Na ďalšej komisii životného prostredia, dopravy atď., boli vo februári zástupcovia Dopravy na Považí. Dôvodom bola požiadavka občanov obmedziť MHD po ulici J. Derku.
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).
Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.
https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1364-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2025-02-11
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).
Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.
https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1364-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2025-02-11
Vladimír
Znižovanie personálnych stavov je trend vo všetkých vyspelých štátoch "západného" typu. Populácia postupne klesá, tisíce voľných pracovných miest je problém obsadiť. Mladí ľudia nemajú záujem o mechanickú, monotónnu prácu bez (väčšej) pridanej hodnoty. Zamestnávanie je zároveň oproti minulosti drahé, odvodové zaťaženie vysoké. No a v neposlednom rade pokročila technika a množstvo tejto práce dokážu spraviť stroje, a to lacnejšie, čo predtým nebolo mysliteľné.
Dnes je iná doba ako pred sto rokmi, keď si dráha mohla dovoliť zamestnávať tisíce sprievodcov, výhybkárov, hradlárov, dvíhačov závor, strážcov mostov a tunelov...
A pre príklady ani nemusíme ísť ďaleko. V našich slovenských podmienkach železnica vlastne len pomaly dobieha trend, ktorý v MHD prebehol už pred polstoročím. Alebo si vieš reálne predstaviť, že Transdev teraz začne zháňať cca 70 sprievodcov pre MHD Trenčín, ktorí budú pravidelne prechádzať busom so slovami "pristupovali"? Kde by ich zohnal? Z čoho by ich zaplatil?
Úprimne? Aj ja sa cítim viac v pohode, keď je vo vlaku vlakvedúci. Ale je mi jasné, že ich bude čoraz menej a menej.