Reply on: Michal Mazánik #13120:
Výborná otázka.Nuž dosť podstatný. Hádam obaja sa zhodneme, že stále hovoríme o preprave ľudí. A otázky znižovania nákladovosti na prepravu / dopravca / sú prioritou aj v tej našej iMHD. Nebude dlho trvať a podobné pokusy tu budú tiež. Ak sa rozoberie všetko okolo toho, hádam sa rozbehne aj nejaká diskusia. A o to tu ide. Nič v zlom. Je pravda, že aj dnes sú aj tu doma už zastávky na znamenie / napríklad pri OBI/ . Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude. /hlavne cudzinci, či tí z vidieku /. Ale aj tiež tie úspory času, ak by vznikli tým, že autobus nebude stáť na zastávke, nakoľko nik nedáva znamenie. Toto sa tu dokonca aj už riešilo. Ako hovorím, treba to rozmeniť na ,,drobné,, . Vieš?

milan005
Tzn. ak z Juhu vyrazia 00(11), 15(22), 30(8), 45(1) naspäť pri Gymnáziu vytvoria zasa preklad 14(8), 31(1-bola o 2 min. posúvaná), 44(22), 59(11). Takže 11 s 22 si len vymenia poradie.
Večer je teda potrebný minimálny počet vozidiel a tiež je minimum hluchých miest v turnusových obehoch.
Počas pracovných dní je to ťažšie, keď namiesto L22 jazdí ešte jedna L8 - pri L8 už takéto prehodenie nie je možné.
A do toho sa pridáva ešte účelovosť mnohých spojov ako 21:12 L17 nočná do PP, 21:25 L1 nočná do oblasti Pod sokolicami, 21:50 L8 sestričky z Dolného Šianca ktoré sa menia skôr ako o 22:00. Po 22:00 sú to zasa konce poobedných zmien. Tiež je problém nastaviť večer preklad medzi L8 a 24 ak 24 má rešpektovať konce zmien v OZ Belá.
Cez víkend je napr. návoz nočnej do oblasti Pod sokolicami a PP zanedbaný a je dané prednosť intervalu.