inak urcite ste poculi o 20-metrovom buse v Blave, ja som pocul tvrdenie ze je najdlhsi na svete ale soym sa zasmial...je to pravda? mne sa vidi ze jazdia aj busy s 2 klbami a tie musia byt dlhsie nie? tusim v Drazdanoch take jazdili, alebo to mysleli len spomedzi jednoklbovych?
a l.28 zo Sihote? tak to ani neodporucam hovorit neikomu ze zo Sihote je interval pravidelny ci uz preklad s inymi linkami, alebo linky samotnej, lebo dostane od vsetkych Sihotarov slovne cez usta:)
no tak jalovy spoj, myslim ze moj a takisto aj postreh inych ze klbaky na linkach 23 a 28 neboli len tak ze "vysoky jalovec" ci co a vazne by sa mal niekto nad tym zamysliet. ak nieco robit s l. 23 a 28 zaviest dokonaly interval a mozno by ani nebolo treba posilnovat a ak hej tak nie kapacitou ale poctom spojov. napr. vcera som siel l. 17 18.20 zo stanice a zaroven som videl opät a znova pribeh z Kacerova;-) vlacik liniek 23 a 28 v case 18.20(23) a 18:21(28) potom 2 hodiny nic. a aby si niekto nemyslel ze je to kvoli tomu aby mohli ist z opacneho smeru v presnom intervale, tak z Vychodnej to je rovnake
na stretnuti:D no tak tam som sa bohuzial nedozvedel a ani väcsina Trencanov, teda trufam si povedat ze ani jeden;-)
a este pre velkych kritikov pravopisu hlavne na Risa aj cez to vsetko ze uz dlhsie nezije na Slovensku...ten co robil nazvy zastavok, odkedy sa pise Saratovska !Ulica!, Kubranska !Ulica! s velkym U? bolo by vhodne to opravit pokial si to zacnu viaceri vsimat. tam je to myslim podstatnejsie
mam jednu otazku...neni sice o mhd, ale tyka sa trencianskych busov...neviete preco este stale na crosswayoch nesvietia svetelne transparenty, aj ked ich maju namontovane???
noo moj otec pracuje na dopravnom inspektorate a som sa ho pytal na tuto tvoju otazku...je to tak, ze on patril ceskej firme, tak mal cesku SPZ, ale ked ho isli predat pre nas, tak si museli nan zaopatrin ceske vyvozne znacky, aby ho mohli predat sem, tak isto to bolo so vsetkymi autobusmi do trencina, tak isto aj ten Mercedes v Blave ma nemecke znacky, lebo este patri Mercedesu, ktory ho nepredal, ked ho budu predavat, tak mu budu musiet dat vyvozne znacky, takze tak je to
áno, to je pravda. Ja som však nevidel, aké EČ momentálne má, vychádzam z toho, čo podali iní. ? Otázka potom vyvstáva, aké EČ mal počas testovania v Brne, Ostrave atď., keď cestujúcich vozil?
Akurát, že vtedy zozbierané údaje (a kto vie čo to za údaje boli) spracovával VÚD, ktorý z nich vypracoval taký výsledok, ktorý sa musel hneď po 2 mesiacoch upraviť. Ono z kancelárie na Vlčincoch do Trenčína nedovidieť. Teraz si však nové údaje (za 2 roky sa toho isto trocha pomenilo) pozbiera a vyhodnotí dopravca sám. Verím, že domáci páni zo SADky ktorí sa s danými problémami denno-denne stretávajú do miestnej problematiky vidia lepšie ako teoretici z VÚD.
Jalové diskusie typu že na tento spoj harmoniku netreba a oveľa lepšie by bolo poslať ju na inom spoji o 10 minút skôr k ničomu nevedú, nakoľko treba poznať celé obehy vozidiel. Keďže práve tento menej vyťažený spoj robí preto, aby pri spiatočnej ceste zabezpečila iný, ďaleko vyťaženejší, spoj.
Naviac na to, aby bolo možné posúdiť kde sú aké prepravné potreby nestačí spraviť jednorázové náhodné pozorovanie.
síce chápem to čo si napísal, nakoľko nemám len tri triedy ľudovej, ale napriek tomu diskusiu na tému CP a nasadzovanie kĺbových vozidiel vítam, a to aj preto, že už pred "veľkohubými vyhláseniami" o skvelom intervalovom CP predsa boli zozbieravané údaje...takže istá obava je tu asi opodstatnene aj teraz.
Ja tiež verím, že "za Juraja" bude lepšie ako bývalo doteraz, ale preto je nutná diskusia aj na tomto fóre. A preto čo sa týka súbehov, vláčikov a kĺbov, daný stav je vysoko neuspokojivý na to, aby sme to nechali tak. Jednoducho, sem s postrehmi a dobrými nápadmi. ?
nemáš úplne pravdu, pretože výmena e.č. nie je v tomto prípade nutná /viď SAD ZV/. Pokiaľ ide o ostatné záležitosti /ako poistenie/ atď, neznamená to, že by to bolo podmienkou. Druhá vec je, že na rozdiel od SAD ZV je v TN dobrým zvykom prihlásiť bus a zmeniť e.č., a definitíve vyriešiť aj otázku dane z motorových vozidiel.
A teraz niečo pre všetkých, ktorí tu neustále riešia cestovný poriadok a nasadenie (kĺbových) vozidiel.
Ako sme sa mohli na stretnutí dozvedieť, v druhej polovici uplynulého roka vznikol v SAD Trenčín reorganizáciou riadenia samostatný odštepný závod MHD (OZ MHD). Tento OZ má svojich zodpovedných pracovníkov (ak som si dobre zapamätal sú dvaja) ktorí sú zodpovední za chod trenčianskej MHD. Trenčianska MHD teda už nebude (tak ako doteraz a tak ako aj v iných podnikoch SAD) len vedľajšou činnosťou popri prímestskej a diaľkovej doprave, ale stáva sa jej rovnoprávnou sestrou.
Ďalšou vecou je, že SAD TN zavádza do praxe nové softvérové vybavenie, pomocou ktorého je možné z údajov z čipových kariet zistiť a vyhodnotiť jednak obsadenosť vozidiel a jednak aj prepravné prúdy. Na základe týchto údajov je možné potom vypracovať také linkové vedenie, cestovný poriadok a nasadenie vozidiel, pri ktorých sa dajú odbúrať známe autobusové vláčiky, či nasadenie kĺbových vozidiel na spoje ktoré to nepotrebujú. Pre optimálne vyhodnotenie však treba zozbierať údaje za určitý čas, takže treba byť v tomto trpezlivý.
Taktiež netreba zabúdať na to, že cestovný poriadok schvaľuje mesto. Čiže ak aj SADka navrhne akýkoľvek perfektný cestový poriadok, do praxe sa dostane až keď ho požehná pečiatkou dotyčný úradník (viď http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5426). Ale vraj aj v tomto sa už blízka na lepšie časy.
A chystajú sa aj ďalšie vylepšenia pozdvihujúce trenčiansku MHD na úroveň ostatných krajských MHDčiek (viď napr. vnútorné tabule), ale o tých tu nebudem hovoriť, pretože ich realizácia si vyžaduje dlhšie obdobie (a možno aj nie) a výsledok sa ešte môže zmeniť.
Trenčianske EČV mať síce nemusí, ale podnikať na neprihlásenom vozidle s českou prevoznou značkou sa tiež nemôže. Však už len kvôli takému detailu (z pohľadu cestujúceho) ako je zákonná poistka musíš mať auto prihlásené.
milan005