Reply on: pešiak #12973:
Verejná doprava zadarmo je podľa môjho názoru populistický nezmysel, ktorý zaťažuje verejný rozpočet a neprináša žiadny efekt. Ak by ho prinášal, už dávno by po tomto riešení siahlo oveľa viac samospráv ako tých pár experimentálnych prevádzok. Najčastejšie ide o malé prevádzky, kde je výnos z tržieb taký malý, že ho samospráva dokáže oželieť. Malý je však obyčajne aj dopravný výkon, ktorý sa obmedzuje na sociálne služby typu jedenkrát denne odviezť deti do školy a seniorov do Kauflandu... Vo väčších mestách, kde už verejná doprava má za cieľ vytvárať konkurenciu individuálnej doprave, je situácia zložitejšia. Viď príklad Žiliny, kde sa postupne zaviedla bezplatná MHD pre väčšinu cestujúcich, cestujúci však výraznejšie nepribudli, všetky plánované posilnenia výkonov boli odvolané (peniaze sa minuli na bezplatné cestovanie) a finálne zavedenie bezplatnej prepravy aj pre občanov v produktívnom veku napokon odmietlo samotné MsZ z dôvodu ekonomickej neudržateľnosti.Verejná doprava v meste typu Trenčín je primárne na to, aby čím menej ľudí jazdilo autami. Preto treba MHD vylepšovať tak, aby ľudia z áut do autobusov presadnúť chceli. Používatelia áut dnes na jazdenie autami minú výrazne viac ako by minuli na lístky na autobus. Je teda evidentné, že od používania MHD ich neodrádza cena. Preto nechápem, prečo by ich mala presvedčiť práve bezplatná preprava.
Ak chceme v MHD viac ľudí, potrebujeme pravidelne a často premávajúce linky, na ktoré sa dá spoľahnúť. Len toto do MHD pritiahne nových ľudí. A ak je niekto v takej sociálnej situácii, že si nemôže dovoliť pár centov na autobus denne, nech to rieši odbor sociálnych služieb adresne.
Súhlasím s myšlienkou, že bude potrebné zmeniť mnohé, ak by nebodaj zrušili jednorázový lístok. To už v návrhoch nie je. Teda všetky ukazovatele. Nás občanov zaujímajú predovšetkým tie ekonomické. Píšem, že nie sme blbí. Či?
milan005
Pekne to vidieť na sídliskách (Juh, Sihoť, Dlhé Hony) a MČ Západ ani nehovorím.
Myslím že jediné, čo by bolo treba, je rozšíriť ponuku spojov v oblasti medzi Istebníkom a Zlatovcami spôsobom rozumného zlúčenia liniek 3, 5, 6, 13, 27, 31 do 2-4 liniek s väčšou ponukou spojov.
Možno ešte posilniť obsluhu OC Laugaricio napr. na úkor liniek 2 a 12, ktoré sú "za zenitom", najmä poobede (zhodnotiť či sa L12 vôbec osvedčila a ak nie, úplne ju zrušiť).