To isto nie, myslím, že poznám dosť vodičov a v minulosti ešte viac, a drvivá väčšina sú slušní ľudia. Práve preto takéto jednanie odsudzujem, lebo im špiní dobré meno, ktoré podľa mňa majú. News times- kapitola sama o sebe, senzácie hotovosť, fakty sú vedľajšie.
Žiaľ viem celý príbeh priamo od autora. Samozrejme že príbeh by nebol hodný titulky nového času, keby neni výrazne pocukreny. Pochybenie tam bolo, na "dutku", ale tu sa snazime zial vyhoviet všetkým vo vsetkom. Vysledky vidime, kazdy sa stazuje na vsetko, najviac ma dojalo ked sa na mna osobne stazoval pan ze som ho necakal 5min po odchode lebo on sa zakecal v obchode.... Hold ale ano, z linku vyzera vodic ako posledny kkt. To ze realita bola ina, vie len vodic, pani a kamery...
Chovanie hodne idiota. I ked verim, ze to nebolo tak ako je opisane v texte(takmer nikdy sa mi nestalo ze by jednostranne bola pravdiva verzia), je to hrozne. Zial si myslim ze toto sa nezlepsi, za poslednu dobu pocuvam fakt otrasne reci(ci uz opodstatnene alebo nie)
To chovanie bolo na hodinofku, nie len odmeny dole. Taký primitiv už nemá v MHD čo robiť! Ľudia sa majú báť, že nevystúpia? Že po nich bude magor ziapať? Ten človek nemôže mať psychotesty urobené!
Ak by aj kraje zmizli, tak MHD nie je ich kompetencia. A ak zmiznú, tak regionálna doprava buď prejde na Okresné úrady, štát alebo obce (myslím, že to prvé by bolo pravdepodobné). Ale kraje nezmiznú, možno ich bude menej, ale ja myslím, že to bude nezmenené.
V žiadnom prípade, kraj nech pekne vyberie od miest, ktorým robí MHD. Mestá nech platia - majú z čoho, podielové dane dostávajú rovnako, tak nech služby zabezpečia.
S týmito rizikami súhlasím a pre zaujímavosť poviem, že mestá dostali ponuku, že im dopravu zabezpečí kraj, ale prispejú na tie spoje, ktoré za celú trasu ani raz nevychádzajú z ich územia. Postoje miest sú zrejmé z tlačovej správy kraja.
Ale aj tak ponechanie financovania na pleciach kraja nevidím ako cestu, skôr s mestami rokovať, snažiť sa ich edukovať, komunikovať s úradníkmi. Verím, že z dlhodobého hľadiska toto môže priniesť lepšie a udržatelnejšie výsledky, aj keď to na prvú možno pôsobí ako radikálny krok zo strany TSK.
Ale to je v prvom rade problém obyvateľov toho ktorého mesta. Nakoľko sú ochotní rozvážať svoje deti do škôl, svojich rodičov po doktoroch a kauflandoch a svoje manželky/manželov do práce.
Viem si však predstaviť, že v niektorých mestách to presne tak hrozivo dopadne. To je už však problém života na vidieku a v malomeste... asi nikto sa nepresťahuje do Dubnice s tým, že nebude vlastniť auto...
Zabezpečovať, tzn. v rámci objednávky kraja; nie financovať – taká možnosť už nebude. V tom si vôbec neodporujeme; samozrejme, že si mestá majú financovať svoju MHD.
Ale určite si viete predstaviť, že vedeniu niektorého mesta preskočí a natruc si zmyslia, že to dokážu robiť lepšie. A ako to dopadne: doprava tromi jazdenými autobusmi – každý z nich iný, platba len v hotovosti, nástup len prednými dverami, ani jedna zastávka na znamenie, smer jazdy na papieri nalepenom za oknom...
S krajom si nebudú vedieť prísť na meno, lebo si údajne bude pýtať veľa. Nakoniec za vlastnú MHD zaplatia viac, lebo sa im nebudú rozpočítavať fixné náklady.
Nemusí sa to stať, ale môže – a už len tá predstava je hrozivá.
Tu by som ale rád dal do pozornosti ešte jeden aspekt, a to, že súčasné riešenie je neférové voči tým mestám, ktoré si MHD prevádzkujú z vlastných rozpočtov. Jednoducho povedané, prečo by napríklad Trenčín, ale aj menšie mestá, ako napríklad Púchov, mali vynakladať nemalé prostriedky z rozpočtu na MHD, zatiaľ čo taká Dubnica nad Váhom ju má zdarma od kraja? Tvrdenie, že dopravu by mal naďalej financovať kraj len preto, aby nejaké mesto neurobilo zlé rozhodnutia v oblasti MHD, mi príde veľmi zjednodušujúce celú problematiku.
To, že nejaký systém MHD je objednávaný mestom, nie je prekážka v jeho budúcej integrácii, napríklad v neďalekom IDS JMK sú integrované MHD v 10 rôznych mestách.
Michal Mazánik
To, že nejaký systém MHD je objednávaný mestom, nie je prekážka v jeho budúcej integrácii, napríklad v neďalekom IDS JMK sú integrované MHD v 10 rôznych mestách.