Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Z dnešnej výpravy:
cca 17:30
#78 - linka 5, Soblahovská cint., v smere Zámostie, zboku neoznačené vozidlo!
#44 - linka 11, Kubra námestie, smer Juh
#43 - linka 6, Opatovská VÚO, smer Zámostie
#39 a #31 - linka 1, Soblahovská, rázc., každá v opačnom smere
#02 - linka 8, Legionárska, smer Juh
cca 14:10
#33 - linka 21, gen. Svobodu, smer Opatová
#34 - linka 2, Opatovská VÚO
#05 - linka 18, Rázusova, smer Sihoť
#31 - linka 21, Považská, smer Opatová
#81 - linka 3, Električná, smer Závažie, vozidlo zboku neoznačené!

Zhrnutie: videné 2 vozidlá s tabuľkami (zvyšok s transaprentami), pričom všetky tabuľkové riadne neoznačené
❗ ?‍☠️ ?
Reply on: milan005 #1886:
keby sa ale L2 ubralo odchodov v CP, tak by stačilo aj 30/60/60. A radšej pridať na L8/18/28.
Reply on: draxter #1885:
ja ti neviem ale vacsinou ked vidim L2 tak vezie vzduch:) cestujucich dost ubudlo. a ked klb tak L15, na Juh1 ani na Juh3 myslim ze velku kapacitu netreba radsej spoje. avsak na takej L1 mozem povedat s kludnym srdcom ze by sa uzivilo aj 5 klbov v spicke na vsetky spoje, pretoze vsetky chodia patricne vytazene. pokial teda nejdu zdvojene zo stanice (14.30, 16.15)
Reply on: milan005 #1884:
15 nie, ale 7 by bolo určite fajn. Ja som to myslel takto:
L1 - 3 kĺby
L8 - 1 kĺb
L5/15 - 1 kĺb
L2 - 1 kĺb /s úpravou CP tak, že kĺb by pendloval na linke 2 a na linke a L8/28, pričom by sa na Opatovskej menilo jeho nasadenie.
Reply on: draxter #1882:
ako citam tvoje navrhy. klby na L2,5 kvorkove klby na L11 tak by sme ich potom potrebovali aspon 15 tych klbov, by nam Juraj nejake zo Ziliny mohol vykseftovat:D
A je tu ešte jeden návrh, vytvoriť z L2 kĺbovú linku a prispôsobiť tomu CP...otázne je aký dopad to bude mať na Nozdrkovce, potom jedine vypravovanie na 2 linky so striedaním sa s nejakým sólom, ktoré by robilo Nozdrkovce. ?
Reply on: milan005 #1881:
tiež som radšej za interval 30 min na L8 a sólo spoje, na druhú stranu nech nechodí 3min po sebe L8 a L18, lebo to je zbytočné. L1 je podľa mňa ako stvorená pre kĺb. A L5 a 15 najmä v špičke takisto. A najmä nech nie je podvečer ten hanebný 30 min interval z/na Juh II. L8 by mohla mať jedno poradie kĺbové najmä medzi 06:00 a 18:00, ak by sa ten CP upravil. Rovnako si myslím, že je skreslené využitie L23/28, nakoľko súčasný CP tomu vôbec nenahráva, pritom na Juhu III je veľký potenciál, pri lepšom CP a posunutí konečnej o jednu zastávku s vytvrením otoču, hádam aj na kĺb v špičkách.
