30 min. interval. Na L6 dôjde k úbytku spojov, ale naopak predĺžia sa vybrané spoje L13 na sihoť tak, aby bol zachovaný súčasný počet spojov a ich optimalizácia. L1+8 ako aj L11+18 budú v dokonalom preklade na spoločnom úseku trate, rovnako konečne sa zrušia súbehy 8+18 a 11+17 ako aj 5+9 a najmä 23+28.
* - Pokiaľ nebude dokončené Laugaricio Shopping center, linka 10 premávať nebude.
1: Juh II - ŽST 15/20/15/30//20, ŽST - Kubra 30/40/30/30//40
2: Sihoť IV - Biskupice - Nozdrkovce 60/120/60/120//120, Biskupice - Shoping Zóna 30/120/30/120//120
3: -
4: škoslké spoje ráno tam, poobede späť
5: Juh I - Zlatovská 30/60/30/60//60
6: Sihoť IV - Zlatovská 60/120/60/120//120
7: Kubrica - Zlatovská 60/-/60/-//-
8: Sihoť IV - Juh II 20/30/20/30//60
9: Juh I - Istebnícka - VOP - Detské mestečko - Záblatie 60/120/60/120//180
10:*Juh II - Shopping Zone - ŽST - BIlla Sihoť IV (frekvencia spojov sa upraví s ohľadom na kapacitu a potreby linky 2, max. na 30/60/30/30//30).
11: Juh I - Kubrica 60/60/60/60//60
12: -
13: Záblatie - Zlatovce - Istebnícka - ŽST (30/60/30/60//60) - Billa - Sihoť IV (60/120/60/120//120)
14: -
15: Juh II - Zlatovská (30/60/30/60//-) - Záblatie (60/120/60/120//-)
16: -
17: Juh I - ŽST (TRENS) 40/60/40/60//-
18: Juh I - Sihoť IV 60/60/60/60//60
19: Juh II - VOP 60/-/120/-//-
20: ostáva
21: Juh II - Potočná ZŠ 60/120/60/120//120
22: Juh II - TRENS expres 30/-/30/-//-
23: Juh III - ŽST 40/60/60/60//120
28: Juh III - Sihoť IV 60/60/60/60//120
50: každú hodinu spoj
Opätovne by som v prípade potreby zaviedol aj spoje L7 Kubra - SAD na preťah vozidiel, ak to bude potrebné kvôli prejazdom. Prejazdy by sa primárne riešili linkami 5,6,7,15. Kapacita L1 ráno bude postačovať 15min, pretože TRENS-spoje budú riešené expresne po električnej na L22. L8 aj v špičke postačí 20 min, ak bude presne rozvrhnutá a zohľadnia sa aj spoje L18,21,28, pričom sa večer rovnako ako na L1 posilní na 30 min. interval. Na L6 dôjde k úbytku spojov, ale naopak predĺžia sa vybrané spoje L13 na sihoť tak, aby bol zachovaný súčasný počet spojov a ich optimalizácia. L1+8 ako aj L11+18 budú v dokonalom preklade na spoločnom úseku trate, rovnako konečne sa zrušia súbehy 8+18 a 11+17 ako aj 5+9 a najmä 23+28.
* - Pokiaľ nebude dokončené Laugaricio Shopping center, linka 10 premávať nebude.
draxter
L1* - cez víkend stačí 20 min, maximálne 15 min, keďže už L8 a L21 na Juh II neposielaš. A ako do Kubry? Pokiaľ by mala končiť na stanici, bol by som aspoň za jej predĺženie k MAXu, či už vo forme polookružnej linky alebo otočky na kruháči pri MAXe.
L2* - táto trasa je podľa mňa osobne najhoršia možná, a poviem prečo: kedysi chodila L12 na trase SAD - Perla - Karpatská - LOT. Mala aj pár spojov v "a". Ale chodila takmer nevyužívaná. Takže si myslím, že nezabezpečenie spojenia Biskupíc a Nozdrkoviec na stanicu je nedobré riešenie. Zamosy ide minimum ľudí odtiaľ busom. (dal by som číslo L12 ako bývalo).
L5* - ako sihoťár by som takú linku bral. Ale myslím, že interval 8 min a 10 min je veľa, ale keďže je to jediná poriadna Sihoťlinka, budiš 10/15/10/15//20. (nechal by som číslo L18)
L6* - podľa mňa je táto linka už za zenitom, pokiaľ nebude postavený druhý most a napr. zadom nevyjde aj na Juh, alebo nepôjde až k univerzite do Záblatia. Osobne si myslím, že 15/30/15/30-60//60 stačí.
L8* - ak uvedieš, koľko spojov pôjde až do Kubry z Juhu, potom poviem či stačí alebo nie. V zásade je to ex L22, takže ok. (nechl by som číslo L22) Myslím, že by stačilo 20/-/20/-.
L13* - okej. Možno aj doobedu nechať 30, presda sa ním vozia študenti na Univerzitu, a ak L1 nepôjde do Kubry, tak aspoň po Kubru viac spojov do hodiny o 1.
L16* - predĺžil by som na Sihoť, možno u niektorých vynechal stanicu na úkor TRENS.
L20* - okej.
L21* - zamosty by som ju nedával. Pekne po električnej buď do Biskupíc potom, alebo k Shopping zóne alebo na Juh. Je to špecifická linka, podľa mňa by mala ostať tak, ako je. Už má rokmi svoje postavenie.
L23* - okej.
Uvedený návrh by však v súčasnosti isto neprešiel pre 2 veci: spoplatnené prestupy (a nemožnosť nástupu všetkými dvermi) a nenadväznosť spojov. Možno niekedy v budúcnosti. V každom prípade snaha sa cení a každý návrh vítam, lebo vždy je na nejakej logike založený a prináša nové pohľady na vec.