Reply on: kvorka #1880:
scasti s tebou suhlasim. v TN je naozaj malo nasadenych klbov. napr. v ZA je 30 klbovych trolejbusov a 10 autobusov, z ktorych je zrejme 5 v prevadzke, cize dajme tomu ze denne je v premavke nejakych 28 klbov (A+T). Klbove su linky 3,4,14,16 a inak sa klby vyskytnu asi na vsetkych TB-linkach a na AB L2,25,35. U nas mame 5 klbov ? a podla mojho nazoru tie by sme si mali nasadit na najfrekventovanejsie linky, teda hlavne L1 a ako druhorade potom L8,15. na ostatnych linkach kde je int. 60min. snad aj menej je zbytocne davat klby, to radsej posilnit frekvenciu spojov. a zvlast L11, nemyslim si ze by bolo dobre aby sa klby tocili az v Kubrici a myslim ze by to meskanie este podstatne navysilo a neboli by vyuzivane. ale kazdopadne na L1 poobede az do skoncenia prevadzky by mohli byt klby vsetky spoje a za sucasneho stavu mozno aj L8 ale tam ide zasa o to ze chodi sucasne s L18 alebo 3 min. po nej cize sa cestujuci rozlozia a ta kapacita by tam nebola potrebna. jedine ak by sa CP zmenil pri ponechani poctu spojov na L8,18,28 a bol by medzi nimi preklad tak L8 by si klb zasluzila, ale skor sa mi pozdava solo a 30 min. int. az do 20-tej. cize:
#51-L1 cely den, koniec sluzby o 22.45
#52-L15 rano, L8doobedu, L1/15spicka. koniec sluzby cca o 17.30
#53-L1 cely den, koniec sluzby cca o 20.00 alebo o 21.15 ak by este spravil 1 par spojov na L8
#54-L1 rano, doobedu v garazi, L8 spicka, koniec sluzby o 20.30
#21-cely den striedacky L1/8 koniec prevadzky o 21.30
vecer nejak takto:
17:00(1)#52 15(1)solo 15(8)#51 30(1)#53
18:00(1)#21 15(8)#52 30(1)#51
19:00(1)#53 15(8)#21(prip.solo a 21 prestavka) 30(1)#52
20:00(1)#51 15(8)#53 30(1)#21
21:15(8)solo 20(1)#21
alebo by som zmenil takto:
21:00(1)#52 15(8)#51 45(1)#21
S ohľadom na môj súkromný prieskum v MHD uskutočnený počas mojej dovolenky v TN, by som odporučil nasadenie vozidiel takto:
1 - #21 a #51 na celodenných poradiach, prednostne do Kubry a Trens
8 - #52 na celodennom poradí
15 - #53 v špičke, v sedle na L1
Vozidlo #54 by som dal na L11, áno kvôli zvýšeniu kapacity a predídeniu ešte väčším meškaniam.

Je hlúposť, aby kĺby v sedle stáli, keď najmä v poobedňajších hodinách je ich nasadenie na linkách minimálne do 19:30 určite potrebné. Ak by bol dostatok kĺbov, L1 a L8 by mali byť úplne kĺbové, alebo minimálne polovica spojov.
Reply on: Kolporter #1877:
Som si to všimol už v stredu, pekné, no zrejme zbytočné (pri správaní sa niektorých cestujúcich MHD)
Reply on: milan005 #1871:
L33- HM Tesco- OZC Laugaricio- Ku Štvrtiam, Baumax, Soblahovská, Dlhé Hony, OÚNZ, Braneckého, Zlatovská, príp. až Záblatie
???
Dnes bus #01 má záclonky jak PAL likny, celkom zaujimavé aspoň niečo sa mení k lepšiemu. ?
Pokiaľ by sa zaviedlo aj nastupovanie viacerými dvermi do MHD, tak si myslím, že linkové vedenie by mohlo zodpovedať nasledujúcemu:
1,2,4,5,6,7,8,9,10,11,13,15,16,17,18,20,21,23,28,31,32 a N1.

Ja som tiež počítal s výstavbou novej komunikácie v smere od Juhu II k shopping zóne, a preto som ponechal jednu linku, aby bola teoreticky využiteľná aj pre cestovanie ďalej do mesta. Koniec koncov, ak by potom linka od Belej pokračovala po Električnej do centra.
Reply on: milan005 #1872:
presne si mi to zobral z úst. Dosť ľuďom prekáža, keď sa bus zo Sihote "tára" 10 minút po sídlisku a potom 5 min k MAXu. Takto by jednou z tých liniek bolo možné zájsť k obidvom nákupným centrám v meste, a v podstate veľmi rýchlo! ?
Reply on: neve22 #1864:
a este k vodicom, niektori su nenapravitelni. napr. vcera spoj 18.00 L1 zo stanice #51 vodic Sumacher isiel na svojej trase s predstihom 3-6 minut na hasicskej sa rozbiehal popri tom ako ludia este nastupovali a pri gymnaziu nastupili snad 8 ludia zavrel dvere a aj ked mal cas padil prec a neverim ze nevidel dobiehajucich cestujucich...co myslite zastavil im? minule som chcel ist na tento spoj prisiel som na zastavku v predstihu cca 5 min. cakam a bus nikde pytal som sa ludi ci uz siel ze nevedia aj oni nan cakaju...takze vodici si takto chodia a ten isty spoj v opacnom smere 17.15 L1 z Juhu pride na konecnu 10 min. predstih uplne normalne tak ja sa potom ani necudujem. ale v spicke sa ani jeden neponahla ked meskaju na spoji 13.15 z Kubrej aj vyse 10 minut a z Juhu maju hned spoj 13.45 na L1 zazil som zopar krat ze sli aj 13.55 vtedy naponahlo nemaju...
Reply on: milan005 #1871:
áno, presne s tou novou trasou od Juhu som to myslel aj ja. ?
Reply on: milan005 #1871:
pokial by existovala L10 Juh2-OZC Max-Sihot, potom by som L32 tahal cez staru Sihot a naopak
Reply on: draxter #1870:
no tak zvysok:D kazdopadne urcite nastane narast dopravy v oblasti TN smerom na Turnu ale ma sa stavat aj cesta od kruhoveho objazdu pri Tescu niekam pod Juh tym padom by sa mohla linka tahat tadial. aj ked sluby sa slubuju blazni sa raduju, predpokladam ze cestna infrastruktura sa neposilni a po dokonceni shoping centra sa budu na ceste smerom na Turnu robit zapchy co skomplikuje aj MHD tymto smerom ale paci sa mi napad v podobe 2 liniek a to 31, 32.
31-HM Tesco-OZC Laugaricio-Pod Juhom-Juh2, rázc.-Juh2, otoč
32-HM Tesco-Električná-Hasičská-AS-OZC Max-Billa-Sihoť a tym padom by sa mohli zrusit zachadzky k Maxu. ta L10 k tomu sa akosi neviem vyjadrit dost spojov by obislo staru Sihot ale mozno by sa to osvedcilo, mohlo by sa nieco skusobne zaviest
Re #1864 neve22: no myslim ze uz davnejsie pretoze ja si ho nepamatam, to mi vravela jedna znama co sa s nim pozna, ked s nou budem spytam sa. a ked sa o nom bavime dnes isiel 12.43 L11 od Maxu na minutu nacas, tento spoj som este nacas ist nevidel.

L17 #81 zasa neoznaceny zboku
Reply on: kvorka #1866:
no, pri dokonalom preklade L1 a L10 by táto možnosť bola určite výhodnejšia ako ukončiť vybrané spoje L1 na stanici. Zároveň si tiež myslím, že "Shopping Zone" bude čím ďalej viac navštevovaná Trenčanmi, a preto je spojenie linkou MHD pravdepodobné. Či už jednou, alebo viacerými (napr. L31 a L32 na odlíšenie), myslím si že 30 min interval je tam vhodný. Čo sa týka linky 2, súhlasím, že je už za zenitom, a lepšie sú určite linky, ktoré by obslúžili viac územia, ako tvoje L10 a L22. Niektoré veci sú určite veľmi zaujímavé. Uvidíme.

Čo na to zvyšok? milan...
Reply on: cmelo #1868:
ja predpokladam ze sa niekto dobre nabalil nielen pri tabuliach:D ale napr. aj pri vyradenych busoch a tie najlepsie sa vyparili ani nevedno kam a vedenie SAD robi s tym velke tajnosti (TN-759-AM)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.